Nyheder om andre klubber
Og de andre spillere på listen er heller ikke billige. Vi har i hvert fald ikke råd til at købe en spiller som Hyseni og Viborgs økonomi er heller ikke en der gør at de sælger med rabat. Nu er PM ikke bekræftet endnu, men selvom en voldsom økonimisk satsning i Brøndby selvfølgelig vil kunne forklare hvorfor der er penge til at hente ham for de beløb der er blevet nævnt, synes jeg det giver endnu mindre mening ift de navne der ellers er nævnt. De er jo med al respekt mere Paddy for fire år siden.Uagtet kildens troværdighed, så bliver jeg altså voldsomt imponeret, hvis Brøndby kan tiltrække Lindstrøm og Nørgaard denne sæson. Det er forventeligt voldsomt mange penge, de skal give afkald på.
Nørgaard er eftersigende højt respekteret i Arsenal og en vigtig og pålidelig trupspiller. Jeg har svært ved at forestille mig, at Arsenal vil slippe ham og samtidig giv ham en del af lønnen med. Han har givetvis tjent en del i Brentford, men forventeligt tjener han væsentligt mere i Arsenal. Det blå-gule hjerte må pumpe hårdt i ham, hvis han vil tage hjem nu.
Lindstrøm er en anden case. Det kører ringe for ham, men han har dog bevist sig i udlandet. En lejeaftale i Brøndby kunne måske godt give mening for ham, men han har også en alder, hvor det godt kan blive vanskeligt at komme ud og tjene de store penge igen, hvis han skifter permanent til Brøndby. Hvis jeg var ham havde jeg nok gået efter at malke koen i Napoli i en sæson mere - eventuelt gennem et lejemål til en udenlandsk klub med et realistisk niveau og en god sportslig ledelse.
Men som skrevet. Voldsomt imponerende, hvis Brøndby lander de to.
Selvom kilden måske har ramt plet før, kunne det også være sportsdirektøren der skyder i alle retninger og især efter nogle navne, der dels lyder mere sikkert og dels kan give lidt kredit hos fansene. Det er svært at udlægge som en nedskæringsøvelse, men min forventning inden Cooper blev fyret var dog også at man ville bruge endnu flere penge i det her vindue og en ny træner får vel mulighed for at hente noget han synes han mangler. Med to CL-kval-pladser næste sæson er Blackrock selvfølgelig også fristet til at satse benhårdt på det.
Det kan blive svært at konkurrere med, men omvendt kan der blive endnu mere der skal spilles sammen, huller der stadig ikke helt er lukket og jo mere de er pumpet op des hårdere kan de falde når det kikser endnu en gang…