New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 147K
Skadessituationen
Jeg glæder mig så meget til at se Yakob tilbage. Om ikke andet så for knægtens egen skyld. Det må være så mentalt hårdt at være tæt på at få et virkeligt gennembrud og blive udtaget til sit landshold, og så blive skadet i to år. Shit man. Håber han får et stående bifald når han træder ind på Vejlby for første gang. Kan han komme tilbage er han uden tvivl en forstærkning til næste sæson. NP, MEM, MA, Arnstad og Yakob til de tre midtbanepladser er satme en stærk besætning. Så kan man beholde Power eller Brandhof som sjette valg hvis ikke man kan finde et bedre talent.

Jeg er spændt på at se Yakob tilbage. Og i den sammenhæng må jeg krybe til korset og indrømme jeg ikke rigtigt kan huske noget med ham (ud over 'succesen' som falsk 6'er mod Brøndby).

Der var fint teknisk niveau og kreativitet, men jeg synes der manglede løb fra ham.

Man skal ikke tage sorgerne på forhånd, men ud fra den sparsomme hukommelse kunne det være en ny 'Arnstad'-debat. Dvs hvor jeg klager over manglende fit til systemet og bliver irettesat af diskussioner om potentiale og enkeltstående aktioner/kampe.

I forårssæsonen 2023 var både Yakob og Duelund med spilleminutter, og der mener jeg, at det blev ret tydeligt, at når man brugte begge, så vaklede det defensive spil. Så Yakob har på flere måder “samme mangler” som Duelund. Bliver spændende at se, hvor langt Uwe kan nå med dem begge.
Jeg husker ham som fysisk stærkere end Duelund og derfor kunne han også spille 8’er hvor duelund er mere væver og passer bedst som 10’er. I den nuværende taktik ser jeg Yakob passe bedre ind.

Akoto er tilsyneladende tilbage fra sin skade, og træner med igen:
Vi var vel bedst inden hans skade, selvom det heller ikke var specielt godt i Randers.
Jeg mener, Kahl med to assists i 1½ kamp har spillet sig foran på VCB.

Uwe blev spurgt om det var anklen den var galt med for Anderson (nok med relation til skraldemandstaklingen fra Elias Andersson i Viborg kampen). Han svarede at det er lysken/hoften den er gal med med, og han forventer en kort pause. Han fortalte faktisk, at MA ville have spillet, hvis det havde været sæsonens sidste kamp, men da der er mange kampe endnu, så blev han sparet.

Har de ikke nærmere opdaget, at man godt må udtale sig, hvis det er med medarbejderens samtykke.
Det tog den noget tid, men forhåbentlig er de blevet klogere.

Links og AGF slipper for 10.000 spørgsmål fra journalister og rygter blandt fans.
Misforstå mig ikke, jeg har alle dage været imod den måde de har kørt det.

Men du har nok ret i at de netop har opdaget det 😆

Har de ikke nærmere opdaget, at man godt må udtale sig, hvis det er med medarbejderens samtykke.
Det tog den noget tid, men forhåbentlig er de blevet klogere.

Links og AGF slipper for 10.000 spørgsmål fra journalister og rygter blandt fans.
Det kan jo også være at nogle spillere, eller nærmere deres agenter, ikke ønsker en en masse artikler rundt på nettet omkring spillernes skader.

Mit gæt er, fra hvad jeg hører rundt omkring, at mange ikke ønsker for meget information ud

Det er måske ikke lægestaben der skal hjælpe Mølgaard over sin skade, men klubmekanikeren:

– Jeg kan huske historien med Michael Owen i de gamle dage, hvor han spillede for Newcastle. Han havde konstante problemer med baglåret, og det viste sig, at det var, fordi hans sæde i bilen var i den forkerte vinkel og position. Det var noget i den stil.

Det er måske ikke lægestaben der skal hjælpe Mølgaard over sin skade, men klubmekanikeren:

Jeg håber bare vi har styr på lægestaben - syntes hele tiden vi har en del spillere siddende ude og med skader vi ikke kender til.
Det kan selvfølgelig være klubbens lukkethed om skaderne der gør det uforståeligt. indimellem tænker jeg man burde gøre som Thomas Frank og få evalueret på staben men det har man måske gjort🤔

Latest posts

Back