New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 388K
Nyheder om andre klubber
Det ville være helt vildt, hvis de endnu en gang kan udvide budgettet med mange procent. Det flugter ikke rigtig med udmeldingerne.

Eneste årsag skulle være, at de også er tæt på at sælge Ambæk og Tahirovic, så der kommer i nærheden af 100 mio. ind. Så vil pengene nok nogenlunde passe i rene transfers, men lønbudgettet vil jo eksplodere.

Det ville være ærgerligt, hvis de, efter flere år med store underskud, stadig kan låne penge til så voldsom en satsning. Hvis de henter Thomas Nørgaard, og han får bare 3-4 af de spillere at arbejde med, så bør de selvfølgelig som minimum blive nummer 3.
Deres budget vil muligvis tilsige det.

Spørgsmålet er, om nytteværdien af den sidste million har den effekt. Jeg har min tvivl.

De betalte 2.75 mill Euro for Tahirovic. Så vi skal over 1.50 mill Euro for at de tjener penge på ham.

Vinterens vindue var rigtig stort derude, og der tales nogle gange om, at det egentlig være større - finansielt - end ønsket. Nu misser de, igen, europæisk. Så jeg har virkelig svært ved at se for mig de bruger 100 millioner. Bruger de igen 50 millioner, så bliver det i alt 20-25 millioner årligt, alene i afskrivninger. Så meget vokser deres budget ikke med årligt, ikke uden europæisk. Det tror jeg ikke.

Deres budget vil muligvis tilsige det.

Spørgsmålet er, om nytteværdien af den sidste million har den effekt. Jeg har min tvivl.

De betalte 2.75 mill Euro for Tahirovic. Så vi skal over 1.50 mill Euro for at de tjener penge på ham.

Vinterens vindue var rigtig stort derude, og der tales nogle gange om, at det egentlig være større - finansielt - end ønsket. Nu misser de, igen, europæisk. Så jeg har virkelig svært ved at se for mig de bruger 100 millioner. Bruger de igen 50 millioner, så bliver det i alt 20-25 millioner årligt, alene i afskrivninger. Så meget vokser deres budget ikke med årligt, ikke uden europæisk. Det tror jeg ikke.
Nej, det virker helt mærkeligt. Og hvis det virkelig er planen, så havde Jan Bech (af alle mennesker!) nok også kommunikeret anderledes offensivt på deres mediedag i sidste uge. Deres eneste mulighed for at lave så sindssygt et vindue skulle være, at de kan låne Lindstrøm til en helt uhørt lav pris (fordi han er så langt fra topformen), og at Christian Nørgaard nærmest vil forære sig selv til sin tidligere klub. Men det lyder ærlig talt for dårligt til at være sandt. Også for Arsenal der vel trods alt stadig er nødt til at tænke en lille smule på deres forretning, selvom det kører forrygende derovre.

Nej, det virker helt mærkeligt. Og hvis det virkelig er planen, så havde Jan Bech (af alle mennesker!) nok også kommunikeret anderledes offensivt på deres mediedag i sidste uge. Deres eneste mulighed for at lave så sindssygt et vindue skulle være, at de kan låne Lindstrøm til en helt uhørt lav pris (fordi han er så langt fra topformen), og at Christian Nørgaard nærmest vil forære sig selv til sin tidligere klub. Men det lyder ærlig talt for dårligt til at være sandt. Også for Arsenal der vel trods alt stadig er nødt til at tænke en lille smule på deres forretning, selvom det kører forrygende derovre.
Christian Nørgaard vil med et skifte nok sige farvel til 20 millioner kroner, hvis ikke mere. Som vi ser fodboldspillere agere pt., så virker det kuriøst, om ikke andet.

Lindstrøm er en anden case. Han har spillet, på tværs af turneringer 421 minutter denne sæson, eller knap 5 kampe. Året før var det cirka 17 kampe, men det stoppede i Marts 2025 med en skade. Så hvis han kommer, bliver det nok også en spiller der lige skal i gang.

Det jeg muligvis kunne se for mig var, at de skar truppen godt til, men beholdte budgettet, således de havde en bedre start-11 og de første 5-6 indskiftere. Men det kræver bare der er nogle til at overtage Vanlerberghe, Lauritsen, Sow, Klaiber m.fl.

Hvis GFH præsenterede Ohnesorge var der fokus på Masterclass. Hvilket for mig ikke indikerede at de ville øge budgettet med 30-40 millioner kroner.

• Like
Reactions: cph
Uagtet kildens troværdighed, så bliver jeg altså voldsomt imponeret, hvis Brøndby kan tiltrække Lindstrøm og Nørgaard denne sæson. Det er forventeligt voldsomt mange penge, de skal give afkald på.

Nørgaard er eftersigende højt respekteret i Arsenal og en vigtig og pålidelig trupspiller. Jeg har svært ved at forestille mig, at Arsenal vil slippe ham og samtidig giv ham en del af lønnen med. Han har givetvis tjent en del i Brentford, men forventeligt tjener han væsentligt mere i Arsenal. Det blå-gule hjerte må pumpe hårdt i ham, hvis han vil tage hjem nu.

Lindstrøm er en anden case. Det kører ringe for ham, men han har dog bevist sig i udlandet. En lejeaftale i Brøndby kunne måske godt give mening for ham, men han har også en alder, hvor det godt kan blive vanskeligt at komme ud og tjene de store penge igen, hvis han skifter permanent til Brøndby. Hvis jeg var ham havde jeg nok gået efter at malke koen i Napoli i en sæson mere - eventuelt gennem et lejemål til en udenlandsk klub med et realistisk niveau og en god sportslig ledelse.

Men som skrevet. Voldsomt imponerende, hvis Brøndby lander de to.

Det med arbejdsmiljøet var umiddelbart ikke så konkret. Medmindre det var det med mentaltrænere og analytikere som først blev tilføjet i anden sæson - der undrede jeg mig over, om andre klubber havde det nede i 2 division eller for den sags skyld i 1 division. Men det har de måske :unsure:
Det er selvfølgelig lidt svært helt at vide hvad der er foregået beaseret på den artikel. Jeg synes dårligt det kun kan handle om en manglende mentaltræner, men alt hvad der kan være galt kan også blive værre hvis udgangspunktet er at man har skabt nogle forventninger man ikke kan eller vil leve op til. Jeg kan ikke forestille mig at fx ASA, som også rykkede op så der er udsigt til lokalopgør næste sæson, har specielt gode forhold og en masse specialtrænere og analytikere omkring holdet. Jeg synes en oplagt forklaring er at FCK har lovet en hel masse for at lokke bedre spillere til i anden- og førstedivision og hvis pengene så i høj grad er gået til marketing og den slags, er det måske fordi man troede at det vokse hurtigere kommercielt så pengene kom ind igen.

Det er det lange seje træk der skal til og der tror jeg også AGF's måde er rigtig. Det gør ikke vi hurtigt ryger helt til tops men udviklingen kommer over tid. Jeg tror egentlig Fck også havde meldt ud, at det skulle være i balance økonomisk.

Btw. nogen der ved om der er spillere på vej fra El Cambio på kvindesiden eller er det først nogle år ude i fremtiden?
Det er det rigtige at gøre, det ville bare være lidt træls hvis FCK og M pumpede en masse penge i deres, så man ikke kan konkurrere i subtoppen indtil det faktisk har vokset sig væsentligt større. Det lyder som om FCK også vil have det skal balancere økonomisk og ikke bare engang langt ude i fremtiden, så det er fint.

Jeg mener der blev nævnt en konkret kvindelig spiller i El Cambio på et tidspunkt. Måske fordi hun var den første de hentede. Jeg har tænkt på hvordan de træner hvis der er meget få af dem indtil videre, men måske lidt med drengene og et lokalt hold. Jeg tror vi i hvert fald lige vi skal have kvinderne ind på Vejlby først, men de første piger kan da sikkert komme på besøg indenfor et par år? Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men jeg bemærkede på et tidspunkt et par navne hos FCN hvor jeg tænkte at de også henter spillere til kvindeholdet på akademierne. Ugandas største talenter, der har fået bedre træningsforhold lidt tidligere, burde da også kunne blive gode forstærkninger for AGF.

Uagtet kildens troværdighed, så bliver jeg altså voldsomt imponeret, hvis Brøndby kan tiltrække Lindstrøm og Nørgaard denne sæson. Det er forventeligt voldsomt mange penge, de skal give afkald på.

Nørgaard er eftersigende højt respekteret i Arsenal og en vigtig og pålidelig trupspiller. Jeg har svært ved at forestille mig, at Arsenal vil slippe ham og samtidig giv ham en del af lønnen med. Han har givetvis tjent en del i Brentford, men forventeligt tjener han væsentligt mere i Arsenal. Det blå-gule hjerte må pumpe hårdt i ham, hvis han vil tage hjem nu.

Lindstrøm er en anden case. Det kører ringe for ham, men han har dog bevist sig i udlandet. En lejeaftale i Brøndby kunne måske godt give mening for ham, men han har også en alder, hvor det godt kan blive vanskeligt at komme ud og tjene de store penge igen, hvis han skifter permanent til Brøndby. Hvis jeg var ham havde jeg nok gået efter at malke koen i Napoli i en sæson mere - eventuelt gennem et lejemål til en udenlandsk klub med et realistisk niveau og en god sportslig ledelse.

Men som skrevet. Voldsomt imponerende, hvis Brøndby lander de to.
Og de andre spillere på listen er heller ikke billige. Vi har i hvert fald ikke råd til at købe en spiller som Hyseni og Viborgs økonomi er heller ikke en der gør at de sælger med rabat. Nu er PM ikke bekræftet endnu, men selvom en voldsom økonimisk satsning i Brøndby selvfølgelig vil kunne forklare hvorfor der er penge til at hente ham for de beløb der er blevet nævnt, synes jeg det giver endnu mindre mening ift de navne der ellers er nævnt. De er jo med al respekt mere Paddy for fire år siden.

Selvom kilden måske har ramt plet før, kunne det også være sportsdirektøren der skyder i alle retninger og især efter nogle navne, der dels lyder mere sikkert og dels kan give lidt kredit hos fansene. Det er svært at udlægge som en nedskæringsøvelse, men min forventning inden Cooper blev fyret var dog også at man ville bruge endnu flere penge i det her vindue og en ny træner får vel mulighed for at hente noget han synes han mangler. Med to CL-kval-pladser næste sæson er Blackrock selvfølgelig også fristet til at satse benhårdt på det.

Det kan blive svært at konkurrere med, men omvendt kan der blive endnu mere der skal spilles sammen, huller der stadig ikke helt er lukket og jo mere de er pumpet op des hårdere kan de falde når det kikser endnu en gang…

Nu bliver jeg usikker på trådens rigtighed igen, for den kan formentlig sagtens høre hjemme et par forskellige steder... Men.

En lille, for nu, fuldstændig ligegyldig tanke strejfede mig omkring, hvor vi egentlig står med den kontraktuelle situation på Felix.
Han omtales selv af AGF et sted som "den tidligere AGF-spiller" - vistnok omkring udtagelsen af årets hold eller sådan noget - og tanken er indtil videre ligegyldig, fordi det mest af alt bunder i en gevaldig hypotese.
Men, selvom Felix omtales som FCK-spiller nu, så kan han vel rent formelt og kontraktuelt vel ikke være dette endnu, vel?

Altså, hvis FCK-effekten gør sin ting og får ham efterudtaget til Sveriges VM-trup på et eller andet afbud, så er han vel stadig AGF-spiller til VM og indtil 30.juni, er han ikke?
-hvilket både kan være positivt i forhold til omtale, men som vel også vil kaste en eller anden, muligvis symbolsk, økonomisk kompensation i retning af hans arbejdsgiver.
Jeg kan ikke se FCK blive økonomisk kompenseret for en spiller, som ikke kan tiltræde dem officielt førend transfervinduet åbner igen, så, vil Felix ikke, let kuriøst, være med til VM som AGF-spiller, skulle han træffe at få listet sig i Potters søgelys alligevel?
(jeg er isoleret set ligeglad med den økonomiske kompensation - jeg bruger den blot til at kvalificere "problemstillingen", hvis vi skal kalde den det)

Vedkommende skriver, Hyseni har en frikøbsklausul som BIF ikke har problemer med at betale.
OK, det hjælper jo på det. Han har måske forlænget på et tidspunkt og fået sådan en med, jeg forestillede mig at SJF havde planer om at det salg skulle vise at de også kan sælge dyrt. Hvis frikøbsklausulen fx er 3 mio euro betyder det også noget sammen med alle de andre store handler.

OK, det hjælper jo på det. Han har måske forlænget på et tidspunkt og fået sådan en med, jeg forestillede mig at SJF havde planer om at det salg skulle vise at de også kan sælge dyrt. Hvis frikøbsklausulen fx er 3 mio euro betyder det også noget sammen med alle de andre store handler.
Men så er der jo mange, inkl os, der kan indløse den. Så skal Brøndby kæmpe på set-up, løn osv. på lige fod med andre interesserede.

“Oraklet” fra Twitter trækker nu i land med hensyn til Lindstrøm og Nørgaard.

Mig bekendt skrev han, at man i Brøndby følte sig overbevist om, at det var to handler, man kunne lande.

Det er selvfølgelig tilpas vagt, men derfor kan det stadig være en korrekt beskrivelse af et forløb.

Det mest interessante, jeg har læst ham skrive, er, at al info (i Brøndby) i dag kommer fra agenter, fordi ingen i klubben aner noget.

Latest posts

Back