New posts

Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.

De kan stadig nå at komme med men det kræver de rette hold smider point. Det er så heller ikke utænkeligt i Superligaen men de kan komme videre med 31 point.
Det vil nok kræve uafgjort mellem AGF vs Randers, SIF vs FCM, og SIF vs BIF, og ja så sejre til OB over AaB og AGF, samtidig med at nærmest alt andet går deres vej. Men håbet er nok ikke 100% slukket inden sidste runde, og derfor kommer der formentlig ikke et OB til Aarhus, som er lettede/spiller frit.

Der er forvirring omkring det, fordi samtlige livescores jeg har set har listet den som direkte rødt. Og Bold har den som 2x gult i samme minut.

Hurra for Viaplays mulighed for at spole tilbage. Dommeren giver OB spilleren direkte det røde kort.

Det er en af de forseelser som iflg. fodboldloven skal give rødt, men som er hamrende uretfærdig. Umuligt at bebrejde dommeren eller VAR.

Attachments

• 43c9b19b1a00f491e79e44a69186502a.png
    43c9b19b1a00f491e79e44a69186502a.png
    44.8 KB · Views: 33
Det vil nok kræve uafgjort mellem AGF vs Randers, SIF vs FCM, og SIF vs BIF, og ja så sejre til OB over AaB og AGF, samtidig med at nærmest alt andet går deres vej. Men håbet er nok ikke 100% slukket inden sidste runde, og derfor kommer der formentlig ikke et OB til Aarhus, som er lettede/spiller frit.
Der er faktisk mange scenarier i spil umiddelbart.

Det kræver dog vi slår Randers ;) Eller sådan er min simulator sat op:cool:

Hurra for Viaplays mulighed for at spole tilbage. Dommeren giver OB spilleren direkte det røde kort.

Det er en af de forseelser som iflg. fodboldloven skal give rødt, men som er hamrende uretfærdig. Umuligt at bebrejde dommeren eller VAR.
Snakker du om Ivancevic eller Adelgaard nu?
Var med på der var VAR etc omkring det første kort. Men var væk fra skærmen ved Ivancevic-rødt.

Der er forvirring omkring det, fordi samtlige livescores jeg har set har listet den som direkte rødt. Og Bold har den som 2x gult i samme minut.
Det første røde kort var direkte. Jeg mente da at det andet var dobbelt gult da han bare løber direkte ind i daramy. Direkte rødt virker meget hårdt, men daramy var selvfølgelig kommet alene ind i feltet hvis ikke han var stoppet.

Der er faktisk mange scenarier i spil umiddelbart.

Det kræver dog vi slår Randers ;) Eller sådan er min simulator sat op:cool:
Hehe :D
Heldigvis for OB, og desværre for os, så kan OB nå med i top 6 uanset om vi slår Randers, spiller uafgjort eller taber!
For de kan ende som nummer 4 med 31 point...! (her spiller AGF og Randers X, og OB slår os i Aarhus)
Screenshot 2023-03-05 at 20.34.43.png

Min livescore har rent rødt til dem begge, men kan selvfølgelig være det er forkert. Ville næppe være første gang.

Edit. Det er så ændret til dobbelt gult ved det andet røde kort. Ved ikke hvad han har af strafpoint i forvejen, men mon ikke der kun er én dags karantæne til ham.

Hvordan fik Ivancevic 2 gule i samme situation?

Jeg har ikke set kampen men i den aktion giver dommeren ham først det gule og så det røde så Ivancevic må jo have fået et gult tidligere i kampen for han får i hvert fald ikke 2 gule for et i øvrigt meget tyndt frispark som imo aldrig burde give kort.

Edit: Kan se livescores ikke har registreret et gult tidligere i kampen, det fatter jeg minus af. Dommeren trækker tydeligt først det gule og dernæst det røde.

Jeg har ikke set kampen men i den aktion giver dommeren ham først det gule og så det røde så Ivancevic må jo have fået et gult tidligere i kampen for han får i hvert fald ikke 2 gule for et i øvrigt meget tyndt frispark som imo aldrig burde give kort.

Edit: Kan se livescores ikke har registreret et gult tidligere i kampen, det fatter jeg minus af. Dommeren trækker tydeligt først det gule og dernæst det røde.

Ja det er netop pointen, og derfor jeg skriver indlægget til at starte med; der er forvirring omkring det første gule.
Det må være 2 gule i samme situation, eller også fik han gult i pausen for at sige noget til dommer, eller også er der bare ingen der har noteret sig hvornår han ellers fik det første gule :D

Last edited:
At komme i top 6 med to X’er virker mere og mere sandsynligt, men det vil godt nok lune med en sejr på næste mandag i Randers, så vi ikke behøver at få point i den sidste kamp.

Det er i hvert fald ikke usandsynligt at OB slår AaB hjemme mens vi max får X i Randers. Og så kan OB jo altså overhale os med en sejr i Aarhus....
Heldigvis vil vi stadig kunne komme med i top 6 med 30 point!!!
EDIT: Faktisk kan der være 4 hold på 30 point i det scenarie (hvis FCM taber til Lyngby også), hvor de 2 med bedst målscore går i top 6, og de to værste målscorere glipper.

Screenshot 2023-03-05 at 21.04.43.png

Latest posts

Back