"Hvor blev de af"-tråden
Pengene er vel også større i den amerikanske liga. Eller i ekstrem grad den kinesiske. Der er vel ingen af dem du tænker der er bedre end den danske? Tror også det er godt betalt at spille i Qatar. Så kan ikke se det er målestok for noget som helst?At den japanske liga skulle være dårligere end Superligaen har jeg svært ved at tro især med tanke på, pengene er meget større i Japan.
Er også uenig i, PM passer betydeligt bedre ind. PM er en rendyrket 9er og Hjulmand har flere gange spillet med falsk 9er som kan bruges som kontraspiller eller løb i bagrummet. Her vil Junker være et markant skridt op og bedre end eks. Wind.
Det ved ingen af os eftersom Junker ikke har fået chancen. Det eneste vi ved, er at, pt. så er Danmarks største problem en manglende målscorer. Det er kende arrogant at et land som notorisk har haft få ægte målscorer i udenlandske klubber både historisk og nu, bare sådan kan afskrive en af de sjældne uden at give ham chancen.
Men du har nok ret i, at det er lidt en generalisering, at Junker som type ikke passer ind på landsholdet, for især Braithwaite og til dels Yussuf minder om ham. Altså spillere der er hurtige og bedst på omstillinger. Deres mangler til trods, så befinder de sig dog altså på et helt andet niveau end Junker (ikke at Braithwaite er en "Barcelona-spiller" på trods af at han spiller der, men han er en yderst kompetent La Liga spiller).
Og jeg tænker godt, at staben omkring landsholdet er i stand til at bedømme en spillers niveau, uden at tage ham ind i en kamptrup. De kan jo godt vurdere spillerens styrker relativt ift. modstandernes niveau. Så jeg er ret tryg ved at Junker ikke er en eller anden overset diamant, der kan forløse den danske offensiv.
Edit: Det passer i øvrigt ikke, at vi ikke har dygtige målscorere på det danske hold. Dolbergs målsnit i både Nice og Ajax er rigtigt solidt. At han så ikke rigtigt har evnerne til at spille ene-angriber er noget andet. Men score mål kan han i den grad.