New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 372K
John Sivebæk sluttede i AGF og var super prof - og fedt at se ikke alle bare tog deres sport useriøst. Dagen før en stor idrætspræstation skal man naturligvis have rette kost. Men pyt nu vandet vi og det er også et billede på det danske frisind og den magi det sikkert også har versus den dræbende fornuft...

En detalje: Sivebæk spillede på det tidspunkt ikke bare i Frankrig, men under Arsene Wenger. Der går ret mange historier om de opgør mod kostvaner og 'uprofessionalismen', som Wenger senere tog, da han kom til England, så det kan ikke undre, hvis hans mantra allerede var sivet ind hos Sivebæk forud for '92

Sivebæk må i øvrigt have været en af de allerførste (den første?) til at have spillet for både Wenger og Alex Ferguson. Og den eneste, der har været under vingerne af trekløveret af de to og Peter Rudbæk.

Hvis ikke jeg husker helt forkert, så gik der historier i Leicesters mesterskabssæson om, at Ranieri inviterede på pizza og øl efter sejre.
Jeg tror på at kosten kan give nogle få ekstra procent i ydeevne, som kan være forskellen på succes og fiasko. Jeg tror også på, at der er noget at hente på regulær glæde og harmoni. For mig at se må det være en balance mellem de to, der skal rammes ret lige på, for at få det helt optimale ud af en spillertrup.

Hvis ikke jeg husker helt forkert, så gik der historier i Leicesters mesterskabssæson om, at Ranieri inviterede på pizza og øl efter sejre.
De benyttede i hvert fald en friweekend midt i sæsonen til en temmelig offentlig og langt fra appelsinfri julefrokost i København. Nogen gange virker det tilsyneladende at prioritere teambuilding over 100pct fokus.

Ja jeg er sådan set også tilbøjelig til at mene at glæden måske giver flere procenter end McD besøget. I hvert fald var spilleglæden generelt stor under EM92 for DK. Løb faktisk også en super tid på 21 km og fik røg ved et uheld i for mange øl og klam burger dagen før. Men var også noget uoplagt næste morgen inden løbet. Måske 80-20 regel skal i spil her...

Det føles på en eller anden måde lidt for tidligt at putte ham i denne tråd:

Men det er fedt at høre ham skamrose klubben på den måde.

Han har desuden en fin pointe, som måske ikke er så meget fremme omkring denne sæsons 4. Plads:

Jeg mener, at vi var mega uheldige med så mange skader og corona i truppen

Corona har tilsyneladende været et større problem end man har ladet offentligheden vide. Der er heller ikke offentliggjort noget omkring Frederik Tingagers skade, er han overhovedet skadet, eller er det senfølger fra Corona der har holdt ham ude?

Det føles på en eller anden måde lidt for tidligt at putte ham i denne tråd:

Men det er fedt at høre ham skamrose klubben på den måde.

Han har desuden en fin pointe, som måske ikke er så meget fremme omkring denne sæsons 4. Plads:

Corona har tilsyneladende været et større problem end man har ladet offentligheden vide. Der er heller ikke offentliggjort noget omkring Frederik Tingagers skade, er han overhovedet skadet, eller er det senfølger fra Corona der har holdt ham ude?
Jeg synes han har ret i, at vi var ganske hårdt ramt over foråret, samt efteråret ift skader. Tænk bare lige, at vi tager til Mura, og får Jevtovic og Links skadet på samme tid, og så Tengstedt også. Det var 3 kantspillere på meget kort tid. Og altså i foråret var vi jo ramt af mange forskellige skader+corona.

Det var en hård sæson ift de faktorer, samtidig med at programmet var hårdere end nogensinde. Vi gjorde det endda ikke mindre hårdt selv ved at skulle spille 2 kvart+2 semifinaler i pokalen ekstra.

I øvrigt en sjov ting at Højer bruger dette udtryk:
Den lå til højrebenet, og selv om der var en masse andre, som også var interesseret, så var Sparta det eneste, hvor jeg egentlig kunne se mig selv og hvor jeg kunne blive glad med min familie i Prag.
Han var nemlig ikke særlig god med det højreben :D Men venstrebenet til gengæld, det er ikke set bedre i klubben i min levetid vel.

MJ og PO fik også corona, har det været meldt ud. Men ellers ved jeg ikke om der har været flere? NP var også ude på et kritisk tidspunkt der omkring pokalsemifinalen, men det var da vist en skade. Tingager var jo igang igen efter Corona, men jeg mener at det har været fremme, at det var en overbelastningsskade efter at han forcerede sit comeback.

SIB sagde også i et interview omkring sidste runde, at de skadede alle døjer med knæet.

Langt hen på sæson synes jeg vi lignede et lige så godt bud på en outsider til guldet som Bif, så naturligvis var det inden for rækkevidde.

Den famøse3-3 i parken, og udvisning af buba og nederlag var lidt et turning point. Men der var mange kampe hvor vi kunne have fået større udbytte. Alle kampe mod bif, fck og fcm var ret lige, men gav stort set ingen point. Og "Bifs guld kamp" næstsidste runde burde vi have vundet 4-1

Er det ikke lidt en tilsnigelse at kalde ham en succes i Horsens? Hans slutprodukt - mål og assist - var decideret dårligt.
Men den enorme succes i Norge og Japan indikerer i hvert fald han er en late bloomer og ikke en "alle kan danse en sommer".

Han bør simpelthen få chancen på landsholdet til efteråret også selvom niveauet i Japan måske ikke er verdens højeste uden dog at vide det.
Med de spillere som trods alt er i ligaen, så vil jeg tro det er over Superligaen og nok på niveau med Østrig og Schweiz. Det er godt nok til landsholdet når vi ikke ligefrem har angribere med mål i støvlerne.

Han var en fiasko næsten i Horsens - men var han ikke i to norske klubber + nu japan, måske jeg husker forkert?

Enig synes i hvert fald landsholdet mangler en bomber trods en håndfuld gode, så vil være oplagt at teste ham og se hvad han kan på øverste niveau i NL kampene. KH kan jo altid sortere ham fra igen. Men ikke give ham chancen efter de sidste par år succes er tosset.

Han var udlejet fra Horsens til Stabæk, hvor han havde 6 mål i 12 kampe. Det gjorde, at Bodø/Glimt købte ham, hvor det blev til 27 mål i 25 kampe. Og nu kunne jeg læse på bold.dk, at det er 10 mål i 10 kampe for Urawa. Det er altså 43 mål i 47 kampe siden hans skiftede til Stabæk i august 2019. Meget flotte tal!

Og hvis man skal stole på Wiki, så har han derudover spillet 5 cupkampe og scoret 4 mål (heraf 1 mod Milan).

Det giver 47 mål i 52 kampe!

Junker kommer aldrig på med den træner vi har nu, det er helt sikkert.
Så skulle der være mange skader/karrierestop inden da tænker jeg også. Men skal ikke udelukke at han kan komme med til træningskampe/nations league hvis han fortsætter på den her måde. Og rammer man et vildt målsnit der også, så skal man jo ikke udelukke en Søren Larsen-agtig situation, hvor dem der præsterer godt på landsholdet og kommer ind i varmen kan få flere chancer. Men jeg hælder helt sikkert også til at det ikke sker.

Så skulle der være mange skader/karrierestop inden da tænker jeg også. Men skal ikke udelukke at han kan komme med til træningskampe/nations league hvis han fortsætter på den her måde. Og rammer man et vildt målsnit der også, så skal man jo ikke udelukke en Søren Larsen-agtig situation, hvor dem der præsterer godt på landsholdet og kommer ind i varmen kan få flere chancer. Men jeg hælder helt sikkert også til at det ikke sker.
Tror desværre i har ret begge to - ved heller ikke om han vil kunne lykkes helt oppe, men synes det er et forsøg værd. Det er trods alt okay niveau han har præsteret på. Og ikke bare fint, men vildt.

Latest posts

Back