New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 117K
Skadessituationen
Maske det her ikke er tråden til at diskutere vores del af projektkoordinationen i forhold til det nye stadion, jeg er ikke inde i processen som andre herinde, men jeg har altså indtryk af vi har været både proaktive i forhold til behov og design samt økonomisk involverede.
Men jeg anerkender der til tider er gået Aarhus historie i projekter, synes dog ikke det er vores skyld.

For mit vedkommende er Juryen stadig ude i forhold til CV, men jeg er bestemt positiv.
Forlængelser og salg af MEM & MA, check
Leje af Carstensen, check (håber vi henter ham permanent)
Leje af Jorgensen, - dunno
Køb af Solbakken, check - tror kun han bliver bedre.
Oprydning i sommers, Akoto, Duen, Power, check

Jeg har ikke st big Short(endnu) - men jeg synes at en strategi med at signe spillere som har bevist sig på suppe niveau eller tilsvarende(solbakken) - baseret på en skandinavisk stamme, suppleret med unge talenter fra vores akademier, umiddelbart ligner en strategi.
Saa kan vi diskutere om den strategi kan tage det næste skridt, men på det overordnede plan så synes jeg vi rykker os i den rigtige retning og jeg ser bestemt CV som en del af den fremtidige process.
Og det kan vise sig at være det helt rigtige. Min argumentation er ikke en sandhed, og CV er netop en sikker driftsmand som du er inde på, og det kan også noget.

Jeg ser det på følgende måde:

MEM - Danmarks største klub er under pres, søger plug-n-play sent i vinduet hvor MEM spillede guddommeligt og vi var ikke tvunget til at sælge. Det ville for enhver i CVs situation være et drømmescenarie med tilsvarende positivt udfald.

Han valgte jo ikke JP som første kandidat omend det havde været genialt. Han søgte jo netop nogle andre typer, og JP er i mine øjne en genialt hvis CV havde set noget få andre kunne se. CV valgte ham som 4-5 prioritet hvis medierne har ret (ved det naturligvis ikke).

Carstensen er en super flot handel hvis den veksles og koster 4-6 mio, enig. Ikke det store fremtidige salg, men et kæmpe niveau han kommer ind med. Igen, en kendt spiller fra Danmark der er returneret.

Solbakken var i Portugal og blev hevet ud i sidste øjeblik. Et af de dyreste køb i klubbens historie på en kontrakt der kun gælder 3 år. Det er ikke imponerende og vi skal reelt allerede sælge til sommer hvis vi skal hive pengene hjem eller tjene på ham.

Oprydningen over 3 vinduer:
- Max Power (udløb)
- Hutters (symbolsk pris)
- Halsgaard (symbolsk pris)
- Duelund (udløb)
- Bach (VB)
- Akoto (udløb)
- Haugen (solgt med stort tab)
- Brandhof (symbolsk pris ACH)
- Sauer (symbolsk pris)

Udlejning:
- Gyamfi
- Callø hjem fra KIF for at blive sendt videre til Fremad

Der er ikke meget I oprydningen jeg kan vurdere om en anden ikke kunne foretage, men de tunge (nu er Leopold videre) har været her længe og kunne virkelig flytte noget hvis de kom videre).

Totalen for mig er at han ikke har gjort noget en anden ikke kunne have løftet. Vi mangler stadig en langsigtet løsning på Angriber/Målmand/vwb…

Spillerne fra El Gambio er vel ikke CVs bedrift - det er en aftale og strategisk investering han eksekverer på. Han har jo ikke fundet spillerne.
Så du tror der arbejdes med en liste fra 1-10 af trænere? Ikke bare en liste med f.eks 10 navne, som man så kigger på.

Lad os så antage der er sådan en liste, og CV havde et andet førstevalg der er endnu bedre en JP, så kunne vi jo have ligget endnu bedre til? Det ved man ikke.

Hvis JP kun var 3-4 valg, så har det godt nok været en virkelig dygtig liste. Det er fandme imponerende.

Jeg har af gode grunde de faktuelle indsigter, dog var det kendt i kredse omkring dansk fodbold, at der blev afsøgt andre muligheder før JP blev bragt i spil. Hvis det alene fra JP og Nørgaard kunne det være løst tidligere og ikke lige op til opstarten - på den vis ville JP have mulighed for at indgå tidligere i processen. Det er for mig en indikation på at andre er afsøgt før JP.

Selvfølgelig har CV arbejdet på flere muligheder samtidig, han vil gøre sit job dårligt, hvis han benhårdt satsede på 1. eller 2. prioriteten især fordi en af de 2 prioriteter, er et hypet trænernavn.

Iflg. rygter, kom JP på shortlisten næsten med det samme ved CVs ankomst. At han ikke var højere på listen, handlede givetvis om, JPs begrænset 1. holdserfaring. Det er squ svært at bebrejde ham for det, når andre mere rutinerede navne også var på listen.

Jeg ved ikke om CV er manden der er dygtig nok til at indhente FCM men i forhold til den strategi ledelsen helt tydeligvis lagde og som førte til Uwes og SIBs fyring, der findes der næppe bedre sportsdirektører uden det bliver en gambling.

Selvfølgelig har CV arbejdet på flere muligheder samtidig, han vil gøre sit job dårligt, hvis han benhårdt satsede på 1. eller 2. prioriteten især fordi en af de 2 prioriteter, er et hypet trænernavn.

Iflg. rygter, kom JP på shortlisten næsten med det samme ved CVs ankomst. At han ikke var højere på listen, handlede givetvis om, JPs begrænset 1. holdserfaring. Det er squ svært at bebrejde ham for det, når andre mere rutinerede navne også var på listen.

Jeg ved ikke om CV er manden der er dygtig nok til at indhente FCM men i forhold til den strategi ledelsen helt tydeligvis lagde og som førte til Uwes og SIBs fyring, der findes der næppe bedre sportsdirektører uden det bliver en gambling.
Meget enig.

Jeg tror ikke der arbejdes med prioriteter på den måde. Der er en liste med 5 eller 10 kandidater.

Men hvis du ikke har haft et job-interview med personen, så kan du jo ikke vide om han er det du håber.

Jeg tror man laver en prioritering når man har talt med en håndfuld kandidater.

Jeg har af gode grunde de faktuelle indsigter, dog var det kendt i kredse omkring dansk fodbold, at der blev afsøgt andre muligheder før JP blev bragt i spil. Hvis det alene fra JP og Nørgaard kunne det være løst tidligere og ikke lige op til opstarten - på den vis ville JP have mulighed for at indgå tidligere i processen. Det er for mig en indikation på at andre er afsøgt før JP.
For at ret skal være ret er det en subjektiv vurdering og baseret på indikationer og forløbet.
Selvfølgelig har CV afsøgt flere muligheder end Poulsen og Nørgaard.
Så udover de to har han i processen sikkert også spurgt på Svensson, Hoff Thorup osv.
Det er hans job og den afdækning tager tid.

Om Poulsen var 1. eller 10. prioritet er der ingen af os der aner noget om. Hvad medierne måtte have gættet på i processen er flintrende ligegyldigt.

Det vi ved er, at CV hentede en træner, der har fået os til at spille det bedste fodbold i en AGF-generation.

For at ret skal være ret er det en subjektiv vurdering og baseret på indikationer og forløbet.
Som andre også nævner, så er det mere sandsynligt at man har en bruttoliste som man indsnævrer, fremfor en liste med kun et par kandidater, som man er nød til at udvide, hvis de viser sig ikke at være de rette.

CV er som du siger en sikker driftsmand, som har en skarp indsigt i de enkelte kandidaters personlighed, det er tydeligt med JP, og de 3 spillere han har hentet. Han er måske ikke helt så stærk på data og scouting, så derfor har han en head of Data, og en head of scouting, til dække de svage sider - det er god ledelse at dække sine svage sider af.

Vildt nok angreb du laver på CV. At han er en dinosaur, mangler X-faktor og er ikke den rigtige for AGF. At han har taget fejl ved at forlænge NP to år.

Det kommer til at virke som en aldersting, og samtidigt ønsker du mere fremdrift som i FCM.

Fakta 1: CV har over de seneste 20 år vist sig som en landets bedste sportschefer og med succes i de to andre klubber med et reelt pres på.

Fakta 2: Der er ingen positiv korrelation mellem at have X-faktor og have succes som sportschef.

Fakta 3: Du henviser til FCM. Det er ubestrideligt, at Ove Pedersen de sidste 9 år har været en stor del af deres succes på transfersiden. Manden er 71 år gammel...
Jeg tror hverken CV eller Ove P. studerer Opta eller Wyscout til morgenmad. Men et langt liv i fodbold har lært dem den know-how de kan i dag, og datadelen har de så folk til.

Fakta 4: Man kan sikkert godt finde en lige så god spiller som NP til tilsvarende løn og mere fit. Men så skal man betale transfer oveni, og så ser dit regnestykke pludseligt anderledes ud.
Fakta 1:
FCK ligger langt tilbage i tiden og i overgangen til nyere moderne fodbold. Det var stærkt, enig.

Bischoff, Schwartau og Nartey? De var under CV på korte kontrakter.
Noget der har været påpeget er en udfordring med CV og indtægten på talenter. Lykkedes stærkt med Hermansen og Lindstrøm (stort plus)
Et mesterskab med NF 20/21 (stort plus)
Der var dog mange kurrer på tråden med ham i BIF, dog også et udfordret miljø.

Nu skal han lave mere af det samme med langt mindre økonomi, og den opgave har han ikke stået med før. Jeg mener ikke han er den rette, det mener du og helt fair.

Fakta 2:
Det har jeg heller ikke anført eller argumenteret.

Fakta 3:
Fair pointe, i så fald er Ove P bedre til det end CV, det er vel tydeligt både på ud og ind siden?

Fakta 4:
Jeg har ikke fremført regnestykket. Har argumenteret for at det er en udsat position, han er udfordret på fysikken og det er ikke blevet bedre de senere år, og CV har valgt en forlængelse på 2 år på et tidspunkt hvor Yakob er lidt udsat, midtbanen er skrøbelig, og NP er den oplagte starter. Det vurderer jeg ikke er det rigtige lang eller kortsigtet, og det behøver vi naturligvis ikke være enige om.

Ifølge seneste udgave af Det Hvide Snit løber Tingager igennem og er ved at bygge formen op.
Det lyder til, at han er klar til at træne med lige om lidt, og uden tvivl klar til slutspillet.

Polle træner endnu ikke, kun i styrkerum.
Der er altså bekymrende. Kan da sagtens være, at han personligt kan bide smerterne i sig osv, men han er jo ikke inde i flowet med holdkammeraterne.
Jeg håber faktisk, at vi laver et lejemål her til foråret.
Jeg tør ikke løbe an på stort set fuld tid til Yakob.

Som andre også nævner, så er det mere sandsynligt at man har en bruttoliste som man indsnævrer, fremfor en liste med kun et par kandidater, som man er nød til at udvide, hvis de viser sig ikke at være de rette.

CV er som du siger en sikker driftsmand, som har en skarp indsigt i de enkelte kandidaters personlighed, det er tydeligt med JP, og de 3 spillere han har hentet. Han er måske ikke helt så stærk på data og scouting, så derfor har han en head of Data, og en head of scouting, til dække de svage sider - det er god ledelse at dække sine svage sider af.
Det jeg fremfører er at havde det været den helt klare 1 prio, så havde det været genialt og fremsynet. Jeg oplever JP som en af mange og er mere end positiv omkring ansættelsen. Jeg antyder at flere har sagt nej før valget er faldet på JP, men kan ikke validere det og dermed en det ikke en sandhed.

Selvfølgelig har CV afsøgt flere muligheder end Poulsen og Nørgaard.
Så udover de to har han i processen sikkert også spurgt på Svensson, Hoff Thorup osv.
Det er hans job og den afdækning tager tid.

Om Poulsen var 1. eller 10. prioritet er der ingen af os der aner noget om. Hvad medierne måtte have gættet på i processen er flintrende ligegyldigt.

Det vi ved er, at CV hentede en træner, der har fået os til at spille det bedste fodbold i en AGF-generation.
Det store spørgsmål er igen.
Er han valgt ud fra andre fravalg, eller med afsæt i at CV så noget få andre kunne se og dermed valgt foran alle andre kandidater der var på listen?
Det får vi aldrig opklaret, jeg har min opfattelse og du en anden.

Det jeg fremfører er at havde det været den helt klare 1 prio, så havde det været genialt og fremsynet. Jeg oplever JP som en af mange og er mere end positiv omkring ansættelsen. Jeg antyder at flere har sagt nej før valget er faldet på JP, men kan ikke validere det og dermed en det ikke en sandhed.
Ja forhåbentlig har flere sagt nej.

Det er forhåbentlig sådan i rigtig rigtig mange fodboldklubber. Man spørger på noget mere seriøs, og arbejder sig nedad. Priske, Svensson osv skal da have et kald.

Det samme gælder med spillere. Lige pt er der en angriber der vil bruge søndagen på, at vælge mellem Juventus og Sevilla. Så det er også en af de to store klubber der bliver valgt fra.

Vi har sikkert også hørt på Thomas Myhre. Ligesom FCM sidste år bød på Emil Kornvig oppe i Brann

Der har vi så til gode at se at den retning og flanke der kan være CVs svaghed har fundet frem til noget de ikke kendte fra ligaen eller tæt på i forvejen (Solbakken, Jørgensen, Carstensen).
Det er 3 vindue med mulighed for CV, og det tænker jeg er rimeligt at vurdere ham på. Vores scouting afdeling har notorisk med tidligere sportschefer før CV vist sig at ramme ved siden af igen og igen. Angriber, Målmand mm. Det kræver en chef med indsigt at ændre den tendens, hvis han læner sig op ad vores Head of Scouting så får vi mere at det samme er min antagelse.

Jeg antyder at AGF har haft flere til samtale og takket nej, inden de valgte at gå med JP. Jeg tror det har været en ret almindelig job proces, hvor man har haft en liste af kandidater, som man har haft til samtale, og nogle havde for høje krav, andre var kemien ikke den rigtige og så var der JP, hvor det hele gik op i en højere enhed.

Ja forhåbentlig har flere sagt nej.

Det er forhåbentlig sådan i rigtig rigtig mange fodboldklubber. Man spørger på noget mere seriøs, og arbejder sig nedad. Priske, Svensson osv skal da have et kald.

Det samme gælder med spillere. Lige pt er der en angriber der vil bruge søndagen på, at vælge mellem Juventus og Sevilla. Så det er også en af de to store klubber der bliver valgt fra.

Vi har sikkert også hørt på Thomas Myhre. Ligesom FCM sidste år bød på Emil Kornvig oppe i Brann
Skal de have et kald? Det er jeg uenig i - hvis han havde spottet JP, havde en klar strategi og ide, så skulle han ikke ringe. Naturligvis med flere på listen der har givet positivt tilsagn om et forløb skulle 1 prio ikke lykkedes.

De chefer jeg har ansat ringer ikke for at ringe, men arbejder den anden vej rundt. Hvad vil du opnå? Hvilken profil? Hvad skal løftes? Hvad tror vi på osv. Det er ikke noget de bliver klogere på i samtalerne til vitale ansættelser og gør nye opdagelser om rollen undervejs. Naturligvis kommer de tættere på kandidaterne, dog er screeningen helt afgørende og fokuseret.
JP er træner, det er et andet game…

Sundhedsstaben har jeg svært ved at kritisere. Vi er da ikke hårdere ramt af skader end andre klubber. Det er i hvert fald svært for sundhedsstaben, hvis en træner ikke vil lytte og bruger en spiller, der ikke burde spille.
Nu var det med afsæt i hvor vi havde tabt muligheder over årene, her mener jeg at sundhedsstaben er en af dem. Det var også klubbens konklusion eftersom den blev kraftigt opgraderet med nye ansatte og flere teams. Det skulle være sket længe før.

jeg er ikke enig i kritikken af CV ( endnu i hvert fald ;) ) tværtimod.

Men sundhedssektoren virkede som noget der sejlede efter Zangenberg forlod os tilbage i 2023. Der har været mange lange skadesforløb, hvor man ikke rigtig har kunnet sige noget om forløbet og der været flere opfølgende operationer. Om det er træneren der har drevet rovdrift eller det var fordi man nedgraderede sundshedssektoren ved jeg af gode grunde ikke. Men der gik laaannng tid inden man fik opgraderet på den del igen. Forhåbentlig betyder det bedre tider fremadrettet.

Fuldstændig uenig! Den situation AGF stod (sen fyring af Uwe og en ret ny CV) i ville det være helt forkert ikke at starte bredt og udfra første runde interviews finde ud af hvilken pakke der passer bedst.
At jeg så håber der var en overordnet retning allerede fra runde 1 er vi da enige om, men i min verden burde det slet ikke være personfikseret fra start.

Du kommer med mange hentydninger om at du ved ting, men vil ikke "validere" dem, og det er meget svært at debattere i mod. Mit eget indtryk efter sommeren er at JP og Nørgaard var de to eneste seriøse og det er jeg yderst tilfreds/imponeret af.

Skal de have et kald? Det er jeg uenig i - hvis han havde spottet JP, havde en klar strategi og ide, så skulle han ikke ringe. Naturligvis med flere på listen der har givet positivt tilsagn om et forløb skulle 1 prio ikke lykkedes.

De chefer jeg har ansat ringer ikke for at ringe, men arbejder den anden vej rundt. Hvad vil du opnå? Hvilken profil? Hvad skal løftes? Hvad tror vi på osv. Det er ikke noget de bliver klogere på i samtalerne til vitale ansættelser og gør nye opdagelser om rollen undervejs. Naturligvis kommer de tættere på kandidaterne, dog er screeningen helt afgørende og fokuseret.
JP er træner, det er et andet game…
Men der er altid samtaler med flere, og sådan er frt også i det private erhvervsliv.

Måske CV havde set noget ved JP, men endnu mere hos en anden.

Totalen for mig er at han ikke har gjort noget en anden ikke kunne have løftet. Vi mangler stadig en langsigtet løsning på Angriber/Målmand/vwb…

Jeg skal ikke ind i denne her debat, kan jeg mærke. AGF har i denne sæson været det bedste sted, vi har været i de 30 år, jeg har fulgt med.

For det første er jeg fundamentalt uenig i hele dit indlæg stort set,

For det andet er det for mig absurd at diskutere, om andre kunne have gjort det ligeså godt. Faktum er, at AGF under CV har gjort det helt forrygende det første år og langt, langt, langt bedre end under nogle af hans forgængere.

Jeg vil hellere glædes over alt det, der er gået godt, så længe det går godt, end jeg vil spekulere i, om andre kunne have leveret det samme.

God fornøjelse med at lede efter hullerne i osten. Jeg venter med at lede, til de er lidt større.

Ved ikke hvorfor, men jeg kommer til at tænke på en vis Fooler, når jeg læser indlæg fra x10.
Synes det er voldsomme udfald og angreb på CVs evner; men det er de ok at have debatten - bare den ikke bliver for skråsikker, når den i virkeligheden er baseret på synsninger og "jeg kender nogen der siger".
Jeg tror at Phil Mansfield har rigtig meget at skulle have sagt nu mht skadede spillere. Den rolle var nok svagere under Uwe. Det betyder at mange flere spillere bliver skånet indtil de er helt klar under Poulsen.
Men selvfølgelig skal vi vurdere CVs transfers - men vi kan vel ikke vurdere helt før vinduet lukker. Jeg er glad for at vi har ham og ikke BIFs chef!

Latest posts

Back