New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 163K
Lidt nyt fra træningsbanen
Jeg tror Bogere skal have lov til at spille U19 resten af sæsonen, så han kan udvikle sig stille og roligt under Zimlings ledelse.
Det tror jeg også at man tænker i klubben, men jeg er ikke sikker på at han har brug for at det skal gå så stille og roligt. Alt tyder på at vi har et unikt talent og han er fyldt 18. Jeg er med på at han er ankommet fra det mørke Afrika midt i den danske vinter, men foråret er over os og vi skal se ham folde sig ud på græsset, som var han en spædekalv der prøver det for første gang.

Selvfølgelig ikke direkte i en startopstilling, men som et ukendt våben vi kan overraske vores modstandere med senere i slutspillet.

Det tror jeg også at man tænker i klubben, men jeg er ikke sikker på at han har brug for at det skal gå så stille og roligt. Alt tyder på at vi har et unikt talent og han er fyldt 18. Jeg er med på at han er ankommet fra det mørke Afrika midt i den danske vinter, men foråret er over os og vi skal se ham folde sig ud på græsset, som var han en spædekalv der prøver det for første gang.

Selvfølgelig ikke direkte i en startopstilling, men som et ukendt våben vi kan overraske vores modstandere med senere i slutspillet.
Helt enig. Han er jo ikke 15 år og han har altså prøvet vildere ting end at sidde på bænken i Sønderjylland...

Han er jo ikke 15 år og han har altså prøvet vildere ting end at sidde på bænken i Sønderjylland...

Jeg tænker, at have en hel nations håb på sine skuldre immervæk er marginalt større pres end at få nogle indhop i SL.

Jeg er alt for ikke at hype ham for meget men vi snakker trods alt om en spiller der indenfor få måneder spillede U17 VM og de voksnes AFCON uden der er nogen som helst spor af, det har skadet ham.
Så længe vi ikke laver en Arrieta på ham og giver ham et ansvar, han slet ikke skal have (som at tage et straffespark i en sæsonafgørende kamp) tror jeg, han vil have godt af at prøve at være en del af den nuværende succes.

Jeg tænker, at have en hel nations håb på sine skuldre immervæk er marginalt større pres end at få nogle indhop i SL.

Jeg er alt for ikke at hype ham for meget men vi snakker trods alt om en spiller der indenfor få måneder spillede U17 VM og de voksnes AFCON uden der er nogen som helst spor af, det har skadet ham.
Så længe vi ikke laver en Arrieta på ham og giver ham et ansvar, han slet ikke skal have (som at tage et straffespark i en sæsonafgørende kamp) tror jeg, han vil have godt af at prøve at være en del af den nuværende succes.
Man kan så spørge om vi har gode erfaringer med at hente unge talenter fra Afrika?

Listet efter antal kampe:

Links
Bundu
Dladla (var 22 år da han kom)
Oduro
Kwedi
Egbedi
Salifu
Gyamfi

De 3 øverste var gode investeringer. Bundu vel den som skabte mest impact på kortest tid.

Men der er også 5 spillere som man nærmest ikke husker. Men en ok succes rate alligevel

Man kan så spørge om vi har gode erfaringer med at hente unge talenter fra Afrika?

Links
Bundu
Oduro
Kwedi
Egbedi
Salifu
Gyamfi

De 3 øverste var gode investeringer. Bundu vel den som skabte mest impact på kortest tid.

Men der er også 5 spillere som man nærmest ikke husker. Men en ok succes rate alligevel

Hverken Bundu, egbedi eller Gyamfi har vi hentet i Afrika..

Last edited:
Med Solbakken og Poulsen retur, kunne man se på om Bech skal spille 9'er og Yakob og Arnstad skal spille 10'erne. Jeg kunne godt forestille mig det ville give muligheder med en ganske kompetent og boldfast 4-boks.

Samtidig ser jeg det også udnytte truppen bedst muligt, da de 4 centrale midtbanespillere er blandt de relativt bedste. Så man udnytter NP og Solbakken til fordel for PM, Serra og Jørgensen (og Kristjansson).

Det vil nok også kræve Carstensen erstattet med Beijmo, for at få offensiv kraft ind i wingbacken, på bekostning af Carstensens målfarlighed og Beijmos offensive fortolkning af HCB.

Ift Tchamche og Borgere, så har Tchamche trods alt en vis målfarlighed, selvom han ikke fungerer pisse godt på holdet. Borgere er meget spændende, men at sætte ham ind i en tæt kamp på vej mod måske at vinde første mesterskab i 40 år ... det har jeg ikke nerverne til. Og hvilke kampe skulle gå hen og blive med rolig slutfase her i foråret? BIF hjemme måske, hvis man får skabt nok chancer. Det tror jeg ikke sker, og ser ikke andre muligheder - ud over en kamp hvor det hele klikker.

Edit: jeg siger ikke Borgere mangler målfarlighed, jeg har ikke set ham spille. Det var et argument for at fortsætte med Tchamche. Men hvis JP tror Borgere er bedste alternativ, er jeg da også klar på det, så længe man også passer på den unge mand og undlader en Ambæk.

Edit for trådrelevans: har der været nogen tegn på ovenstående i nogen af træningerne?

Med Solbakken og Poulsen retur, kunne man se på om Bech skal spille 9'er og Yakob og Arnstad skal spille 10'erne. Jeg kunne godt forestille mig det ville give muligheder med en ganske kompetent og boldfast 4-boks.
Jeg ville gå med Yakob som falsk 9. Bech kommer til virkelig mange afslutninger fra højre 10 og det vil du ikke undvære. Det skaber ballade for forsvaret

Links
Bundu
Oduro
Kwedi
Egbedi
Salifu
Gyamfi

Det er nok en stramning at sammenligne med at vi hentede Bundu. Han spillede i England på det tidspunk. Godt nok i de lavere rækker, men havde trods alt været der i 2 år inden skiftet til AGF. Links tog årevis inden han var brugbar selvom han var ældre end Borgere og havde spillet 66 seniorkampe. Du kan ikke rigtig sammenligne de to transfers med Borgere som ingen seniorerfaring har pånær to kampe for Uganda.

Man skal nok nærmere sammenligne ham med nogle af de unge afrikanere som FCN henter op i samme alder fra Right to Dream. Nogen der ved hvor længe de er hos FCN før de bliver en del af førsteholdstruppen? Jeg har svært ved at tro der bare er fra første måned. Yirenkyi var eksemplevis i FCN u19 i 8 måneder før han fik sine første minutter for førsteholdet. Og så gik der yderligere 4 måneder før han blev fast mand. Så et års tid fra han kom til Danmark til han var en fast del af førsteholdet. Prince Junior som pt. er deres hypede angriber var 6 måneder i Danmark inden han fik debut. Der går altså noget tid med de her unge afrikanere.

Man skal nok nærmere sammenligne ham med nogle af de unge afrikanere som FCN henter op i samme alder fra Right to Dream. Nogen der ved hvor længe de er hos FCN før de bliver en del af førsteholdstruppen? Jeg har svært ved at tro der bare er fra første måned. Yirenkyi var eksemplevis i FCN u19 i 8 måneder før han fik sine første minutter for førsteholdet. Og så gik der yderligere 4 måneder før han blev fast mand. Så et års tid fra han kom til Danmark til han var en fast del af førsteholdet. Prince Junior som pt. er deres hypede angriber var 6 måneder i Danmark inden han fik debut. Der går altså noget tid med de her unge afrikanere.

Jeg tænker vi efterhånden har en del folk tilknyttet som har erfaring med, hvordan man bedst muligt fører dem frem. Både Thomas fra El Cambio og CV har vel erfaring at trække på fra netop det. Derfor er din sammenligning med Fcn også yderst relevant - de har en umanerlig god evne til at få dem ind, forberede dem, give dem spilletid løbende, for derefter at slå fuldt igennem. Kan vi da bare kopiere det 🤞

Vi ville naturligvis alle ønske, at han bare bragede direkte ind men jeg tænker ikke det er den rigtige måde, sæt nu han faldt helt igennem (Gyamfi døde i processen eller var måske bare for dårlig).

Det er lidt som om vi tænker mere over måden vi gør mange ting - f.eks. det med at få folk tilbage fra skader. De bliver ikke bare kastet ind i desperation men ført frem over tid. Indimellem bliver jeg lidt utålmodig på den del men forsøger at minde mig selv om, de er eksperter og har prøvet det før. Fakta siger også, at vi pt. har nærmest alle mand med på træningsbanen og det kan jeg ikke huske vi har talt om før.

Jeg tænker vi efterhånden har en del folk tilknyttet som har erfaring med, hvordan man bedst muligt fører dem frem. Både Thomas fra El Cambio og CV har vel erfaring at trække på fra netop det. Derfor er din sammenligning med Fcn også yderst relevant - de har en umanerlig god evne til at få dem ind, forberede dem, give dem spilletid løbende, for derefter at slå fuldt igennem. Kan vi da bare kopiere det 🤞

Vi ville naturligvis alle ønske, at han bare bragede direkte ind men jeg tænker ikke det er den rigtige måde, sæt nu han faldt helt igennem (Gyamfi døde i processen eller var måske bare for dårlig).

Det er lidt som om vi tænker mere over måden vi gør mange ting - f.eks. det med at få folk tilbage fra skader. De bliver ikke bare kastet ind i desperation men ført frem over tid. Indimellem bliver jeg lidt utålmodig på den del men forsøger at minde mig selv om, de er eksperter og har prøvet det før. Fakta siger også, at vi pt. har nærmest alle mand med på træningsbanen og det kan jeg ikke huske vi har talt om før.
Det ser ihvertfald mest pragmatisk ud, at han får spilletid med u19 hele foråret, kommer ind omkring seniortruppen i opstarten og så får lidt indhop og spilletid i løbet af efteråret. Jeg er slet ikke i tvivl om, at man har lagt en plan. Det kan også vise sig at det først skal være fra næste januar. Men jeg tror da alle håber, at han bliver en del af det nye angreb næste sæson, hvor der skal tilføjes en decideret profil og så holder man nok på enten PM eller Serra. Badji fortsætter forhåbentlig den gode form han er startet med i Grækenland så han kan blive solgt. Med mindre han viser sig så god at han skal have en chance mere sammen med en profil og Bogere.

I sammenligningen med FCN skal man også huske at de nærmest har en lang kø af talentfulde offensivspillere og de kan ikke bringe dem ind alle sammen på en gang. Kommer der en ny angriber fra El Cambio til sommer, så vil han også naturligt skulle vente på at Bogere får sin chance først. I det tilfælde vil jeg sige, at det giver god mening kun at spille U-19 og vænne sig til de nye omgivelser. I vores nuværende situation har vi til gengæld plads til at han vil kunne få nogle chancer på 9'eren. Men det kan da godt være, at det først kommer til at ske, når mesterskabet er matematisk sikret et par runder før slut.

Last edited:
Igen fuldt hus på træningsbanen i dag. Eneste ændring var, at Kahl brugte dagen til løbetræning banen rundt.
Så ingen tvivl om, at konkurrencen skærpes både på at komme i truppen og i start 11. På flere pladser afprøvede vi flere alternativer, men dem vil vi ikke fortælle Brøndby om herinde 😉. Men vi begynder at se på valgmuligheder i alle kæder. Men vi skal jo også gerne være konkurrencedygtige på både start og slut 11. Det er altså lidt sjovere, når man i dag reelt arbejder med 15 mand i.f.t. en startplads.

P.s. JP har her i eftermiddag meddelt, at Kahl er tilbage i ordinær træning fredag, samt at Solbakken trods fuld træning ikke vil blive meldt klar til på søndag.

KSDH.

Jeg er blevet nysgerrig på vores anden målmand, Mads Hedenstad. Kan nogle af jer som regelmæssigt er ude og snuse til træningen gøre mig lidt klogere på hvor han står? Er der nogen mulighed for at han får debut på et tidspunkt, eller er det blot en ny Bråtveit?

Jeg ved ikke noget, men jeg har en fornemmelse af, at hvis vi ikke havde stået i et vanvittig vigtigt mesterskabsspil, så havde han fået chancen.
Hansen har været noget ustabil de sidste kampe, men det er nok for høj en risiko forbundet, med at kaste en ny keeper ind i dette stadie af sæsonen.

Latest posts

Back