New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 136K
Landsholdstråden
Er det ikke lidt spøjst. Det er vel helt frivilligt om man vil spille på et landshold, så lyder ret underligt, hvis man ligefrem udsteder karantæner på grund af et afbud.

Man risikerer jo altid, at der er en anden der tager ens plads eller at træneren bare foretrækker spillere, der er mere stabile i deres fremmøde. Men når DBU udtaler følgende, synes jeg lidt de har misforstået landsholdenes rolle: "Men vi må også være tydelige: Landsholdsdeltagelse er ikke noget, man vælger til og fra uden gyldig grund."

Måske bare mig, men kan ikke helt se det gavner nogen.
Måske karantæne er et forkert ord, men hvis man ikke "gider" en træningskamp, så skal man heller ikke spille de sjove.

I cykling, så kunne man også kun deltage i VM hvis man kørte DM. Nu er det dog i Rwanda, så er der ingen der gider VM

• Like
Reactions: fsc
Måske karantæne er et forkert ord, men hvis man ikke "gider" en træningskamp, så skal man heller ikke spille de sjove.

I cykling, så kunne man også kun deltage i VM hvis man kørte DM. Nu er det dog i Rwanda, så er der ingen der gider VM
Nej, men så kan træneren jo bare lade være med at udtage de spillere der ikke "gider" de kedelige kampe. Forstår ikke behovet for en formel karantæne.

Og Vingegaard er nu meget velkommen til at køre VM, selvom han vel nærmest aldrig har stillet op til elite DM. Så den analogi holder ikke helt.

Nej, men så kan træneren jo bare lade være med at udtage de spillere der ikke "gider" de kedelige kampe. Forstår ikke behovet for en formel karantæne.

Og Vingegaard er nu meget velkommen til at køre VM, selvom han vel nærmest aldrig har stillet op til elite DM. Så den analogi holder ikke helt.
Mon ikke det er for at “beskytte” landstræneren. Så det er forbundet der giver karantænen.

Hvordan reglerne er nu, hvor man skal cykle 7.000 km væk fra Danmark og have en håndfuld vacciner ved jeg ikke. Men reglerne var i mange år sådan.

Eller måske Victor Jensen der kommer med på det mandat. Det er om ikke andet det rigtige ikke at udtage Eriksen når han render rundt og er klubløs i flere måneder.
Helt enig. Det kræver nosser at træffe det valg, og der steg landstræneren lige i min agtelse.

Spørgsmålet er vel efterhånden, om vi overhovedet får Eriksen at se igen. Der er en teori om, at han venter på, at CL-kvalen er færdig. Jeg har ingen anelse, men ser ham allerhelst i OB.

Helt enig. Det kræver nosser at træffe det valg, og der steg landstræneren lige i min agtelse.

Spørgsmålet er vel efterhånden, om vi overhovedet får Eriksen at se igen. Der er en teori om, at han venter på, at CL-kvalen er færdig. Jeg har ingen anelse, men ser ham allerhelst i OB.
Jeg tror han er med til og med næste slutrunde hvis han spiller rimelig fast på et nogenlunde niveau. Spørgsmålet er om OB er godt nok niveau, det kan også være at Riemer har fortalt ham at han gerne skal lidt højere op og jeg kunne forestille mig at landsholdet er en væsentlig faktor for Eriksen mens han leder efter en ny klub.

Jeg er simpelthen vild med, at Matt O’Riley skifter til Marseille.

Hvis han og Pierre kommer til at spille på midten sammen på ugentligt basis, så kan det blive en kæmpe gave for ladsholdet.
Vi er efterhånden vanvittigt godt besat på den centrale midtbane på landsholdet. Virkelig kamp om pladserne når alle er klar.

For nogle år siden var det centerforsvaret, som var vores største styrke - nu er det midtbanen, med Højbjerg, Hjulmand Froholdt, O'Reilly, Damsgaard, Eriksen, Frendrup og Grønbæk m.fl.

Vi er efterhånden vanvittigt godt besat på den centrale midtbane på landsholdet. Virkelig kamp om pladserne når alle er klar.

For nogle år siden var det centerforsvaret, som var vores største styrke - nu er det midtbanen, med Højbjerg, Hjulmand Froholdt, O'Reilly, Damsgaard, Eriksen, Frendrup og Grønbæk m.fl.
Eriksen...

Den man er så washed

Mit gæt er "washed up" et amerikansk udtryk for at være færdig.

Det unge sprog i Danmark er så amerikaniseret og dovent, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte. De unge mennesker nægter at udtale sig i fulde sætninger ELLER på dansk.
Det er rædselsfuldt!
/end rant
(åh ironien er tyk, at jeg slutter med et amerikansk udtryk i dét indlæg)

Mit gæt er "washed up" et amerikansk udtryk for at være færdig.

Det unge sprog i Danmark er så amerikaniseret og dovent, at jeg ikke ved hvor jeg skal starte. De unge mennesker nægter at udtale sig i fulde sætninger ELLER på dansk.
Det er rædselsfuldt!
/end rant
(åh ironien er tyk, at jeg slutter med et amerikansk udtryk i dét indlæg)
Det giver mening :)

Latest posts

Back