New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 390
  • Views Views: Views 12K
Added to Calendar: 26-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    65
  • This poll will close: .
Jeg aner ikke hvad der reelt er sket.

Men jeg kan konstatere, at jeg har trawlet sitet her, bold kommentarerne og alle kommentarer på de to store FB-grupper om AGF. Hvor emnet diskuteres af øjenvidner på C:

- Tonsvis af beretninger om ingen racisme.
- En bruger på bold der skriver at én råbte perkersvin og blev bedt om at holde kæft.
- En anonym der har stået frem med hvad han råbte.
- To FCM-spillere der mener de er blevet udsat for racisme.

Hvis de to spillere vitterligt er blevet udsat for racisme, så er det ret underligt, at ingen andre har hørt det. Hvis man i larmen skal råbe noget så en spiller kan høre det, så skal man godt nok råbe højt. Hvorved folk i nærheden af råberen umuligt ikke kan have hørt det.

Hvis folk har har råbt noget racistisk, så kan man kun opfordre til at indmelde det til AGF, så de kan sørge for at få det stoppet i form af langvarige karantæner.

Jeg har nu haft lejlighed til at se kampen i TV.
Det er korrekt, at Sundberg ikke laver nogen store fejl i går - men det gør han sjældent, for dem tager VAR sig jo af!

Til gengæld en mængde små/mellemstore fejl og en sløj, sløj linje ift. holdforeseelser og gentagne hårde frispark. Pedro Bravo, Bak, Osorio bør alle klart have gult undervejs jf. normale retningslinjer. Det er helt i hegnet fra dommerside.

Og så alle de der bizarre kald, hvor man ikke fatter hvad der sker?! Glidende fra Kahl hvor han oplagt spiller bolden = frispark. En præces gentagelse fra Mbabu i anden halvleg = ingenting.

Jeg har nu haft lejlighed til at se kampen i TV.
Det er korrekt, at Sundberg ikke laver nogen store fejl i går - men det gør han sjældent, for dem tager VAR sig jo af!

Til gengæld en mængde små/mellemstore fejl og en sløj, sløj linje ift. holdforeseelser og gentagne hårde frispark. Pedro Bravo, Bak, Osorio bør alle klart have gult undervejs jf. normale retningslinjer. Det er helt i hegnet fra dommerside.

Og så alle de der bizarre kald, hvor man ikke fatter hvad der sker?! Glidende fra Kahl hvor han oplagt spiller bolden = frispark. En præces gentagelse fra Mbabu i anden halvleg = ingenting.
Jeg husker ikke den Mbabu, men enig Kahl var et klokkeklart frispark. Skal selvfølgelig dømmes den anden vej også.

Det jeg i perioder irriterede mig over i går var, at vi ikke spillede mere fysisk. Links bliver kastet rundt af Bak f.eks., så gør da noget tilsvarende. Hvis Bravo ikke får gult for at holde, så gør Yakub nok heller ikke 5 minutter senere, og hvis han gør så starter kortene tidligt, hvilket også vil være bedst for AGF.

Emmery er Ikke i karantænefare, jeg synes sgu godt man kan sige, at en del at det at vinde over Mbabu også er at tirre ham. Så de kan godt smadre igennem over for ham.

Jeg synes vi lader dem spille til grænsen uden vi tør det, og uden vi gør det samme. Faktisk er jeg forbløffet over, at vi i en topkamp ikke får et gult kort.

Ah ja, det er os der er konfrontstionssøgende når det er dig som føler et behov for at inddrage etnicitet. Got it.

Det var en kommentar til en bruger omkring almindelige retstatsprincipper, som jeg også synes vi skal vurdere Simirs anklager ud fra, selvom det er et AGF/DBU anliggende.
Brugte nærliggende Tyrkiet som et dårligt eksempel.
Det forstod du også godt, med mindre jeg overvurderer din kløgt.

Gad vide hvorfor….

I søndagens guldduel mellem AGF og FCM var bolden næsten ikke i spil. TV 2 Sport har haft gang i stopuret og fundet frem til, at der kun var 39 minutter og 28 sekunders effektiv spilletid – et talt, der er markant lavere end de andre europæiske topligaer, viser en undersøgelse fra CIES.

Jeg husker ikke den Mbabu, men enig Kahl var et klokkeklart frispark. Skal selvfølgelig dømmes den anden vej også.

Det jeg i perioder irriterede mig over i går var, at vi ikke spillede mere fysisk. Links bliver kastet rundt af Bak f.eks., så gør da noget tilsvarende. Hvis Bravo ikke får gult for at holde, så gør Yakub nok heller ikke 5 minutter senere, og hvis han gør så starter kortene tidligt, hvilket også vil være bedst for AGF.

Emmery er Ikke i karantænefare, jeg synes sgu godt man kan sige, at en del at det at vinde over Mbabu også er at tirre ham. Så de kan godt smadre igennem over for ham.

Jeg synes vi lader dem spille til grænsen uden vi tør det, og uden vi gør det samme. Faktisk er jeg forbløffet over, at vi i en topkamp ikke får et gult kort.
Klart - flere af deres er meget labile. Osorio og Bravo og tilsyneladende også Billing. Havde været godt at trække en karantæne eller to på dem. Men Ok, Billing starter næppe igen før pokalfinalen og de to andre skal nok nå en karantæne inden det bliver sommer …

Latest posts

Back