New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 190K
Lidt nyt fra træningsbanen
Selvfølgelig vil det være i spil, at vi kan stille med Badji og Bech i startopstillingen. Lige her og nu tror jeg dog mest at det indikerer at Mortensen er på skånekost. Men det kan han så også ske at være om en uge. Det vil så til gengæld være bekymrende, når nu Badji og Bech ikke indtil videre ligner målmaskiner.

Ret skal være ret. Bech har scoret ligeså meget som PM i åbent spil i Superligaen i denne sæson. Og det er jo ikke fordi nogle af de tre har scoret i stimer i træningskampene. Men det er jo altid rart at have en ægte målræv som PM på banen.

Nu har jeg glemt hvem det var imod, men i Mølgaards første kamp i dette efterår, da han kommer ind er det faktisk til venstre. Efter nogle minutter bytter han man Dalsgaard. Efter kampen siger Uwe, at det var noget de to aftalte på banen. Så måske dem venstre stopper passer dårligt til ham?
Han blev skiftet ind i de sidste to kampe mod FCN og SIF, først for Kahl og så for Dalsgaard, så det kan godt passe at han og Dalsgaard byttede position i det kvarter han fik mod FCN. Det kan også sagtens være det er sådan det passer bedst for den konstellation, men det alene er selvfølgelig lidt lidt at basere det på, det kan også have haft noget at gøre med hvordan resten af holdet var sat op eller hvem de primært endte overfor hos FCN. Vi kan tidsnok få snar på det da Mølgaard er i spil til tre pladser på holdet og formentlig en Uwe gerne vil sætte på banen. Hvis ikke Kahl er helt klar får vi nok et svar.

Selvfølgelig vil det være i spil, at vi kan stille med Badji og Bech i startopstillingen. Lige her og nu tror jeg dog mest at det indikerer at Mortensen er på skånekost. Men det kan han så også ske at være om en uge. Det vil så til gengæld være bekymrende, når nu Badji og Bech ikke indtil videre ligner målmaskiner.
Der kan jo være flere ting i det.

Anføren er 36 år gammel, og vi skal spille på en pløjemark i Haderselv, mod et hold vi bør kunne slå komfortabelt (første opgør endte 4-0). Måske Uwe tænker det kan hjælpe på selvtilliden ved de to yngre spillere, at starte ind. Vi kan undgå skade til Mortensen, og vi har ham som super sub.

Jeg tror ikke Mortensen havde scoret ligeså mange mål i Superligaen som f.eks Tobias Bech har som 22 årig, så de kan jo udvikle sig til målmaskiner.

...men det er jo også dét man må tage med, når man satser yngre

Anføren er 36 år gammel, og vi skal spille på en pløjemark i Haderselv, mod et hold vi bør kunne slå komfortabelt (første opgør endte 4-0). Måske Uwe tænker det kan hjælpe på selvtilliden ved de to yngre spillere, at starte ind. Vi kan undgå skade til Mortensen, og vi har ham som super sub.
Den gamle mand er nu kun 35 resten af sæsonen. Bech fylder til gengæld 23 her i februar.

Jeg tror ikke at vi skal forvente en walk-over i Haderslev. De har vist ret god modstandskraft på hjemmebane mod topholdene, især efter at banerne er blevet dårlige. De slog FCM og kom stærkt tilbage i den seneste hjemmekamp, hvor de vendte 0-2 til 2-2 mod Brøndby. Jeg husker også vores kamp mod SE som meget lige, indtil de fik lavet en dårlig tilbagelægning, som den gamle mand opfangede og bragte os foran på. Selvfølgelig så nem en scoring at den faktisk heller ikke bør tælle med i PMs samlede antal mål, ligesom alle dem der bare tilfældigt rammer ham i hovedet og går i mål :cool:

Hvis man benytter Badji i stedet for PM åbner det en masse interessante muligheder også. En af mine frustrationer var netop at det så ud til ikke at ske og så gav Badji langt mindre mening.

Men det var træning og som jeg forstod det, spillede Bach venstre back. Det er nok mere at benytte hvem man har, end at han er relevant i den rolle?
Nej. Det var i en lang 11 mod 11, hvor Badji og Bech spillede på start 11 og Bach venstre wingback på “andetholdet”.

Den gamle mand er nu kun 35 resten af sæsonen. Bech fylder til gengæld 23 her i februar.

Jeg tror ikke at vi skal forvente en walk-over i Haderslev. De har vist ret god modstandskraft på hjemmebane mod topholdene, især efter at banerne er blevet dårlige. De slog FCM og kom stærkt tilbage i den seneste hjemmekamp, hvor de vendte 0-2 til 2-2 mod Brøndby. Jeg husker også vores kamp mod SE som meget lige, indtil de fik lavet en dårlig tilbagelægning, som den gamle mand opfangede og bragte os foran på. Selvfølgelig så nem en scoring at den faktisk heller ikke bør tælle med i PMs samlede antal mål, ligesom alle dem der bare tilfældigt rammer ham i hovedet og går i mål :cool:
De har naturligvis fået fine resultater, og ligaen er tæt.
Men også et hold man burde kunne slå med Badji og Bech som front-duo.

Det er igen én af de ting, som satsning på yngre kræfter også kommer med - nemlig en usikkerhed og udsving.

Min teori er at Bech og Badji starter mod FCK dels for at teste konstellationen og dels for at give begge en fair chance for at tage pladsen ved siden af PM i premieren. Rösler ved godt, hvad han får fra PM.
Håber også, at der her i hele opstarten arbejdes langt mere med, at det er lige så væsentligt, hvilke 11 man slutter med, som hvem de 11 er, man starter med. Det gjorde/ville/kunne man ikke i sidste sæson, hvor flere hold forstærkede holdet ved indskiftninger i sidste del og vi blot blev yderligere svækkede.

De har naturligvis fået fine resultater, og ligaen er tæt.
Men også et hold man burde kunne slå med Badji og Bech som front-duo.

Det er igen én af de ting, som satsning på yngre kræfter også kommer med - nemlig en usikkerhed og udsving.

Vi har jo heller aldrig tabt eller spillet uafgjort, når vi har stillet med Bech og Badji i front👊

Last edited:
Men klubben satser vel heller ikke på at yngre kræfter spiller, ud fra den devise? Man satser på kontinuitet og en stærk rutineret trup, for at opnå den højest mulige placering i denne sæson. Anderledes synes jeg næsten ikke det kan tolkes. Så henter man til gengæld yngre spillere ind, som med tiden skal kunne forstærke og erstatte. Men glem nu alt den fansnak om at Uwe skal vælge at spille med de næstbedste for at gøre os bedre til de næste sæsoner der kommer. Hvis Bech og Badji spiller fra start imod SønderjyskE, så er det fordi det er den stærkeste duo Uwe kan stille til den kamp.

I det gamle AGF havde vi for længst sendt Anderson, PM, Tingager og Links videre og træneren havde brugt de næstbedste af ren og skær mangel på alternativer. Og vi havde ligget på 8.-9. igen, igen. Vi havde så heller ikke kunnet hente MEM, Arnstad eller Dalsgaard og i stedet havde Brandhof og Power været vores stjerner på midtbanen.

Jeg vil sammenligne købet af Badji med dengang vi hentede Dioh. Fantastisk spiller. Dengang var det åbenlyst en spiller der var først på holdkortet, men det blev aldrig helt effektivt nok. I dag er klubben et andet sted og forhåbentlig kan det også være med til at hjælpe Badji op på det niveau som Dioh ikke kunne flytte sig til.

Nå. Jeg troede han var fulgt med? Man har set ham på træningslejren i firkanter etc?

Nå for helvede. Så husker jeg måske forkert. Positivt. Spillede han også med i 11 mod 11? Anyway, han har ikke fået spilletid i træningskampene, så det er nok ikke lige op over. Han har selv til Stiften givet udtryk for, at han håber at kunne spille i slutningen af foråret.

Stiften har en glimrende trupstatus fra den sidste åbne træning inden kampen mod SJE:

Kahl, NP, Dalsgaard og Bach træner fuldt med. Ingen hjernerystelse til sidstnævnte. Kun et besøg hos tandlægen. Mølgaard er på skånekost men skulle være tilbage i fuld træning i dag.

Leopold har stået i kamp for U19. Yakob træner med i mere og mere men er stadig langt fra kampklar. Andersen er blevet opereret.

Så selv om vores trup er smal, skal der fravælges to kampklare markspillere til den endelige trup, med mindre der kommer sygdom eller skader inden søndag. Her ser det noget anderledes ud end hos SJE, som havde 13 spillere ude til sidste træningskamp bl.a. på grund af sygdom.

Mon ikke Uwe først udtager 21 eller 22 spillere søndag middag, og så skal sortere to spillere fra lige op til kampen. Det kan være spillere som Sauer, AJ, Power eller Bach. Lidt et luksusproblem. Så det afhænger af, hvor i dobbeldækningen man bedst kan undvære en indskifter.

Når man kender Uwe vil der være lige så meget mystik, skæg og blå briller og hemmelighedskræmmeri til det sidste, som der var ved Glienicker Brucke, Spionerne bro, i Berlin under den kolde krig, når der skulle udveksles spioner mellem øst og vest 😄.

Last edited:
Alle mand var af huse i dag, så man bl.a. kunne træne i to gange 10 mand plus 3 målmænd.
Bemærkede at Mølgaard trænede med for fuld styrke, samt at Duelund trænede med i højt gear og var vel nok en af de spillere med de bedste indlæg og afslutninger til stor ros fra Uwe. Så mon ikke der spares en stopper i truppen, så der kan blive plads til Duelund 😉.

Hvis man kiggede lidt på træningsopstillinger lignede det genvalg fra sidst bortset fra, at MEM erstatter Arnstad.

Jeg havde nok håbet lidt på, at Mølgaard kunne starte denne gang. Men han skal åbenbart indfases langsomt. Desuden kan man vel aldrig vide, hvordan Uwe blander kortene med Bech og Badji.

Alle mand var af huse i dag, så man bl.a. kunne træne i to gange 10 mand plus 3 målmænd.
Bemærkede at Mølgaard trænede med for fuld styrke, samt at Duelund trænede med i højt gear og var vel nok en af de spillere med de bedste indlæg og afslutninger til stor ros fra Uwe. Så mon ikke der spares en stopper i truppen, så der kan blive plads til Duelund i truppen 😉.

Hvis man kiggede lidt på træningsopstillinger lignede det genvalg fra sidst bortset fra, at MEM erstatter Arnstad.

Jeg havde nok håbet lidt på, at Mølgaard kunne starte denne gang. Men han skal åbenbart indfases langsomt. Desuden kan man vel aldrig vide, hvordan Uwe blander kortene med Bech og Badji.
Det er så fedt med de træningsrapporter, Di Stefano - tak for dem!

Latest posts

D
Replies
756
Views
51K
Back