New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: FCK - AGF, fredag d. 08.08. kl. 18.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 449
  • Views Views: Views 21K
Added to Calendar: 08-08-25

Hvordan ender kampen?


  • Total voters
    44
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: FCK - AGF, fredag d. 08.08. kl. 18.00
Enig!
Stor respekt for at Redder udlægger teksten, som han ser den. Og i øvrigt meget nøgternt og præcist forklaret - jeg gad godt, dommere gjorde det lidt oftere.
Kunne han ikke have udlagt reglerne for det straffespark han dømmer?

Hvis der skal snakkes om præcedens omkring Arnstad situationen ville det være fint at bruge tiden på listen af tynde straffespark som FCK får som ingen andre klubber bliver tildelt i parken.
 
En lille ekstra ting efter i går. JP tør bruge sin trup, selv om han udtog de samme 11 fra start. I de seneste to kampe har han indskiftet 7 forskellige spillere, så kun Callø og målmandsreserven ikke har været i spil. Så der vises tillid mod hold som FCM og FCK og alle holdes varme. Ja selv Serra som endda har fået indhop i begge.
 
Jeg ved ikke om reglerne er ændret siden men i denne 4 år gamle artikel, beskriver de hands-reglerne.

Som andre er inde på, så er det fedt Mikkel Redder stiller op og forklarer hvorfor han dømte som han gjorde. Det giver altså respekt her 👌

Det spiller vist meget godt ind i den forklaring Mikkel Redder kom med og Neestrup må få læst op på reglerne eller stoppe brokkeriet.

Mere specifikt betyder de nye regler, at man kun annullerer et mål for hånd på bolden, hvis en spiller tidligere i opspillet:

  • Med vilje rører bolden med hånden ved at bevæge hånden mod bolden.
  • Rører bolden med hånden i en positur, der gør dem unaturligt bred. (Med unaturlig bred menes der, at armens placering ikke er naturlig for den bevægelse, spilleren er i færd med)
  • Scorer i modstanderens mål: Enten direkte fra en berøring med hånden - også selvom det er tilfældigt, eller straks efter en berøring med hånden.

 
Det er altid dejligt når weekenden er startet med en sejr, det gør det også lidt mere behageligt at se andre kampe selvom vi stadig mangler lidt point i ligaen. Optimismen vokser efter endelig at have vundet igen og endda en flot udesejr, men der er også en ret stejl kurve opad i de her fire kampe: en halv times god fodbold mod SJF, en time mod RFC, det meste af kampen mod FCM, men en mand i overtal og uden at kunne afgøre den, og så en kamp ude mod FCK hvor vi selvfølgelig ikke dominerer det hele, men faktisk er bedst og i kontrol i store perioder og, synes jeg, vinder fortjent. Det kan stadig godt være vi ikke vinder i Odense næste gang, men fraset den time mod SJF og nogle personlige fejl peger pilen mod at det nok skal gå. Vi havde også været med helt fremme hvis vi havde scoret på de to straffespark. Der ender vi måske ikke alligevel i sidste, men hvis vi kan tage yderligere skridt og CV kan lave et par gode tilføjelser til truppen bør vi kunne komme med i top-6 og så må vi se hvad der er muligt i foråret, men det er tidligt på sæsonen og der skal selvfølgelig tages flere skridt.
 
Jeg ved ikke om reglerne er ændret siden men i denne 4 år gamle artikel, beskriver de hands-reglerne.

Som andre er inde på, så er det fedt Mikkel Redder stiller op og forklarer hvorfor han dømte som han gjorde. Det giver altså respekt her 👌

Det spiller vist meget godt ind i den forklaring Mikkel Redder kom med og Neestrup må få læst op på reglerne eller stoppe brokkeriet.



Neeeestrup mente at nu måtte den dom danne præcedens resten af sæsonen og dertil kan man kun sige at det gjorde den sådan set allerede. Måske var den præcedens han syntes ikke blev fulgt snarere at der skal dømmes til FCK’s fordel, især på hjemmebane. Han har generelt altid utrolig travlt med at fortælle hvordan alting er uretfærdigt overfor FCK, for nylig jo også den med at kun de kan få en spiller skadet lige inden han skulle være skiftet ud og sidste sæson at andre flyttede deres indkast. Hvis ikke der tages særligt hensyn til FCK er det uretfærdigt for FCK. Det er da ikke fordi han i går kan have haft behov for at flytte fokus og beskytte spillerne, det er en enkelt kamp de har tabt, nu kommer det bare mere til at virke som om han er meget nervøs for at ryge ud til Malmø. Det er også helt fint at de arbejder for det der tjener dem bedst og fx at der er flere fridage omkring europæiske kampe, men det undrer mig at det så er Neeeestrup der skal være budbringer til offentligheden. FCK får masser af mediedækning, Sune Schmidt Nielsen kunne gøre det op til kampen og TV2 er jo også meget fokuserede på dem og fortæller om stort og småt, så SMN kunne formentlig uden videre få lov til at tale om det der.
 
Det er altid dejligt når weekenden er startet med en sejr, det gør det også lidt mere behageligt at se andre kampe selvom vi stadig mangler lidt point i ligaen. Optimismen vokser efter endelig at have vundet igen og endda en flot udesejr, men der er også en ret stejl kurve opad i de her fire kampe: en halv times god fodbold mod SJF, en time mod RFC, det meste af kampen mod FCM, men en mand i overtal og uden at kunne afgøre den, og så en kamp ude mod FCK hvor vi selvfølgelig ikke dominerer det hele, men faktisk er bedst og i kontrol i store perioder og, synes jeg, vinder fortjent. Det kan stadig godt være vi ikke vinder i Odense næste gang, men fraset den time mod SJF og nogle personlige fejl peger pilen mod at det nok skal gå. Vi havde også været med helt fremme hvis vi havde scoret på de to straffespark. Der ender vi måske ikke alligevel i sidste, men hvis vi kan tage yderligere skridt og CV kan lave et par gode tilføjelser til truppen bør vi kunne komme med i top-6 og så må vi se hvad der er muligt i foråret, men det er tidligt på sæsonen og der skal selvfølgelig tages flere skridt.
Kampprogrammet bliver også mildere fra nu af:

OB-AGF
AGF-Vejle
AGF-Fredericia

Der skal gerne vente 6-7 point her.
 
Kampprogrammet bliver også mildere fra nu af:

OB-AGF
AGF-Vejle
AGF-Fredericia

Der skal gerne vente 6-7 point her.
Man altid diskutere hvornår det er rigtigt at lave en første evaluering. Efter 11 kampe giver selvfølgelig meget mening og man kunne også sige halvdelen af det, dvs en eller to kampe mere. Tager vi Fredericia-kampen med også vil vi have mødt tre fra top-6 og tre fra bund-6 (Fredericia afløser en nedrykker da de ikke bør kunne komme i top-6) og så OB, der nok økonomisk er top-6, men er oprykker og kan kaldes et midterhold. Den positive udvikling skal selvfølgelig nu manifestere sig i at vi vinder et par af de kampe.
 
Hvis FCK og FCM skal slippe for at spille Superligakampe mellem kvalkampene til Europa, så medfører det, at deres modstanderhold i de pågældende SL runder får udskudt deres kampe til mere uhensigtsmæssige tidspunkter - enten til midtugekampe eller til december.

Derfor skal en sådan regelændring selvfølgelig igennem divisionsforeningen og aftales i overensstemmelse mellem klubber og rettighedshaverne. Og det skal gøres inden sæsonen og kampprogrammet er lagt.

Neestrup har fablet om det her længe. Jeg ser to mulige scenarier. Enten har hans ledelse ikke taget sagen op rettidigt i divisionsforeningen, og så skal Neestrup rette kritikken indad.

Alternativt og mest sandsynligt har FCM og FCK taget sagen op i divisionsforeningen og fået nej fra de øvrige klubber.

Det tror jeg, og derfor ser jeg hans evindelige brokkeri som et forsøg på at ligge pres på de mindre klubber gennem medierne. Jeg synes, det er decideret usmageligt og uklædeligt, og jeg ser det som et udtryk for, at FCK puster sig op og forsøger at trampe sig igennem på bekostning af de mindre klubber.

Jeg tror heller ikke, det er tilfældigt, at det er Neestrup, der går i medierne med det. Det kan ikke være hans ledere, fordi de sidder i de udvalg i divisionsforeningen, hvor de andre klubber givetvis har vendt tomlen nedad til forslaget. Så jeg tror, det er helt koordineret, at det er Neestrup, der er budbringeren.

Og jeg synes igen-igen den samlede danske sportspresse fejler ved ikke at gå mere kritisk til Neestrup. De agerer konskvent mikrofonholdere i stedet for at forholde sig kritisk til mandens evindelige postulater.
 
Neeeestrup mente at nu måtte den dom danne præcedens resten af sæsonen og dertil kan man kun sige at det gjorde den sådan set allerede. Måske var den præcedens han syntes ikke blev fulgt snarere at der skal dømmes til FCK’s fordel, især på hjemmebane. Han har generelt altid utrolig travlt med at fortælle hvordan alting er uretfærdigt overfor FCK,

Det lød i hvert fald som noget ævl men jeg tænker deres fans køber ind på ham.
Måske man burde se om der er et klip af den hændelse han refererer til de havde mod Viborg. Problemet er at hver situation er forskellig og derfor er det svært at ensrette.


Og jeg synes igen-igen den samlede danske sportspresse fejler ved ikke at gå mere kritisk til Neestrup. De agerer konskvent mikrofonholdere i stedet for at forholde sig kritisk til mandens evindelige postulater.

De gik vel til ham og sagde de selv sad med i planlægningsudvalgene og derfor kunne være med til at ændre det.
Hvis det virkelig er de andre klubber som stopper dem, så havde de vel sagt det direkte for at udstille det?
 
På TV2 News her til morgen er vinklen på kampen i går, at FCK ønkser ensartede regler. Og den omtalte scoring er den eneste af vores de viser i den sekvens. De viser begge FCKs. Og på den måde ligger der i luften, at der er et problem. Men det er Neestrups udlægning, at en spiller ligger bolden død med armen til en anden spiller. Og det er jo rent faktisk ikke sandt. Jeg har ikke set episode fra deres kamp mod Viborg. Som han sammenligner med.

Man må sige, at Holmstrøm-ånden i FCK, hvor man fordrejer sandheden, lever i bedste velgående. Men det egentlige problem er, når deres påstande ikke bliver udfordret at pressen. Det skal retfærdigvis siges, at på TV2 efter kampen i går, perspektiverede de med, at FCK målmanden faktisk var indblandet.
 
Hvis FCK og FCM skal slippe for at spille Superligakampe mellem kvalkampene til Europa, så medfører det, at deres modstanderhold i de pågældende SL runder får udskudt deres kampe til mere uhensigtsmæssige tidspunkter - enten til midtugekampe eller til december.

Derfor skal en sådan regelændring selvfølgelig igennem divisionsforeningen og aftales i overensstemmelse mellem klubber og rettighedshaverne. Og det skal gøres inden sæsonen og kampprogrammet er lagt.

Neestrup har fablet om det her længe. Jeg ser to mulige scenarier. Enten har hans ledelse ikke taget sagen op rettidigt i divisionsforeningen, og så skal Neestrup rette kritikken indad.

Alternativt og mest sandsynligt har FCM og FCK taget sagen op i divisionsforeningen og fået nej fra de øvrige klubber.

Det tror jeg, og derfor ser jeg hans evindelige brokkeri som et forsøg på at ligge pres på de mindre klubber gennem medierne. Jeg synes, det er decideret usmageligt og uklædeligt, og jeg ser det som et udtryk for, at FCK puster sig op og forsøger at trampe sig igennem på bekostning af de mindre klubber.

Jeg tror heller ikke, det er tilfældigt, at det er Neestrup, der går i medierne med det. Det kan ikke være hans ledere, fordi de sidder i de udvalg i divisionsforeningen, hvor de andre klubber givetvis har vendt tomlen nedad til forslaget. Så jeg tror, det er helt koordineret, at det er Neestrup, der er budbringeren.

Og jeg synes igen-igen den samlede danske sportspresse fejler ved ikke at gå mere kritisk til Neestrup. De agerer konskvent mikrofonholdere i stedet for at forholde sig kritisk til mandens evindelige postulater.
Neestrup er en kæmpe cry-baby.

Men ifølge Sort Snak, så er det Jacob Nielsen der har blokeret for at udsætte SL-kampe her i august.

Hvis(!) det er rigtigt, så havde jeg håbet på noget mere format fra vores direktør. Det er uomtvisteligt, at dansk fodbold handicapper sig selv ved ikke at have pauser omkring 3.-4. kvalrunde.
 
De gik vel til ham og sagde de selv sad med i planlægningsudvalgene og derfor kunne være med til at ændre det.
Hvis det virkelig er de andre klubber som stopper dem, så havde de vel sagt det direkte for at udstille det?

Fair nok ift. at de gik til ham. Generelt synes jeg dog, de er for lidt kritiske ift. ham.

Hvis FCK går ud og siger, at det er de andre klubber, der siger nej, så skaber de et dårligt forhandlingsmiljø i divisionsforeningen. Så jeg ser ikke det, at de ikke siger det som et udtryk for, at det ikke er sådan, det forholder sig.
 
Helt ærligt. FCK skal bare stille op til ligakamp fredag, før de skal spille UEFA-kamp den kommende tirsdag (på hjemmebane), og så klappe i. Det er rigeligt hvad man kan tillade sig at forvente af ro til forberedelse. Og det er det der er essensen. At de ikke har samme forberedelsestid til ligakampen (to dage, hvis man regner med hjemrejse dagen efter) er vilkår de må leve med. Så må de spare spillere. Og tilrettelægge træning og øvrig forberedelse der efter. Prioriter. En klub af FCKs størrelse, også i staben - ynkeligt.

Og den præmis om "for dansk fodbolds skyld" synes jeg nok lige bliver gradbøjet rigeligt.
 
I problematikken omkring stramt program, kunne man vel bare programsætte forgangne sæsons nummer 1, 2, 3 og pokalvindere til at mødes internt i runderne mellem de afgørende kval-runder, og så lægge deres kampe dybt inde i december..

Eller hvornår er det lige at Neestrup vil have kampene passet ind?
Det er så latterlig en kritik.

Malmø spiler topkamp i dag!!!! Kortere tid før end FCK

Holdende 1-4 får flere penge af de andre. Så de kan skabe en bredere trup. Men henter som oftest ind til toppen af truppen

Sidst men ikke mindst. FCK har selv været med til at lave reglerne
 
Fair nok ift. at de gik til ham. Generelt synes jeg dog, de er for lidt kritiske ift. ham.

Det syntes jeg også👍 De burde gå lidt hårdere til ham men han er ok velformuleret og drejer ofte samtalen derhen hvor han vil.

Hvis FCK går ud og siger, at det er de andre klubber, der siger nej, så skaber de et dårligt forhandlingsmiljø i divisionsforeningen. Så jeg ser ikke det, at de ikke siger det som et udtryk for, at det ikke er sådan, det forholder sig.

Så en anden der skrev, at de i “sort snak” (kender det ikke) sagde det var JN som havde stoppet det. Jeg tænker ikke hverken fck eller fcm ville have noget i mod at udstille det men mon ikke de forsøger at presse citronen og ikke kommer med et fornuftigt alternativ.
Hendelsen er i højdepunktsvideoen her:
(0:40)

Tak👍 Kan vist ikke rigtig sammenlignes med situationen i går.
 

Latest posts

Back
Top