New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 474K
Helt klart, de har jo valgt at talentudvikling er deres vej til at være konkurrencedygtig i et område hvor FCK og BIF dominerer økonomisk. FCN kan vinde de næste 10 mesterskaber og de vil aldrig komme i nærheden af de kommercielle indtægter som FCK og BIF.

Men der hvor kæden hopper af, er at, de helt åbenlyst og endda indrømmet hellere vil sælge dyrt end vinde titler men måske er det ved at vende.

Og ja, hvis de kan kombinere talentudviklingen med sportslig satsning, vil de være udfordrer i årerne fremover.
FCN ville have meget svært ved at blive et subtophold der næsten altid er i top-6 hvis de skulle gøre det på almindelig vis, så man kan jo have respekt for at de finder deres vej. Problemet er så bare, at det de finder vej til er noget helt andet, der strider mod det fundamentale princip, at det handler om at vinde kampe og titler.

Det er imponerende beløb FCN sælger for, også selvom det reelle forbrug nok er noget højere end det spillerbudget de bliver tilskrevet. Så længe tilgangen er at udvikle talenter for at tjene penge og udvikle nye talenter og ikke for at vinde titler vil de dog stadig være en form for ikke-klub.

Jeg ville ikke kunne holde ud at være fan af en klub hvor det nærmest er ligegyldigt om man ender lidt højere eller lavere i tabellen. Jeg kan måske så i stedet glæde mig over at det er dem der laver de store salg når det ikke rykker så meget ved hierarkiet. Selv hvis de så skulle blive mestre en sæson står de jo ikke med den nuværende strategi til at gentage det mange gange årene efter.

Naturligvis var de enige.

AGF gav sig på pengene sent på aften. Erindre ikke om det var 1800 eller 2000 eller endnu senere

Så er der altså ikke tid til forhandle bagefter
Jeg er nysgerrig på et forløb som AGF der vil købe Anderson i FCM.

En uformel sondering: er Michael interesseret i et skifte, og ligger det her leje inden for skiven.

Agenten bekræfter.

AGF byder, FCM afviser, men ikke en blank afvisning og implicit accepterer de at AGF kan afsøge nærmere med Anderson, fordi det er nødvendigt så tæt på transferdeadline.

Jensen og FCM

FCM forhører sig hos agenten. Er Jensen interesseret i st spille for FCM og et traktorlæs guld med i købet?

Jensen er meget interesseret.

FCM byder, Haderslev fnyser afvisende.

Hvis FCM her handler en aftale med Jensen på plads, mod Haderslevs ønske og uden en presserende deadline, er der ikke nogen undskyldning. Men det kan også sagtens være Jensen har smidt trusserne på scenen bare ud fra det afklarende bud. Og at han egenhændigt går amok derfra.

@Mengsen Nu skal jeg jo ikke spolere dit scenarie; jeg vil blot benytte lejligheden til at minde om, at FCM smed et bud på Grønbæk som led i forhandlingen om Anderson. Der var virkelig dårlig stemning den dag 😁

Jeg tror i sidste ende, at klubben aldrig vinder, såfremt spilleren har besluttet sig for et skifte.

Jeg er ikke vild med det. Jeg ville heller ikke være glad for at hente en spiller, der har opført sig sådan. Andersons Instagramfængsel var heller ikke videre elegant.

Jeg mener dog, han selv italesatte det bagefter, hvilket for mig er en let formildende omstændighed.

Prisen kan ende på 13,5 mio. inkl. bonusser - det er mere på plads med de forventninger jeg havde og ikke deres fantasi-bud-pris.

I sidste ende, er det vel stadig en meget overkommelig pris for Danmarks 2 rigeste klub som står med et akut problem.

Der må kunne laves nogle gode sange til Magnus :LOL: Det var ikke et kønt forløb set udefra.

Latest posts

Back