New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 93K
Skadessituationen
Det er muligt, at denne form for deltagelse i det offensive spil passer dårligere til Mølgaard, men jeg ser omvendt ikke noget problem i at han også kan bidrage med sine spidskompetencer, med overlap frem gennem midten, i hvert fald så længe vi har så mange spillere defensivt. Jeg synes det vil se langt sværere ud for Mølgaard, hvis vi gik over til at spille 4-3-3, hvor jeg ikke ser ham som en del af centerforsvaret.
Hvis over-/underlap ikke er en del af game-planen, så er det jo svært at tage de løb

I en 4-3-3 er Mølgaard en højre back

Men vi ved jo endnu ikke hvordan JP agter at bruge Mølgaard. Det kan sagtens være at der er en fremtid som traditionel højreback. Han slog ikke helt til som wingback, synes jeg,
Og som traditionel højre back var det jo, at han i sin tid slog igennem i Vejle. Den rolle kunne snildt bekomme ham vel igen, hvis vi skifter til 4-3-3 ...

Men vi ved jo endnu ikke hvordan JP agter at bruge Mølgaard. Det kan sagtens være at der er en fremtid som traditionel højreback. Han slog ikke helt til som wingback, synes jeg,
Nej, men det bliver med meget stor sandsynlighed ikke som yderstopper der laver masser af progessive løb op igennem kæderne.

Derfor kan han godt, hvis det udtryk vi hjar pt er det vi spiller med fremadrettet, godt ligne en der ikke bliver hjulpet af systemet.

Kan du uddybe det? Vi spiller stadig med 3-mands forsvar med NP som ekstra defensiv beskyttelse. Det er nødvendigt at de yderste centerforsvarere på skift deltager i offensive aktioner og til det er Mølgaard jo ret perfekt.
Det er som Thomas K skriver, helt og aldeles møntet på hans boldomgang. Det minder mig om da BIF spillede med Kevin Tshiembe, hvor man kunne ødelægge hele deres opspil, ved at tvinge bolden over til ham i presset. Jeg husker flere kampe hvor Paddy ikke lavede andet end at få dem til at spille den over til ham, hvilket neutraliserede Wass totalt.

Mølle er outstanding i duelspillet, men der ville skulle findes en løsning på det opbyggende spil, for i min bog er det en meget anderledes 3-back kæde JP ruller med, end den Uwe gjorde.

Campo har fanget et billede af Frederik Tingager hvor han tager sig til lysken:

superligakampen-agf-silkeborg-pa-ceres-park-vejlby-aarhus-soendag-2.jpg

Hvis det er en lyskeskade, så ser prognosen sådan ud:

Lettere lyskeskader​

• Tid til bedring: 1-3 uger
  • Aktiviteter: Gradvis genoptagelse af let fysisk aktivitet, når smerterne er aftaget.

Moderate lyskeskader​

• Tid til bedring: 3-6 uger
  • Aktiviteter: Bedre mobilitet og mulighed for at genoptage lette sportsaktiviteter med korrekt opvarmning og strækøvelser.

Alvorlige lyskeskader​

• Tid til bedring: 6+ uger
  • Aktiviteter: Kræver ofte fysioterapi og kan inkludere en længere periode uden kontakt- eller højintensitetssport.
Det ligner ikke en alvorlig lyskeskade, men selv med en lettere skade, ser Brøndby kampen ud til at være i fare (hvis det er en lyskeskade).

Jvf AI ikke den store forskel…lad os håbe Ting er på toppen mod Bif
Min klart største skavank er i højre lyske/hofte region. Så kan i den grad skrive under på, at det hele hænger sammen. Kæmpede i over et år (glæden ved at blive ældre) med en skade i hoftebøjeren. Da jeg kom til en dygtig osteopat viste det sig, at problemet stammer fra en gammel skade i ryggen, selvom jeg ikke havde ondt i ryggen.

Back