New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 93K
Havde for vel 18 mdr siden aldrig troet man kunne mene noget negativt om Mølgaards betydning for holdet....so it goes
Det kan man også sige om Duelund.

Forskellen er dog at Duelund ikke fik lov til at vise niveauet mens Mølgaard ikke var på niveau i foråret.

Hvis han finder tilbage er han meget velkommen i en 3-back. Udfordringen er delvist også at jeg tror mere på 4-back, og der passer han ikke så godt ind.

Last edited:
Stiften melder efter onsdagens træning, at Mølgaard er med igen i holdtræningen efter landskamppausen. Det er gode nyheder.
De kan også konstatere, at Andersen virkelig giver den gas på løbebanen og er foran planen.
Det lyder spændende med begge. Ift Andersen er jeg dog skridt skruet sådan sammen at jeg går og venter på en negativ effekt af forceret genoptræning. Håber der er styr på det i klubben ... altså der er fuld tillid til lægestanden lægestaben men den unge mand skal også acceptere de begrænsninger der bliver sat op.

Vi må se med Mølgaard. Jeg håber det de har fikset også var noget der drillede ham i foråret, så de kampe ikke var det reelle niveau. Prime Mølgaard ville pynte på holdet.

Last edited:
Det lyder spændende med begge. Ift Andersen er jeg dog skridt sådan sammen at jeg går og venter på en negativ effekt af forceret genoptræning. Håber der er styr på det i klubben ... altså der er fuld tillid til lægestanden, men den unge mand skal også acceptere de begrænsninger der bliver sat op.

Vi må se med Mølgaard. Jeg håber det de har fikset også var noget der drillede ham i foråret, så de kampe ikke var det reelle niveau. Prime Mølgaard ville pynte på holdet.
Alt efter skadens omfang, så bruger man vel samme tid på komme tilbage til topform, som man har siddet ude. Yakob skal nok ikke bruge 2 år, men i hvertfald 6 måneder.

Mølgaard forventer jeg ikke rammer niveauet hvor han var bedst i indeværende år. Han har, siden 12-3-2023, deltaget i 17 ud af 53 mulige Superligakampe og 2 ud af 9 mulige pokalkampe. Kun i 5 af de i alt 19 kampe har han spillet 90 minutter. Der er et kæmpe efterslæb på ham.

Det lyder spændende med begge. Ift Andersen er jeg dog skridt sådan sammen at jeg går og venter på en negativ effekt af forceret genoptræning. Håber der er styr på det i klubben ... altså der er fuld tillid til lægestanden, men den unge mand skal også acceptere de begrænsninger der bliver sat op.
Tidligere hed det sig typisk, at en korsbåndsskade krævede seks-otte måneders pause. Det er 6,5 måneder siden, at Andersen blev skadet.

I dag tager det vist ofte længere tid, og der er også forskel på komplikationer, men fx Mathias Gidsel spillede for et par år siden DM-finale 4,5 måneder efter en korsbåndsskade. Han kom i øvrigt også tilbage på endnu højere niveau.

Anyway, det lyder imponerende - og lovende! - med Andersen, men det vil ikke være et medicinsk mirakel at se ham spille superliga senere på efteråret. Så vi kan forhåbentligt stole på, at der er styr på det i klubben.

Tidligere hed det sig typisk, at en korsbåndsskade krævede seks-otte måneders pause. Det er 6,5 måneder siden, at Andersen blev skadet.

I dag tager det vist ofte længere tid, og der er også forskel på komplikationer, men fx Mathias Gidsel spillede for et par år siden DM-finale 4,5 måneder efter en korsbåndsskade. Han kom i øvrigt også tilbage på endnu højere niveau.

Anyway, det lyder imponerende - og lovende! - med Andersen, men det vil ikke være et medicinsk mirakel at se ham spille superliga senere på efteråret. Så vi kan forhåbentligt stole på, at der er styr på det i klubben.
Der er også forskel på korsbåndsskader og som jeg forstod det i sin tid, er Andersens en af de "lette", hvor det er det forreste korsbånd der er røget (hvor f.eks. Yakobs var det bagerste). Så jeg tror også der er en god chance for at han er tilbage i løbet af efteråret.

Det er en "udfordring med svangsenen". Jakob Poulsen håber han er tilbage efter landskampspausen. Mølgaard selv vil ikke udtale sig, før han er tilbage. Og dermed er der er interessant tillægsspørgsmål til den juridiske afdeling: Må Stiften egentlig viderebringe disse helbredsoplysninger uden kilde?

Kan du uddybe det? Vi spiller stadig med 3-mands forsvar med NP som ekstra defensiv beskyttelse. Det er nødvendigt at de yderste centerforsvarere på skift deltager i offensive aktioner og til det er Mølgaard jo ret perfekt.
Yderstopperne deltager jo ikke i dybdeløb/overlap i denne formation, som vi så det i perioder under Uwe Rosler.

Vi spiller med to 10'ere, der begge tager halvrummene væk, og vores wingbacks er typisk mere isoleret. Vores yderstoppere skal i højere grad tage ét skridt frem i presset, og spille en meget præcis bold ned igennem kæderne. Alternativt slå en aflevering til den modsatte kant/wingback.

Jeg tror heller ikke Mølgaards boldomgang er stærk nok til det. For mig er han mere en dynamisk spiller der selv bringer bolden frem med progressive løb fremfor pasninger.

Yderstopperne deltager jo ikke i dybdeløb/overlap i denne formation, som vi så det i perioder under Uwe Rosler.

Vi spiller med to 10'ere, der begge tager halvrummene væk, og vores wingbacks er typisk mere isoleret. Vores yderstoppere skal i højere grad tage ét skridt frem i presset, og spille en meget præcis bold ned igennem kæderne. Alternativt slå en aflevering til den modsatte kant/wingback.

Jeg tror heller ikke Mølgaards boldomgang er stærk nok til det. For mig er han mere en dynamisk spiller der selv bringer bolden frem med progressive løb fremfor pasninger.
Det er muligt, at denne form for deltagelse i det offensive spil passer dårligere til Mølgaard, men jeg ser omvendt ikke noget problem i at han også kan bidrage med sine spidskompetencer, med overlap frem gennem midten, i hvert fald så længe vi har så mange spillere defensivt. Jeg synes det vil se langt sværere ud for Mølgaard, hvis vi gik over til at spille 4-3-3, hvor jeg ikke ser ham som en del af centerforsvaret.

Back