New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 548
  • Views Views: Views 25K
Added to Calendar: 20-07-25

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00
Jeg kan se en overskrift i Stiften om at tre spillere er ude af kampen. Mon ikke det er Andersen, Mølgaard og Badji. Derudover kommer Hutters ikke med. Så er førsteholdstruppen nede på 22, hvor to altså skal vælges fra. Jeg gætter på, at det står mellem Gyamfi, Dalsgaard, Callø og Serra. Af dem tror jeg Gyamfi bliver valgt fra fordi han ikke fik minutter mod Ajax. Serra tror jeg er med for at have en udskiftningsmulighed for Mortensen. Og så står den mellem Dalsgaard og Callø. Hvis Dalsgaard er på vej videre får Callø den. Ellers er Callø ude, og så er det man tænker: Hvorfor skulle han dog væk fra sit glimrende lejeophold?
Jeg hørte kort i Mediano 1. Div at Kolding får en skadet profil tilbage i forsvaret nu. Så måske var lejemålet en gapfiller og som lejespiller ville Callø blive 4. Valg i forsvaret hos Kolding?

Dertil synes jeg det er interessant hvor mange af de unge JP ender med at sende i spil. For @Martin Hansen drejede det sig om Callø da han for et år siden var meget kritisk over manglende ungdomssatsning. (Hvis jeg husker korrekt).

I løbet af foråret blev det også til manglende tillid til Gyamfi. Dertil var mange skuffede over spilletiden til Tobias Bach og Badji.

Vi ved ikke hvor meget Uwe blev presset eller selv valgte Emmery, Jensen-Abbew, Bach og Wahlstedt i foråret, så det er svært at vurdere om de får mere spilletid nu end før.

Ift Callø bliver det spændende at se om/hvornår han slår Dalsgaard af og får etableret sig på bænken. Og derfra om han får en række indhop. Og hvis Dalsgaard sælges, hvad sker der så?

Jeg hørte kort i Mediano 1. Div at Kolding får en skadet profil tilbage i forsvaret nu. Så måske var lejemålet en gapfiller og som lejespiller ville Callø blive 4. Valg i forsvaret hos Kolding?

Dertil synes jeg det er interessant hvor mange af de unge JP ender med at sende i spil. For @Martin Hansen drejede det sig om Callø da han for et år siden var meget kritisk over manglende ungdomssatsning. (Hvis jeg husker korrekt).

I løbet af foråret blev det også til manglende tillid til Gyamfi. Dertil var mange skuffede over spilletiden til Tobias Bach og Badji.

Vi ved ikke hvor meget Uwe blev presset eller selv valgte Emmery, Jensen-Abbew, Bach og Wahlstedt i foråret, så det er svært at vurdere om de får mere spilletid nu end før.

Ift Callø bliver det spændende at se om/hvornår han slår Dalsgaard af og får etableret sig på bænken. Og derfra om han får en række indhop. Og hvis Dalsgaard sælges, hvad sker der så?
Jeg tror Callø blev hentet fordi Enemark skiftede

Kamptruppen:
Jesper Hansen, Leopold Wahsted, Felix Beijmo, Henrik Dalsgaard, Frederik Tingager, Eric Kahl, Rasmus Carstensen, Jonas Jensen-Abbew, Nicolai Poulsen, Mads Emil Madsen, Sebastian Jørgensen, Kristian Arnstad, Gift Links, Kevin Yakob, Tobias Bach, Frederik Emmery, Patrick Mortensen, Janni Serra, Stefen Tchamche, Tobias Bech.
God trup.

Som skrevet i en anden tråd. Så lander vi nok i gennemsnit på 1-2 young guns i kamptruppen.

Jeg synes Dalsgaard var stærk i begyndelsen af sidste sæson. Knap så meget i foråret. Spørgsmålet kan jo så være om han er kommet lidt tilbage på tidligere niveau sammen med resten af holdet og i så fald kan han stadig godt være bedre end Callø lige nu og derfor svær at sende på tribunen. Hvis Callø er god nok til at spille, men Dalsgaard er en smule bedre lige nu, handler det også om lave en trup hvor Callø spiller ved at sende Dalsgaard videre og satse på at Callø med lidt flere kampe alligevel snart overhaler ham.

Det er klart at hvis vi skiller os af med Dalsgaard skal vi så også være klar til at en anden er reserve for Tingager.

Mht Serra var Klose nede i Nürnberg heller ikke ham der fik ham i gang. Der kan selvfølgelig være noget med tyskere... men hvis JP kan få gang i ham igen skal konklusionen måske mere være at JP har haft særligt god evne til det end at andre trænere har været særskilt dårlige til det.

Latest posts

Back