New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 125K
Landsholdstråden
Der er så også hensynet til U21, hvor TK er en bærende spiller - hvis de to skulle fordeles på vhert sit landshold denne gang, så kan man nemt forestille sig, at U21-landstræneren har valgt TK til, da han er spillet ind.
[/QUOTE

Det er jeg helt med på. Det giver Riemer også som en del af begrundelsen. Jeg er mere kritisk ift. Riemers argumentation for TKs manglende gennembrud, samtidig med at han gladeligt udtager en FCN spiller med et halvt års erfaring fra den danske Superliga og en højde på 1,80 som tredjemand til det centrale forsvar. Den logik har jeg svært ved at følge.

Jeg synes ret beset, det er fint, at man gerne vil bruge TK til U21-EM.

Det er da helt fint at give Høgsberg chancen. En af få landskampe hvor det er muligt og når vi samtidig har visse udfordringer på den position (Vestergaard og Nelson mangler spilletid og AC har haft store skadesproblemer) giver det god mening at prøve en ung spiller, som måske er fremtiden.

Hvorfor ikke TK, Hey eller Bech hvis det nu absolut skulle være?

Det er nu ikke det største problem her, det er Vestergaard, de sidste 2 kampe han har været udtaget og spillet i, er landskampen i dag, og så den i marts. Hvorfor er han med? Mind-blowing

Det er nu ikke det største problem her, det er Vestergaard, de sidste 2 kampe han har været udtaget og spillet i, er landskampen i dag, og så den i marts. Hvorfor er han med? Mind-blowing

Der var før Portugal kampene (mener det var der han først var udtaget) et interview på Tipsbladet, hvor Riemer ikke mente TK havde bidt sig fast på holdet i Udinese.
Hey har vist ikke haft den store succes

Med respekt for de 3 eller rettere respekt for TK og Hey - Bech kan rende mig i røven - så er de ikke nær så gode venner med bolden og jeg kunne forestille mig, Riemer gerne vil have en boldspillende CB som alternativ til AC.

Men det er dog ikke en bakke, jeg vil dø på :). Påpegede blot, det giver mening at prøve Høgsberg an i en af de få landskampe uden noget på spil. Han fik i hvert fald vist et par gange, han kan noget med kuglen men også at han er ung og uprøvet på det niveau.

Med respekt for de 3 eller rettere respekt for TK og Hey - Bech kan rende mig i røven - så er de ikke nær så gode venner med bolden og jeg kunne forestille mig, Riemer gerne vil have en boldspillende CB som alternativ til AC.

Men det er dog ikke en bakke, jeg vil dø på :). Påpegede blot, det giver mening at prøve Høgsberg an i en af de få landskampe uden noget på spil. Han fik i hvert fald vist et par gange, han kan noget med kuglen men også at han er ung og uprøvet på det niveau.

En 18 årig i fcns beskyttede værksted er ikke et alternativ til AC.

Men enig med dig, nu har jeg også brugt alt den tid på den her kamp som jeg vil😁

At bedømme ud fra kampen i går er Høgsberg heller ikke specielt gode venner med bolden.

Høgsberg er 1,82 høj og spiller i FCN. Landsholdet mangler centrale forsvarsspillere. Det er fint, at han er et stort talent og bliver udtaget. Men der er en reel risiko for, at han ryger på bænken, når han engang skifter til et højere niveau alene på grund af hans højde.

Riemer har ved denne udtagelse begrundet fraværet med, at TK ikke har fået sit gennembrug i Udinese endnu. Det virker decideret dumt, når man ser på hans spilletid, rygterne om ham, og at Riemer samtidig udtager spillere med sammenlagt et års erfaring fra Superligaen.

Samtidig har Riemer sagt, at en af overvejelserne for ikke at udtage TK er, at han skal med U21. Men det forhindrede ikke Brian i at udtage Kvistgaarden.

Jeg har det fint med, at Høgsberg er udtaget. Men der er kun udtaget tre centrale forsvarsspillere, og jeg synes det er decideret dumt ikke at se TK (eller en anden ekstra CB) an i en samling med vendskabskampe, når situationen er som den er, og vi står over for en meget komprimeret kval, hvor et enkelt pointtab kan koste kvallen.

Det er ikke umuligt, at vi i efteråret er i en situation, hvor Vestergaard sidder på bænken (det gør han ret meget), Høgsberg er skiftet til en bænkplads i udlandet (det gør FCN’ere jo nogle gange) og AC er skadet (det sker jo til tider).

Sker det, så vil jeg være stærkt kritisk over fik, at Brian ikke lige fandt lejlighed til at se TK (eller en anden) an i de her to testkampe.

Og det er et bjerg, jeg gerne dør på. For der skal være plads til fire centrale forsvarsspillere i en landsholdstrup. Og han kunne have undladt at udtage Superligaspilleren Kvistgaarden eller MLS spilleren Dreyer. Ingen af dem kommer alligevel i betragtning for alvor, før de skifter til en højere hylde, og der er masser af spillere foran dem i køen.

Hold op, Nartey er en sprød spiller. Sjældent at se en så ung spiller med en kombination af høj teknisk niveau, overblik og kølighed. En dansk udgave af Uniteds Mainoo.

Danmark vinder i øvrigt 3-2 over Ukraine i åbningskampen ved U21 EM efter at have været bagud 2 gange. Nartey og Bischoff vendte kampen med deres indhop mens en 3. indskifter Osula scorede et rigtig angriber mål til 3-2. Bischoff og Bøving de 2 andre målscorer.

Hold op, Nartey er en sprød spiller. Sjældent at se en så ung spiller med en kombination af høj teknisk niveau, overblik og kølighed. En dansk udgave af Uniteds Mainoo.

Danmark vinder i øvrigt 3-2 over Ukraine i åbningskampen ved U21 EM efter at have været bagud 2 gange. Nartey og Bischoff vendte kampen med deres indhop mens en 3. indskifter Osula scorede et rigtig angriber mål til 3-2. Bischoff og Bøving de 2 andre målscorer.
Til gengæld var det skidt at se, hvor svært både TK og Provstgaard havde det i det centrale forsvar. Det skulle ellers være en af holdets stærkeste støtter, men defensiven fungerede slet ikke. Håber det var en enlig svale.

Til gengæld var det skidt at se, hvor svært både TK og Provstgaard havde det i det centrale forsvar. Det skulle ellers være en af holdets stærkeste støtter, men defensiven fungerede slet ikke. Håber det var en enlig svale.
Hvis I hører medianos behandling af kampen, så er de ret kritiske overfor Provstgaard men kun fuld af roser i forhold til TK oven på kampen igår. Provstgaard er rusten oven på en halvsæson uden meget spilletid. Men også svært at sætte anføren af holdet som spillede fremragende i kvalifikationen.

Ukraine har en vild offensiv på U21, de har haglet mål ind på vej til EM slutrunden, så det var nok forventet at der gik mål ind. Jeg tror også at de kommer til at score mange mål imod Finland og Holland.

Latest posts

Back