Hvis FCK og FCM skal slippe for at spille Superligakampe mellem kvalkampene til Europa, så medfører det, at deres modstanderhold i de pågældende SL runder får udskudt deres kampe til mere uhensigtsmæssige tidspunkter - enten til midtugekampe eller til december.
Derfor skal en sådan regelændring selvfølgelig igennem divisionsforeningen og aftales i overensstemmelse mellem klubber og rettighedshaverne. Og det skal gøres inden sæsonen og kampprogrammet er lagt.
Neestrup har fablet om det her længe. Jeg ser to mulige scenarier. Enten har hans ledelse ikke taget sagen op rettidigt i divisionsforeningen, og så skal Neestrup rette kritikken indad.
Alternativt og mest sandsynligt har FCM og FCK taget sagen op i divisionsforeningen og fået nej fra de øvrige klubber.
Det tror jeg, og derfor ser jeg hans evindelige brokkeri som et forsøg på at ligge pres på de mindre klubber gennem medierne. Jeg synes, det er decideret usmageligt og uklædeligt, og jeg ser det som et udtryk for, at FCK puster sig op og forsøger at trampe sig igennem på bekostning af de mindre klubber.
Jeg tror heller ikke, det er tilfældigt, at det er Neestrup, der går i medierne med det. Det kan ikke være hans ledere, fordi de sidder i de udvalg i divisionsforeningen, hvor de andre klubber givetvis har vendt tomlen nedad til forslaget. Så jeg tror, det er helt koordineret, at det er Neestrup, der er budbringeren.
Og jeg synes igen-igen den samlede danske sportspresse fejler ved ikke at gå mere kritisk til Neestrup. De agerer konskvent mikrofonholdere i stedet for at forholde sig kritisk til mandens evindelige postulater.