New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 132K
Lidt nyt fra træningsbanen
?

Hvad mener du med de skulle have chancen igen?

Wahlstedt har ikke stået et minut siden, og AJ har spillet fordi Mølgaard er skadet, Callø udlejet, og Tingager skadet og Dalsgaard ude (og så lidt minutter hvor Links/Kahl ikke kunne færdiggøre kampene, mens Beijmo/Carstensen/Dalsgaard allerede var på banen i kampen) - AJ fx i Viborg.

At "få chancen igen" - tænker jeg mere på at starte inde - eller komme ind foran en konkurrent.
AJ er ikke kommet ind foran nogen - eller måske Tobias Bach nogle minutter?

Du er ikke med på konteksten.

Vi snakker om den chance, som Wahlstedt og AJ fik i sommer. Ikke om de skal have chancen nu.

Nu vi er ved JPs brug af håndbold kælenavne. Jeg kan ikke helt forlige mig med hvad jeg skal mene. På den ene side synes jeg det virker som en træner i øjenhøjde med truppen på den anden side virker det lidt plat i interviews at han Tinges Ralle, Dalle, Poller den hele tiden. Hvad tænker forummet?
Helt ærligt? Jeg er ret så ligeglad - men hvis jeg SKAL vælge for eller imod kan jeg nok mest for. Muligvis fordi jeg som 45-årig stadig kalder mine gamle venner for alt muligt, bortset fra deres rigtige navne😊 Men vi er trods alt heller ikke en topprofessionel fodboldklub.
Kan godt fornemme, at der er visse medlemmer her på forum, for hvem det er som at putte sukker på deres tissemad, når JP bruger kalde-/kælenavne. Men det kan ganske enkelt ikke hidse mig op … 🤷‍♂️

Last edited:
Nej, men når vores træner tydeligvis mente, at de skulle have chancen igen, så er det malplaceret at kritisere nogle tilhængeres vilje til selvsamme prioritering.
Jeg var skeptisk over de spillede, men afventende. Jeg mener dog det er fair at sige kampen i Haderslev var i juli, og man gik hele august med et åbent vindue og vidste de var færdige i AGF.

Jeg tænkte også Badji var opgivet, fordi han var tilbage i træning tidligt i august, men spillede først meget senere. Måske havde han en reel chance i pokalen, men jeg tvivler. Jeg tvivler til gengæld ikke nu.

Nu vi er ved JPs brug af håndbold kælenavne. Jeg kan ikke helt forlige mig med hvad jeg skal mene. På den ene side synes jeg det virker som en træner i øjenhøjde med truppen på den anden side virker det lidt plat i interviews at han Tinges Ralle, Dalle, Poller den hele tiden. Hvad tænker forummet?

Men er det ikke sådan på alle fodboldhold? Jeg har selv trænet fodbold i lige godt 20 år og vi bruger i hvert fald sjældent spillernes normale navne.

Uwe brugte også tit spillernes kælenavne. Det var både Paddy, Brandy og Gifty.

• Like
Reactions: fsc

Så længe, han får Pølle, Palle, Ralle, Rulle og Rumle til at spille, som de har gjort dette efterår, så kunne jeg ikke være mere ligeglad med, hvad han kalder dem.

Så længe, han får Pølle, Palle, Ralle, Rulle og Rumle til at spille, som de har gjort dette efterår, så kunne jeg ikke være mere ligeglad med, hvad han kalder dem.
Du har helt ret. Og det er kun godt, at man på et fodboldhold har en uformel tilgang til "råbenavne" i dagligdagen. Der er der ingen forskel på Uwe og JP.

Men problemerne kommer lidt, når man på landsdækkende TV taler om Ralle og Dalle. Der er det kun os lokale tilhængernørder, der er med. Alle andre er sat helt af.
Desuden bliver det også lidt svært den dag, hvor man skal stå på samme TV og fortælle, at Pølle ham vil vi ikke forlænge med, og det er han godt sur over. Som leder kan man også komme for tæt på. Når konflikterne opstår kommer man hurtigt på efternavn.

Enig der må godt være forskel på den lingo man har til træning og i hverdagen i klubben og så den måde man fremtræder på tv.
Det virker måske også en lille smugle forceret for mig, for ja man bruger kaldenavne om gamle venner, og hvis JP havde kaldt Jesper Hansen for Jew, så fred med det 100%, men “Ralle” anede han dårligt nok hvem var for 3 måneder siden.

For mit vedkommende er problemet netop, at når det går dårligt, at det kan være lidt sværere når man er så jovial med sine ansatte.

“Nu skal du høre Krølle. Tolle og Dalle har været lidt bedre end dig. Så kan vi flytte Bølle ud på en back, og Nosse ind på den centrale midt. Så er der plads til både Gokke og Pulverheksen oppe foran. Det betyder dog, at du ikke længere er en del af truppen”.

Den slags samtaler ville virke mere professionel på mig, med rigtig navne. Ikke øgenavne.

Det virker måske også en lille smugle forceret for mig, for ja man bruger kaldenavne om gamle venner, og hvis JP havde kaldt Jesper Hansen for Jew, så fred med det 100%, men “Ralle” anede han dårligt nok hvem var for 3 måneder siden.
På skrift må det vel også være en misforståelse at kalde Jesper Hansen for "Jew". Kan i hvert fald lede tankerne i retning af noget religiøst. Hans egen Instagram er yew85,

I ugen op til kampen er der blevet prøvet lidt forskelligt af på midtbane og kant.

På midten har der kun været Polle, Solbakken og Haugstrup til rådighed, indtil Yakob skulle træne med i dag. Hvis man både skåner Polle på kunstgræs og Yakob til bænken p.g.a. rejse, bliver det Haugstrup.
I front har man prøvet både Tchamche og Jørgensen til højre og Bech til venstre - plus Bech til højre og Emmery til venstre.

Så der er en hel del oppe i luften. Hvad der bliver startformation og indskiftninger er uvist, og bliver sikkert først afgjort efter dagens lukkede træning. Men alle “prøver” har været relevante, men blotlægger endnu engang den smalle trup. Vores “unge” er ikke helt så klare til en starter, som i de øvrige topklubber. Men selv CV taler nu om 1-2 forstærkninger i vinduet. Mon han først ender med at finde en angriber, når den gode Mortensen er endt i en rullestol på et plejehjem 😉? KSDH. Og vis så, at den 2. halvleg mod SJF var en enlig skamskudt svale. Det er jo ikke landsholdet eller FCK det her 😂.

I ugen op til kampen er der blevet prøvet lidt forskelligt af på midtbane og kant.

På midten har der kun været Polle, Solbakken og Haugstrup til rådighed, indtil Yakob skulle træne med i dag. Hvis man både skåner Polle på kunstgræs og Yakob til bænken p.g.a. rejse, bliver det Haugstrup.
I front har man prøvet både Tchamche og Jørgensen til højre og Bech til venstre - plus Bech til højre og Emmery til venstre.

Så der er en hel del oppe i luften. Hvad der bliver startformation og indskiftninger er uvist, og bliver sikkert først afgjort efter dagens lukkede træning. Men alle “prøver” har været relevante, men blotlægger endnu engang den smalle trup. Vores “unge” er ikke helt så klare til en starter, som i de øvrige topklubber. Men selv CV taler nu om 1-2 forstærkninger i vinduet. Mon han først ender med at finde en angriber, når den gode Mortensen er endt i en rullestol på et plejehjem 😉? KSDH. Og vis så, at den 2. halvleg mod SJF var en enlig skamskudt svale. Det er jo ikke landsholdet eller FCK det her 😂.
I mine øjne er det kun til diskussion hvem der erstatter Arnstad. Jeg tror det bliver Jørgensen, så JP kan skifte Emmery ind for Links senere i kampen. På midten bliver det Solbakken og Yakob. Jeg kan ikke rigtig se andet. Yakob bør sagtens kunne spille selvom han har rejst. Han har jo ikke få meget spilletid for Irak, og så er rejsetiden heller ikke vildere fra Iraq til Danmark. Han kom vel hjem onsdag.

I mine øjne er det kun til diskussion hvem der erstatter Arnstad. Jeg tror det bliver Jørgensen, så JP kan skifte Emmery ind for Links senere i kampen. På midten bliver det Solbakken og Yakob. Jeg kan ikke rigtig se andet. Yakob bør sagtens kunne spille selvom han har rejst. Han har jo ikke få meget spilletid for Irak, og så er rejsetiden heller ikke vildere fra Iraq til Danmark. Han kom vel hjem onsdag.
Er det lige så slemt for NP i Silkeborg som i Farum? Banen i Farum ser meget ringere ud, end den i Silkeborg, så måske er der også forskel i slidtage?

Er det lige så slemt for NP i Silkeborg som i Farum? Banen i Farum ser meget ringere ud, end den i Silkeborg, så måske er der også forskel i slidtage?
Ingen idé. Under alle omstændigheder så tror jeg underlaget bekommer Solbakken bedre end NP, så derfor tror jeg det bliver Solbakken der starter. Jeg ser ikke de to starte sammen.

Back