New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 474K
Helt klart, de har jo valgt at talentudvikling er deres vej til at være konkurrencedygtig i et område hvor FCK og BIF dominerer økonomisk. FCN kan vinde de næste 10 mesterskaber og de vil aldrig komme i nærheden af de kommercielle indtægter som FCK og BIF.

Men der hvor kæden hopper af, er at, de helt åbenlyst og endda indrømmet hellere vil sælge dyrt end vinde titler men måske er det ved at vende.

Og ja, hvis de kan kombinere talentudviklingen med sportslig satsning, vil de være udfordrer i årerne fremover.
FCN ville have meget svært ved at blive et subtophold der næsten altid er i top-6 hvis de skulle gøre det på almindelig vis, så man kan jo have respekt for at de finder deres vej. Problemet er så bare, at det de finder vej til er noget helt andet, der strider mod det fundamentale princip, at det handler om at vinde kampe og titler.

Det er imponerende beløb FCN sælger for, også selvom det reelle forbrug nok er noget højere end det spillerbudget de bliver tilskrevet. Så længe tilgangen er at udvikle talenter for at tjene penge og udvikle nye talenter og ikke for at vinde titler vil de dog stadig være en form for ikke-klub.

Jeg ville ikke kunne holde ud at være fan af en klub hvor det nærmest er ligegyldigt om man ender lidt højere eller lavere i tabellen. Jeg kan måske så i stedet glæde mig over at det er dem der laver de store salg når det ikke rykker så meget ved hierarkiet. Selv hvis de så skulle blive mestre en sæson står de jo ikke med den nuværende strategi til at gentage det mange gange årene efter.

Naturligvis var de enige.

AGF gav sig på pengene sent på aften. Erindre ikke om det var 1800 eller 2000 eller endnu senere

Så er der altså ikke tid til forhandle bagefter
Jeg er nysgerrig på et forløb som AGF der vil købe Anderson i FCM.

En uformel sondering: er Michael interesseret i et skifte, og ligger det her leje inden for skiven.

Agenten bekræfter.

AGF byder, FCM afviser, men ikke en blank afvisning og implicit accepterer de at AGF kan afsøge nærmere med Anderson, fordi det er nødvendigt så tæt på transferdeadline.

Jensen og FCM

FCM forhører sig hos agenten. Er Jensen interesseret i st spille for FCM og et traktorlæs guld med i købet?

Jensen er meget interesseret.

FCM byder, Haderslev fnyser afvisende.

Hvis FCM her handler en aftale med Jensen på plads, mod Haderslevs ønske og uden en presserende deadline, er der ikke nogen undskyldning. Men det kan også sagtens være Jensen har smidt trusserne på scenen bare ud fra det afklarende bud. Og at han egenhændigt går amok derfra.

@Mengsen Nu skal jeg jo ikke spolere dit scenarie; jeg vil blot benytte lejligheden til at minde om, at FCM smed et bud på Grønbæk som led i forhandlingen om Anderson. Der var virkelig dårlig stemning den dag 😁

Jeg tror i sidste ende, at klubben aldrig vinder, såfremt spilleren har besluttet sig for et skifte.

Jeg er ikke vild med det. Jeg ville heller ikke være glad for at hente en spiller, der har opført sig sådan. Andersons Instagramfængsel var heller ikke videre elegant.

Jeg mener dog, han selv italesatte det bagefter, hvilket for mig er en let formildende omstændighed.

Prisen kan ende på 13,5 mio. inkl. bonusser - det er mere på plads med de forventninger jeg havde og ikke deres fantasi-bud-pris.

I sidste ende, er det vel stadig en meget overkommelig pris for Danmarks 2 rigeste klub som står med et akut problem.

Der må kunne laves nogle gode sange til Magnus :LOL: Det var ikke et kønt forløb set udefra.

Jeg er nysgerrig på et forløb som AGF der vil købe Anderson i FCM.

En uformel sondering: er Michael interesseret i et skifte, og ligger det her leje inden for skiven.

Agenten bekræfter.

AGF byder, FCM afviser, men ikke en blank afvisning og implicit accepterer de at AGF kan afsøge nærmere med Anderson, fordi det er nødvendigt så tæt på transferdeadline.

Jensen og FCM

FCM forhører sig hos agenten. Er Jensen interesseret i st spille for FCM og et traktorlæs guld med i købet?

Jensen er meget interesseret.

FCM byder, Haderslev fnyser afvisende.

Hvis FCM her handler en aftale med Jensen på plads, mod Haderslevs ønske og uden en presserende deadline, er der ikke nogen undskyldning. Men det kan også sagtens være Jensen har smidt trusserne på scenen bare ud fra det afklarende bud. Og at han egenhændigt går amok derfra.
Som jeg opfatter og hører om det når jeg spørger lidt til det

Der er altid en dialog med baglandet først. Både mht løn, men også fordi agenten ofte har en rigtig gode idé om hvad klubben vil forlange for spilleren.

Du gider som klub ikke spørge 3-4 klubber om permission to speak, dels fordi du ikke vil have for mange der ved du er interesseret og dels fordi du ikke vil forstyrre uden at ende med en handel (respekt for den sælgende klub).

Mht Anderson var der - som jeg husker det - hurtig dialog med baglandet og en tilkendegivelse af interesse. Han ville også gerne ud, men AGF var interesseret. Prisen var vist tidlig 2 millioner euro som AGF afviste. Så de sidste to dage var FCM kreative med Grønbæk. Det endte med AGF til sidst sagde ja til de 2 millioner euro

Magnus Jensen virker det til, at Sønderjyske ikke ville sælge. Deres planlægning ligner at have været køb af han, og sælge Gretason året efter. Eller sådan set det ud nu. Så tror de blev ret irriteret da aftalen mellem ham og FCM er på plads. Specielt fordi Jensen virker bitter og FCM kun byder 2-3 millioner kroner over der Sønderjyske selv betalte. Her tror jeg det er en blank afvisning.

Jeg synes ærlig talt også det er noget svineri. Vi kan f.eks blive enige med f.eks McCoy om 2 millioner i løn og 5 millioner i sign-on. Så byder vi 10 millioner under hans pris, og så stopper han med at være dedikeret.

Vallys er en handel som CV, med rette fik stor ros for. Men den minder en smule om Anderson, og så giver den lidt bekymringer omkring timing også. Silkeborg vidste han skulle sælge og prisen blev hurtig meldt ud til 3 millioner euro. Her prøvede specielt Brøndby, men også andre at presse den ned. Det endte med at de på sidste dagen bekræftede prisen og han kørte i bil over Storebælt og ankom i Brøndby ved 19-20:00 tiden. Her synes jeg f.eks det blev lige risikabelt nok mht en klubs strategi, og chancer i en sæson. Vallys sidder i en bil mod Sjælland udover et trafikuheld eller generel kø kan ødelægge meget af en sæson, så er Vallys FCK fan og havde 100% valgt dem over Brøndby. Hvis FCN var blevet ramt af en skade, hvad så? Havde de måske tilbudt en kæmpe løn og lavet en Mads Bech (eller Sisto om man vil).

Last edited:
Det viser noget om timing, men også om værdien af mål. Jeg synes det er vildt at Haderslev sælger så vigtig en spiller til Heden for det beløb - også selvom den frie markedsværdi på ham ikke er så høj.

Jeg kan kun mistænke FCM for lusk, så tvivlen kommer dem til gode. Til gengæld har de erhvervet sig et gigantisk røvhul.
Ja han kommer til at passe godt ind - han ser også ud til at være en “problem-ulv”

Jeg tænker der er mange spillere, der gerne vil skifte til en markant højere løn. Og til en klub der har potentiale til titler og som spiller europærisk. Også selvom det kun er kort tid - eks. en 2-års kontrakt. Og med udsigt til at blive marginalspiller. En spiller som Magnus Jensen, med det karriereforløb og den alder. Naturligvis vil han det. Og nu ved vi jo faktisk ikke, hvor meget han kommer til at spille. Hans rangering i truppen.

Noget andet er måden det sker på. Parternes ageren. Om der er rent trav ift. de aftaler man indgår. Der vil jeg sige, at man som spiller gør klogt i at respektere den kontakt man har. Ikke til at sige om Haderslev har røvrent MJ ift. noget han er blevet lovet - mundtligt og udenfor kontrakten. Men har man ikke en frikøbsklausul, så er det spillets regler.

Noget andet. Den med at basere noget af overgangssummen på bonusser, kan jo være noget der giver bagslag. Man skal jo nødigt som spiller giver ens nye klub alt for mange incitamenter til at sætte en på bænken.

Gad nok vide, om MJ har været på blokken hos os. Hvis FCM fik os til at se Røslers vej, så har jeg absolut intet at klage over. Tak for det.

Jeg tænker der er mange spillere, der gerne vil skifte til en markant højere løn. Og til en klub der har potentiale til titler og som spiller europærisk. Også selvom det kun er kort tid - eks. en 2-års kontrakt. Og med udsigt til at blive marginalspiller. En spiller som Magnus Jensen, med det karriereforløb og den alder. Naturligvis vil han det. Og nu ved vi jo faktisk ikke, hvor meget han kommer til at spille. Hans rangering i truppen.

Noget andet er måden det sker på. Parternes ageren. Om der er rent trav ift. de aftaler man indgår. Der vil jeg sige, at man som spiller gør klogt i at respektere den kontakt man har. Ikke til at sige om Haderslev har røvrent MJ ift. noget han er blevet lovet - mundtligt og udenfor kontrakten. Men har man ikke en frikøbsklausul, så er det spillets regler.

Noget andet. Den med at basere noget af overgangssummen på bonusser, kan jo være noget der giver bagslag. Man skal jo nødigt som spiller giver ens nye klub alt for mange incitamenter til at sætte en på bænken.

Gad nok vide, om MJ har været på blokken hos os. Hvis FCM fik os til at se Røslers vej, så har jeg absolut intet at klage over. Tak for det.
Med de tal, og de udtalelser der har været fremme, så er det tydeligvis SønderjyskE der fik deres vilje.

1. FCM starter med at byde ml. 4 og 5 mio kr.
2. SØE afviser og siger 12-15 mio,
3. FCM siger at handlen er død og nu vil de se sig om efter nogle andre spillere
4. SØE reagerer ikke,
5. Deadline for tilmelding af spiller til Bohemians kampen udløber,
6. Pludseligt genoptages forhandlingerne,
7. Salgsprisen ender med at kunne løbe op i 13,5 mio kr.

Klar sejr SønderjyskE. Gad vide om FCM har forsøgt at ligge pres på SønderjyskE for en aftale inden deadline for Bohemians kampen, og samtidig fået MJ til at gå helt amok, udelukkende for at SØE ikke skulle have tid til at tænke sig ordenligt om?

Det er i hvert fald virkeligt vanskeligt at forestille sig, at det skulle have nogen væsentlig betydning for de to opgør, at MJ var en del af truppen.

Last edited:
@Mengsen Nu skal jeg jo ikke spolere dit scenarie; jeg vil blot benytte lejligheden til at minde om, at FCM smed et bud på Grønbæk som led i forhandlingen om Anderson. Der var virkelig dårlig stemning den dag 😁

Jeg tror i sidste ende, at klubben aldrig vinder, såfremt spilleren har besluttet sig for et skifte.

Jeg er ikke vild med det. Jeg ville heller ikke være glad for at hente en spiller, der har opført sig sådan. Andersons Instagramfængsel var heller ikke videre elegant.

Jeg mener dog, han selv italesatte det bagefter, hvilket for mig er en let formildende omstændighed.
Jeg er helt enig. Når FCM vil have Jensen og han gerne vil skifte, er det mest konstruktive at få handlen igennem.

Men det skal ske i værdighed og professionel respekt:

Jensen skal vide han er vigtig for sin klub og at de er i deres gode ret til at kræve han opfylder kontrakten, og som minimum at de er i deres gode ret til at kræve ordentlig kompensation fra FCM.

Da FCK kom på banen (edit: MEM)var jeg også hurtigt indstillet på den ville gå igennem, når de har så stor interesse. Jeg troede AGF kunne få mere ud af dem, men det var stadig en stor handel.

Alle parter må acceptere, at når en klub skal sælge ud af sin startopstilling så er man i toppen af den relevante ramme for den type spillere.

Jeg er helt enig. Når FCM vil have Jensen og han gerne vil skifte, er det mest konstruktive at få handlen igennem.

Men det skal ske i værdighed og professionel respekt:

Jensen skal vide han er vigtig for sin klub og at de er i deres gode ret til at kræve han opfylder kontrakten, og som minimum at de er i deres gode ret til at kræve ordentlig kompensation fra FCM.

Da FCK kom på banen var jeg også hurtigt indstillet på den ville gå igennem, når de har så stor interesse. Jeg troede AGF kunne få mere ud af dem, men det var stadig en stor handel.

Alle parter må acceptere, at når en klub slal sælge ud af sin startopstilling så er man i toppen af den relevante ramme for den type spillere.
Enig, man skal acceptere man er en sælgende klub

Jeg synes dog der er ufint - og sikkert en masse andet - at man tilbyder en spiller en løn der måske er højere end det man egentlig vil give, eventuelt via et sign-on fee, således spilleren smider anførerbindet og nærmest strejker, således klubben der ejer ham ikke bare mister fokus, men også nærmest point, og ligeledes måske er tvunget til at sælge billigere og tidligere end ønsket.

Det virker til, at FCM, agenten og Magnus Jensen har truffet en beslutning på vegne af Sønderjyske.

De ligner i øvrigt, at de har fået en dygtig afløser allerede.

Bech-sagen og forløbet i Haderslev bør animere os til at forventningsafstemme med alle nye signings: “Her i landet har vi en problem-ulv, og du skal vide, at dem sælger vi ALDRIG til uanset hvad de tilbyder dig og os. Arbejdsvægring og surmuleri udløser ALTID en enkeltbillet til træning med u14 på ubestemt tid.”

Vi sælger forhåbentligt ikke længere til klubber i Danmark, medmindre det er spillere, der er blevet til overs i AGF.

Enig, man skal acceptere man er en sælgende klub

Jeg synes dog der er ufint - og sikkert en masse andet - at man tilbyder en spiller en løn der måske er højere end det man egentlig vil give, eventuelt via et sign-on fee, således spilleren smider anførerbindet og nærmest strejker, således klubben der ejer ham ikke bare mister fokus, men også nærmest point, og ligeledes måske er tvunget til at sælge billigere og tidligere end ønsket.

Det virker til, at FCM, agenten og Magnus Jensen har truffet en beslutning på vegne af Sønderjyske.

De ligner i øvrigt, at de har fået en dygtig afløser allerede.
Men det er der jo ikke noget nyt i. Selv uden et konkret kontrakttilbud kunne Magnus nok regne ud at der vil være tale om en lønforhøjelse, en sign on fee og et markant stærkere sportsligt setup. Han er ikke 18 år, så det her var sandsynligvis hans eneste chance for et skridt op og europæisk fodbold. Den eneste du kan klandre noget som helst i det her forløb er Magnus selv, for han har tilsyneladende opført sig mindre professionelt end nogen ville have forventet. Omvendt har han også kun været i SønderjyskE et år, så loyaliteten er nok heller ikke voldsom. Det er jo stadig bare et job. Jeg ser intet odiøst i forløbet.

Tror du bare CV har sendt Malmø en blankocheck eller tror du klubberne har forhandlet? Røsler røg endda pludselig på bænken. Måske fordi CV skambød hele tiden og Røsler gerne ville skifte. Efter noget tid blev klubberne så enige. Det er bare ikke mediehistorie fordi det ikke var en handel mellem to Superliga klubber.

Men det er der jo ikke noget nyt i. Selv uden et konkret kontrakttilbud kunne Magnus nok regne ud at der vil være tale om en lønforhøjelse, en sign on fee og et markant stærkere sportsligt setup. Han er ikke 18 år, så det her var sandsynligvis hans eneste chance for et skridt op og europæisk fodbold. Den eneste du kan klandre noget som helst i det her forløb er Magnus selv, for han har tilsyneladende opført sig mindre professionelt end nogen ville have forventet. Omvendt har han også kun været i SønderjyskE et år, så loyaliteten er nok heller ikke voldsom. Det er jo stadig bare et job. Jeg ser intet odiøst i forløbet.

Tror du bare CV har sendt Malmø en blankocheck eller tror du klubberne har forhandlet? Røsler røg endda pludselig på bænken. Måske fordi CV skambød hele tiden og Røsler gerne ville skifte. Efter noget tid blev klubberne så enige. Det er bare ikke mediehistorie fordi det ikke var en handel mellem to Superliga klubber.
Jeg synes bare heller ikke man hører om det i handler imellem 2 superligaklubber, med mindre FC Midtjylland er den ene. Brøndby hentede Huseini og Eijdum helt uden ballade, det samme var tilfældet da MEM skiftede til FCK.

Latest posts

Back