New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 125K
Brian Riemer udtog sin næste trup i dag. Han har fundet plads til tre CBere, hvoraf Høgsberg er den ene.

Jeg begriber simpelthen ikke, at man ikke prøver TK til to træningskampe med tanke på, at vi faktisk er ret tyndt besat.
Særligt ikke med tanke på hvordan Høgsberg spillede imod FCK, Froholt tørrede jo gulv med ham igennem hele kampen, og selvom modstanderne i de to træningskampe måske ikke er de stærkeste, så må man alligevel forvente at han kommer op imod spillere på et højere niveau end ham.

Brian Riemer udtog sin næste trup i dag. Han har fundet plads til tre CBere, hvoraf Høgsberg er den ene.

Jeg begriber simpelthen ikke, at man ikke prøver TK til to træningskampe med tanke på, at vi faktisk er ret tyndt besat.
Jeg er så skadet/stor GF fan, at jeg har set de fleste af TKs kampe for Udinese, udelukkende for at følge hans udvikling. Jeg tror han er tættere på at blive udlejet/solgt til et lavere niveau end Udinese end han er på landsholdet. Desværre

Jeg er så skadet/stor GF fan, at jeg har set de fleste af TKs kampe for Udinese, udelukkende for at følge hans udvikling. Jeg tror han er tættere på at blive udlejet/solgt til et lavere niveau end Udinese end han er på landsholdet. Desværre
Jeg har ikke set de fleste, langt fra, men set en del. Jeg tror på han som minimum spiller i Udinese næste år. Jeg tror ikke han skal et skridt ned.

TK var end ikke med i truppen i går.

Mig bekendt har han bokset med en skade det meste sæsonen.

Han havde karantæne i går. Før det havde han spillet fuld tid i de forudgående fire kampe. Jeg har ikke set ham spille et minut. Men han har spillet fuld tid i 16 kampe i sæsonen og i alt spillet i 24 kampe. Udinese er et midterhold i Serie A. Jeg tænker, det må være værd at se an.

Han havde karantæne i går. Før det havde han spillet fuld tid i de forudgående fire kampe. Jeg har ikke set ham spille et minut. Men han har spillet fuld tid i 16 kampe i sæsonen og i alt spillet i 24 kampe. Udinese er et midterhold i Serie A. Jeg tænker, det må være værd at se an.
Vidste ikke han havde karantæne i går, men jeg ved han i starten af sæsonen havde nogle skader han spillede igennem (en var vist i maven)

Rimer forklarer den manglende udtagelse af TK her: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/landshold/han-har-en-fremtid-paa-det-danske-landshold

Uden jeg har fulgt ham helt tæt, så er det nok svært at være uenig i, at han mangler det helt endelige gennembrud (mit indtryk er så også, at han har kæmpet med en del småskader i år). Og at det giver mening at holde ham på U-21 frem mod en slutrunde.

Det er gode betragtninger, Riemer kommer med. Men man kunne vel sige meget af det samme om Høgsberg, bortset fra at han endnu ikke har været i nærheden af et gennembrud uden for landets grænser. Så jeg køber ikke sådan for alvor argumentationen vedrørende TKs niveau.

Til gengæld kan jeg godt fælge, at han er vigtig for U21, og at der kan være værdi i at lade ham spille der i stedet for at sidde på bænken fod A-landsholdet.

Rimer forklarer den manglende udtagelse af TK her: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/landshold/han-har-en-fremtid-paa-det-danske-landshold

Uden jeg har fulgt ham helt tæt, så er det nok svært at være uenig i, at han mangler det helt endelige gennembrud (mit indtryk er så også, at han har kæmpet med en del småskader i år). Og at det giver mening at holde ham på U-21 frem mod en slutrunde.
Kado til Riemer for i det mindste at svare.

Men Høgsberg har så altså fået det endelige gennembrud ved at spille i superligaen, mens TK stort set har spillet fast for et midterhold i Serie A....

Men man kunne vel sige meget af det samme om Høgsberg, bortset fra at han endnu ikke har været i nærheden af et gennembrud uden for landets grænser. Så jeg køber ikke sådan for alvor argumentationen vedrørende TKs niveau.
Det virker til at Riemer ser ham som en fremtidig profil på landsholdet og derfor gerne vil have ham ind omkring truppen allerede nu. Det samme er vel tanken med Froholdt og det virker jo pt. til at være godt set.

Tror TK, afhængigt af den fremtidige konkurrence, mere bliver en spiller i periferien af landsholdet.

Det virker til at Riemer ser ham som en fremtidig profil på landsholdet og derfor gerne vil have ham ind omkring truppen allerede nu. Det samme er vel tanken med Froholdt og det virker jo pt. til at være godt set.

Jeg tror ikke, jeg er enig i, at det er specielt godt set. Jeg synes ikke, at Høgsberg har et niveau, der berettiger til landsholdet endnu. Det får han måske. Men så gør det næppe nogen forskel, at han har været med tidligt.

Jeg har svært ved at købe ind på, at Høgsberg er bedre end TK nu. Det er selvfølgelig muligt, min vurdering er forkert. Men jeg synes ikke, man skal udtage spillere, fordi man tror, at de bliver rigtigt gode engang.

Jeg tror ikke, jeg er enig i, at det er specielt godt set. Jeg synes ikke, at Høgsberg har et niveau, der berettiger til landsholdet endnu. Det får han måske. Men så gør det næppe nogen forskel, at han har været med tidligt.

Jeg har svært ved at købe ind på, at Høgsberg er bedre end TK nu. Det er selvfølgelig muligt, min vurdering er forkert. Men jeg synes ikke, man skal udtage spillere, fordi man tror, at de bliver rigtigt gode engang.
Der er så også hensynet til U21, hvor TK er en bærende spiller - hvis de to skulle fordeles på vhert sit landshold denne gang, så kan man nemt forestille sig, at U21-landstræneren har valgt TK til, da han er spillet ind.

Det var Froholdt jeg mente var godt set. Det ligner Christian Poulsen v2 ift. hvor hurtigt han udvikler sig.

Ahh. Ja, tjo, bum.

Jeg syntes ikke Froholt havde niveau til Portugalkampene. Og jeg synes, der er absurd mange spillere foran ham i køen til den centrale midtbane. Så min holdning er egentlig lidt den samme. Jeg synes, han skal bevise sig på en højere hylde, og jeg har svært ved at se fidusen i at udtage ham, fordi man forventer, han bliver god engang.

Ahh. Ja, tjo, bum.

Jeg syntes ikke Froholt havde niveau til Portugalkampene. Og jeg synes, der er absurd mange spillere foran ham i køen til den centrale midtbane. Så min holdning er egentlig lidt den samme. Jeg synes, han skal bevise sig på en højere hylde, og jeg har svært ved at se fidusen i at udtage ham, fordi man forventer, han bliver god engang.

Enig. Jeg fatter ikke at man kan tage ham foran 2 som spiller fast i henholdsvis Tyskland og Italien. Det er i min bog helt sort.

Der er mange grunde til jeg ikke ser ret meget landsholds fodbold, men at vores trænere igen og igen udtager folk som ikke spiller, eller folk fra fck og n foran folk i udlandet er 2 store grunde.

Latest posts

Back