New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 163K
Lidt nyt fra træningsbanen
Solbakken vil virkeligt være en velkommen tilføjelse tilbage på midtbanen, især hvis Yakob ikke løfter niveauet fra i går.

Bedømt på dagen i dag: Ligner han én, der er i spil til søndagens kamp mod Brøndby?
Spilmæssigt helt sikkert. Men det er jo kun op til ham selv, om han stadig oplever problemer med synet, der gør, at han ikke føler sig sikker i gældende kamp.

Jeg tror der går lang tid før vi ser Bogere omkring 1. holdet. Det bliver ihvertfald ikke denne sæson og jeg tror også vi skal et godt stykke ind i næste. Jeg har bare på fornemmelsen af at han er blevet hypet lige lovlig meget. Der er meget der skal læres, så jeg tror vi skal have meget lange briller på. Men det vil da være fedt at blive modbevist.
Kan du begrunde din tro? Altså hvorfor vil Tchamche være at foretrække i A-truppen? Jeg er med på at der har været meget hype, men knægten har helt åbenbart målnæse og vi ser unge angribere (uden landsholds-slutrundeerfaring) på samme alder spille mere eller mindre fast på andre superligahold.

Men selvfølgelig må vi stole på, at trænerne har styr på, hvor klar Bogere er.

• Like
Reactions: fsc
Kan du begrunde din tro? Altså hvorfor vil Tchamche være at foretrække i A-truppen? Jeg er med på at der har været meget hype, men knægten har helt åbenbart målnæse og vi ser unge angribere (uden landsholds-slutrundeerfaring) på samme alder spille mere eller mindre fast på andre superligahold.

Men selvfølgelig må vi stole på, at trænerne har styr på, hvor klar Bogere er.
Som jeg har hørt det for ganske nylig, skal der mange skader til, før James og Hamza kommer i spil i denne sæson. Lidt det samme forsigtighedsprincip som med indkøringen af skadede spillere.

Som jeg har hørt det for ganske nylig, skal der mange skader til, før James og Hamza kommer i spil i denne sæson. Lidt det samme forsigtighedsprincip som med indkøringen af skadede spillere.
På Hamzas plads(er) er der også meget stor konkurrence pt., men jeg taler jo heller ikke om at James skal i startopstillingen, men bare begynde at snuse til det, med en plads i kamptruppen og et par chancer med indhop, hvor han kan bringe noget, som modstanderne ikke er forberedt på.

På Hamzas plads(er) er der også meget stor konkurrence pt., men jeg taler jo heller ikke om at James skal i startopstillingen, men bare begynde at snuse til det, med en plads i kamptruppen og et par chancer med indhop, hvor han kan bringe noget, som modstanderne ikke er forberedt på.
Enig med dig. Men åbenbart ikke med klubben. Jeg kunne også godt tænke mig en ny “Flemming Povlsen” debut, som da buddrengen fra Viby debuterede i 84/85 sæsonen. Der kunne enhver se, at her kom der en helt særlig spiller på banen.

Solbakken vil virkeligt være en velkommen tilføjelse tilbage på midtbanen, især hvis Yakob ikke løfter niveauet fra i går.

Bedømt på dagen i dag: Ligner han én, der er i spil til søndagens kamp mod Brøndby?
Jeg havde den kørende på en skærm i baggrunden. Hvis kroppen er fin med kampen i dag, så kan han sagtens være på bænken på søndag.

Den er lidt sjov den med James og Tchamche.

Når jeg ser Tchamche få spilletid er der intet i mig, der tilsiger at vi bliver farligere. Han har en god pakke, og hvis han bygger på med flid og tålmodighed, så kan det en dag blive godt. Der er dog et godt stykke vej.

Omvendt med James. Jeg kan sagtens se, at der er et stort stykke vej til relationerne er på niveau. Og jeg synes det er fornuftigt, at man har stor tålmodighed med ham. Men han har uomtvisteligt noget X-faktor, som kan blive brugbart allerede i foråret håber jeg. Der kan sagtens komme en tæt kamp, hvor vi får brug for det uventede i det sidste kvarter. Hvor 4 ud af 5 aktioner fra ham kan blive forfærdelige, men hvor den sidste kan blive guld værd.

Jeg taler ikke om at han skal bære holdet eller have kæmpe ansvar (Brøndby er eks. snart ved at ødelægge Ambæk).
Men vi kan sagtens få brug for X-faktor i slutningen af flere tætte kampe dette forår. Der gad jeg godt se James være på bænken så vi har muligheden. Det føler jeg ikke at vi har med Tchamche.

Den er lidt sjov den med James og Tchamche.

Når jeg ser Tchamche få spilletid er der intet i mig, der tilsiger at vi bliver farligere. Han har en god pakke, og hvis han bygger på med flid og tålmodighed, så kan det en dag blive godt. Der er dog et godt stykke vej.

Omvendt med James. Jeg kan sagtens se, at der er et stort stykke vej til relationerne er på niveau. Og jeg synes det er fornuftigt, at man har stor tålmodighed med ham. Men han har uomtvisteligt noget X-faktor, som kan blive brugbart allerede i foråret håber jeg. Der kan sagtens komme en tæt kamp, hvor vi får brug for det uventede i det sidste kvarter. Hvor 4 ud af 5 aktioner fra ham kan blive forfærdelige, men hvor den sidste kan blive guld værd.

Jeg taler ikke om at han skal bære holdet eller have kæmpe ansvar (Brøndby er eks. snart ved at ødelægge Ambæk).
Men vi kan sagtens få brug for X-faktor i slutningen af flere tætte kampe dette forår. Der gad jeg godt se James være på bænken så vi har muligheden. Det føler jeg ikke at vi har med Tchamche.
Jeg synes den sammenligning er svær, da vi jo ikke har set Borgere matche på senior niveau i Danmark.

På sigt, helt enig. Nok mest fordi Tchamche for mig er en 9’er i alt hvad han foretager sig ude på banen (for store bevægelser og for dårlig teknik til kanten). Han mangler dog målfarlighed.

Faktisk, og derfor jeg spurgte til hvorfor Camara ikke spillede fra start i U19, så kunne jeg godt se Camara komme på bænken til en Superligakamp. Vi spiller 9 finaler nu, og hans hovedspil er så veludviklet, at såfremt vi skal jagte de sidste 10 minutter kunne det give mening at smide ham på toppen.

Der er stykke vej for Tchamche - specielt nu hvor tingene spidser til i tabellen, men jeg synes, at kritikken er for skinger.

Tchamche har også haft indhop i Superligaen som har styrket holdet. Han skal udvikle sig og bør måske lejes ud i næste sæson, men han bliver også lidt ramt af "Ementa-syndromet". En stor og "kluntet" spiller, hvor de gode aktioner glemmes da det ser ekstra kikset ud, når tingene fejler teknisk.

Der er stykke vej for Tchamche - specielt nu hvor tingene spidser til i tabellen, men jeg synes, at kritikken er for skinger.

Tchamche har også haft indhop i Superligaen som har styrket holdet. Han skal udvikle sig og bør måske lejes ud i næste sæson, men han bliver også lidt ramt af "Ementa-syndromet". En stor og "kluntet" spiller, hvor de gode aktioner glemmes da det ser ekstra kikset ud, når tingene fejler teknisk.
Det var egentlig heller ikke for at tale Tchamche ned, at jeg sammenlignede Bogere med ham. Tchamche skal også nok komme, men det var været min fornemmelse, at han har været lidt nede i en bølgedal. De har da begge fortjent at få nogle chancer, men det gælder jo heldigvis mange spillere.

Jeg tror bare man vil være meget forsigtig. Men hvis det var FM blev han bare smidt for løverne med det samme og solgt for 300 mil om 2 år. Det er altså ret vildt at være nummer ti på FMs wonderkid liste:
View attachment 6420

En ting slår mig på den liste, nr 5 har verdens fedeste navn, og hvorfor har vi ikke købt ham??

Det lyder godt. Han må sørme også være sulten. Får en skavank der intet har med fodbold at gøre. Som holder ham ude ligesom Polle også må holde pause. Og ser en ny mand i truppen lukrere på det. Spiller seks kampe fra start og nærmest fuld tid. Massere af ros. Ikke et ondt ord om Knudsen. Men jeg håber Solbakken får chancen igen og virkelig lader støvlerne lyne.

Last edited:
En seriøs kamp hvor der blev gået til stålet og passet på i bagkæderne.
Solbakken var klart et niveau over alle andre. Både teknisk og formmæssigt. Gjorde det godt sammen med Haugstrup. Hedenstad virkede god og sikker. Andersen og Mølgaard mangler stadig noget. Kristjansson løber utroligt meget og Emmery forsøger meget. Og i dag fik de kærligheden at føle. Synes Jørgensen gør for lille en forskel. Camara som ofte med store præstationer - og store mangler. Abbew spillede 30 gode minutter i midten. Tchamche skuffer igen. Løber og kæmper for lidt og er utrolig nem at dække og kyse.
Laugesen bedste mand i dag - i hvert fald et rigtigt stærkt indhop som den centrale af de 3 bagerste.
Jeg tror Bogere skal have lov til at spille U19 resten af sæsonen, så han kan udvikle sig stille og roligt under Zimlings ledelse.
Jeg vil gætte på at James er med i a-holdets opstart til den nye sæson.
Jeg kan godt forstå at folk gerne vil bringe ham i førsteholdsregi allerede, i sær fordi Tchamche virker til at være nede i en bølgedal lige nu, og også i dag ikke performende særligt godt.

En ting slår mig på den liste, nr 5 har verdens fedeste navn, og hvorfor har vi ikke købt ham??

Holger og Edwin vil jeg derimod være noget betænkelig ved.
Det lyder som to herrer, der ender med at sidde på en bænk ved kolonihaverne i Viby og vende verdensituaionen over nogle guldøl.

Helt enig. Han skal ikke starte en kamp dertil mangler han for meget i taktisk forståelse - af det jeg har set til ham - og der mangler naturligt nok relationer men alt det er mindre vigtigt, hvis der skal jagtes en scoring i de sidste 10-15 min. af en kamp eller JP bare gerne vil have en kontratrussel men det sidste kræver, vi ikke kommer til at stå så dybt som mod tyskerne.

Ang. Tchamche vil jeg blive overrasket over, hvis han ender som en Superligaspiller men altså jeg troede heller ikke Ementa ville blive til noget som helst.

Altså der findes vel ikke nogen klub i suppen, som ikke har talenter i Stefens kategori, hvis vi skal prøve at vende den sådan.
Modsat er der angiveligt ikke andre klubber, der har "wonderkids" som James rendende, hvis man skal tillægge tidligere delte FM-opslag nogen form for opmærksomhed. Det er et computerspil, yes, men opmærksomheden er enorm.
Derfor synes jeg også det burde være udenfor tvivl, at æggene meget snart bør lægges i James' kurv, hvad angår de her indhop hid og did.

Han er landet i en helt ny verden, og selvfølgelig skal han pakkes godt ind og føres forsvarligt frem, men han er også 18 år og A-landsholdsdebuteret. Lad os nu snart få ham ind at snuse til kamptrupperne, hvis han ellers er fit.

Latest posts

Back