New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 548
  • Views Views: Views 25K
Added to Calendar: 20-07-25

Kamptråd Kamptråd 25/26: Sønderjyske - AGF, søndag d. 20.07. kl. 16.00
Apropos tidligere indlæg om “klagesange” er det eneste jeg ikke gider høre på, hvor svært det er er for GF at præstere i.f.t. budget. Hvis spillere og trænere ikke kan det i 4.-5. klub i DK, kan man glemme alt om at komme på større adresser, hvor presset er langt større. At man ikke har kunnet gøre det i årevis, gør det bare endnu mere komisk.
Jeg tror bare at FCM og FCK vil være i deres egen liga i denne sæson og de to hold møder vi altså nu her. Vi er ikke chanceløse mod dem på nogen måde. De er bare naturligt favoritter mod os. Ligesom vi er favoritter i morgen.

Når jeg skriver at 5-7 point er realistisk i de første fem kampe, så betyder det jo ikke at det er det pointsnit jeg forventer i sæsonen. Tværtimod forventer jeg et langt højere pointsnit i de efterfølgende 6 kampe.

Når jeg skriver at 5-7 point er realistisk i de første fem kampe, så betyder det jo ikke at det er det pointsnit jeg forventer i sæsonen. Tværtimod forventer jeg et langt højere pointsnit i de efterfølgende 6 kampe.

På papiret er det naturligvis 5-7 point vi bør høste.
Nu er der dog ofte blevet pevet lidt (blandt andet herinde) over at vi aldrig er heldige at møde FCK/FCM mens de er optagede af det Europæiske gruppespil.
Nu har vi dem så rent faktisk begge to i den periode, så jeg har altså lidt en forventning om at vi kan slippe fra de to kampe med point på kontoen.
Så jeg jeg vil sige at 7-8 point er det jeg gerne ser vi minimum høster.
5 point er i hvert fald en skuffelse.

Apropos tidligere indlæg om “klagesange” er det eneste jeg ikke gider høre på, hvor svært det er er for GF at præstere i.f.t. budget. Hvis spillere og trænere ikke kan det i 4.-5. klub i DK, kan man glemme alt om at komme på større adresser, hvor presset er langt større. At man ikke har kunnet gøre det i årevis, gør det bare endnu mere komisk.

Nu har vi været uenig før men her er vi helt enige men det gælder også talentudvikling.

Jeg er virkelig træt af de undskyldninger, at AGF skulle være speciel anderledes i forhold til andre tilsvarende klubber. Ja, presset er højere her end i Viborg selvfølgelig er den det, ligesom presset er højere i FCK end i AGF.

Jeg så et interessant interview med en dansk CS spiller som spiller for Astralis og han nævnte efter Astralis er gået fra at være dominerende til at være til grin, at når man spiller for dem, skal man omfavne presset.
Sådan skal det også være som spiller i AGF og kan man ikke det, så har du helt ret, så ender spilleren heller ikke på større adresser.

Nu har jeg gennemgået en hel familietur hele dagen på Kreta, uden at kommentere nogle beslutninger og bare betalt, for at vi bare kan være ved poolen på hotellet i morgen så jeg kan se kampen når den går i gang. Jeg har endda bare hørt Andreas Odgaard, Mumle og diverse lortekunstnere i bilen uden at sige et ord. Hvad man ikke går igennem for de hviie.

Nu har jeg gennemgået en hel familietur hele dagen på Kreta, uden at kommentere nogle beslutninger og bare betalt, for at vi bare kan være ved poolen på hotellet i morgen så jeg kan se kampen når den går i gang. Jeg har endda bare hørt Andreas Odgaard, Mumle og diverse lortekunstnere i bilen uden at sige et ord. Hvad man ikke går igennem for de hviie.
Jeg har netop lige læst dit indlæg højt ved aftensmads bordet i det varme Østjylland og det blev modtaget med stor forståelse og sympati for farmand Nizzleroy på Kreta 😍 Min voksne datter og jeg, er at finde på Sydbank Park i morgen...og nej, jeg kan ikke hoppe dagen lang eller blot det der ligner. Vi stiller os i siden og nyder AGF sejrens sødme...som nogen jo må se fra poolkanten på Kreta :ROFLMAO: God kamp til alle AGF'ere i morgen og for altid.

Ridder af Dannebrog incoming 😎

Det tænker jeg også det er, men Tschambe kan vælges så det er ikke fordi de ikke har opdateret
Du har helt ret. Tchamche kan vælges (og hvis man ikke kan huske, hvordan det staves, skal man bare dele det i T-cham-che. De delinger siger mig noget 😉). Men udover Emmery kan Callø heller ikke vælges. Nogen inde i førerbunkeren kan stadig ikke lide de unge spillere 😉.

Jeg kan se en overskrift i Stiften om at tre spillere er ude af kampen. Mon ikke det er Andersen, Mølgaard og Badji. Derudover kommer Hutters ikke med. Så er førsteholdstruppen nede på 22, hvor to altså skal vælges fra. Jeg gætter på, at det står mellem Gyamfi, Dalsgaard, Callø og Serra. Af dem tror jeg Gyamfi bliver valgt fra fordi han ikke fik minutter mod Ajax. Serra tror jeg er med for at have en udskiftningsmulighed for Mortensen. Og så står den mellem Dalsgaard og Callø. Hvis Dalsgaard er på vej videre får Callø den. Ellers er Callø ude, og så er det man tænker: Hvorfor skulle han dog væk fra sit glimrende lejeophold?

Maznikar siger at 3 spillere definitivt mangler til dagens kamp, men Arnstad og Links er også tvivlsomme. Så det kan være truppen giver sig selv. Ellers er det mest sandsynlige nok at Serra bliver udtaget, selvom Tchamche og Bech også kunne agere backup for Paddy. Hvis Klaus Egelund har ret i at Bech og Dalsgaard er på vej videre, så er det måske de to der ikke bliver udtaget?

Latest posts

Back