New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 189K
Last edited:
Hvordan er duelunds fart? Jeg synes han har set lidt langsom ud i de kampe jeg har set. Sekundært at han varmer bolden lidt for meget og dermed sænker tempoet i spillet. Kan du give en beskrivelse af om du ser ham som en klar forstærkning på bænken?
Ifølge Duelund selv er hans fart p.t. 33-34 km, hvilket han jo synes er pænt. Når han ikke er i spil på banen, laver han konsekvent konditionsløb.
I øvelserne i dag er det jo svært at bedømme, men han skiller sig ikke mærkbart ud på midten på det parameter. Der ligner han en Duelund 😉. På den positive side bemærker jeg hans ro i afslutningerne.

Med to ugers pause efter Vejlekampen, så synes jeg ikke vi skal spare nogen, hvis de kan spille.
Hvis vi vil gå ind i mesterskabsspillet med drømme om mere end en bronzemedalje, så skal den kamp bare vindes - og ringere er Vejle heller ikke end at alle faktorer kan blive afgørende.
Han skal med landsholdet, så han får absolut ikke 2 ugers pause…

Last edited:
Håber han bliver sparet, der kommer vigtigere kampe og vi bør være stærke nok til at slå Vejle uden MA. Så kan Uwe også beholde NP, MEM og Arnstad i startopstillingen uden en mærkværdig drastisk formationsændring
Enig! Og at Duelund kommer med i truppen og får en sidste mulighed for at vise Rösler, hvad han kan. Han er selvfølgelig ikke samme type som MA, men ikke desto mindre kan han nogle af de samme ting.

EDIT: Glemte et skide "ikke"... :rolleyes:

Enig! Og at Duelund kommer med i truppen og får en sidste mulighed for at vise Rösler, hvad han kan. Han er selvfølgelig samme type som MA, men ikke desto mindre kan han nogle af de samme ting

Det er klart, hvis lægestaben mener den lille skade eller hvad det er, ikke kan forværres så er situationen en anden, men hvis der er den mindste risiko for at forværre tilstanden, er det langt bedre at holde ham ude.
Vi bør altså kunne slå Vejle uden ham (ikke at det bliver let med eller uden MA).

Så var det igen tilbage på træningsbanen i denne uge for spillerne efter at have knækket anemoner med nakken i weekendens solskinsvejr.

Og vejret er blot blevet bedre og bedre, og vi er stadig på det man kunne kalde New Normal, når det gælder skader, hvor der kun er to spillere fra truppen, der ikke deltager. Andersen er af gode grunde ude, men nu var det Akoto, der var inde igen og Anderson der var ude. Alt efter hvornår sidstnævnte er tilbage, er det lidt interessant at se, hvem der bliver ny på midtbanen, når Arnstad har karantæne mod FCN. Selv om Yakob er i træning, er han langt fra på tale, hvorimod der skal leges lidt, hvis det ikke ender med f.eks. en Power eller en Brandhof. For Duelund er vel ikke i spil 😉🤗.

Så var det igen tilbage på træningsbanen i denne uge for spillerne efter at have knækket anemoner med nakken i weekendens solskinsvejr.

Og vejret er blot blevet bedre og bedre, og vi er stadig på det man kunne kalde New Normal, når det gælder skader, hvor der kun er to spillere fra truppen, der ikke deltager. Andersen er af gode grunde ude, men nu var det Akoto, der var inde igen og Anderson der var ude. Alt efter hvornår sidstnævnte er tilbage, er det lidt interessant at se, hvem der bliver ny på midtbanen, når Arnstad har karantæne mod FCN. Selv om Yakob er i træning, er han langt fra på tale, hvorimod der skal leges lidt, hvis det ikke ender med f.eks. en Power eller en Brandhof. For Duelund er vel ikke i spil 😉🤗.
Foreløbig kan du vel ikke se om Duelund kunne være i spil? Det ville overraske midt, men Anderson også er ude skal der tænkes lidt. Power er oplagt ift Uwes ros af ham, men det kan også blive lidt tungt. Måske kunne man tage Bach ind i startopstillingen eller lave et eller andet med både PM, Badji og Bech på banen.

Foreløbig kan du vel ikke se om Duelund kunne være i spil? Det ville overraske midt, men Anderson også er ude skal der tænkes lidt. Power er oplagt ift Uwes ros af ham, men det kan også blive lidt tungt. Måske kunne man tage Bach ind i startopstillingen eller lave et eller andet med både PM, Badji og Bech på banen.
Jeg kan ikke forestille mig andet end at Power bare kommer ind på midten hvis Anderson er ude. Hvis Duelund ikke kan kommer i truppen med både MA og Arnstad ude, så er løbet vist kørt for ham.

Jeg kan ikke forestille mig andet end at Power bare kommer ind på midten hvis Anderson er ude. Hvis Duelund ikke kan kommer i truppen med både MA og Arnstad ude, så er løbet vist kørt for ham.
Noget af det vi især vil mangle med MA kan Duen heller ikke helt levere, trods alt, men der er så nogle andre kvaliteter man kan formode han har som kunne være brugbare og som Power heller ikke lige kommer ind med. Så ja, det vil være lidt svært at se en vej for ham hvis han ikke engang er på bænken her (med det forbehold at MA vel ikke er dømt helt ude endnu.)

Fra dagens træning lyder der lidt nye toner.

Ifølge pålidelig kilde skulle der være en generel foryngelse på vej til søndagens startopstilling. Muligheden ligger selvfølgelig også lige for, da der både skal tages højde for flere skader og karantæner. Desuden skulle tonen fra træningsbanen også være fornyet med megen ros til spillerne og ikke så meget sergentråberi 😉.

Alt efter hvordan man ser det, var det desuden positivt/negativt, at man i spillet på halv bane med 9 mod 9, så en klar overlegenhed fra reservernes/karantænernes side med bl.a. Yakob, Duelund, Anderson og Kahl mod de forventede “opstillingsparate” 9.

Flere sad ude eller var på skånekost, heriblandt Tingager, Mortensen, Mølgaard og wingbacks. Sidstnævnte deltog dog i det meste af træningen.

Interessant hvad man gør med bages Kahl ude og Tingager nok skadet. Går man over i en 4 mands kæde eller kommer det til at være møllen, dalle og AJ?

Mit gæt er nok, at Beijmo kommer ind centralt før Uwe giver AJ chancen. Og så brandhof på hwb.

Stiften melder, at Mølgaard, Dalsgaard og AJ har trænet den ret intenst idag, og at det definitivt er dem, der spiller.

Latest posts

Back