Hvis Kasper Junker vil noget seriøst, skal han ikke rende rundt i Japan.
Jeg har kæmpe respekt for, at han er taget til Japan. Han oplever at være en superstjerne, hvor alle beundrer ham (nærmest det stik modsatte af hans tid i Danmark), han tjener kassen og får sig en kæmpe oplevelse. Og som han selv har udtalt, så har han altid været fascineret af Asien og særligt Japan.
Hvis han fx var taget til Crotone, faldet igennem der og rykket ned i Serie B, så stod han lige pludselig rigtig dårligt. Nu havde han i stedet muligheden for at smede, mens jernet var varmt. Og hvis han fortsætter i Japan, som han har gjort indtil nu, er det da ikke utænkeligt, at en klub fra top 5 kommer og tilbyder en kontrakt.
Jeg prøvede i øvrigt selv for noget tid siden at visualisere mig, hvordan min karriere skulle have forløbet, hvis jeg havde været mere talentfuld og selv kunne vælge alle skridt.
- Slå igennem i AGF
- blive solgt til IFK Göteborg.
- Slå igennem der og blive solgt til Bordeaux
- Slå igennem der og blive solgt til PSG
- Lade kontrakten løbe ud og skifte til New York City FC og være der i 2 år.
- Skifte til Yokohama F. Marinos i Japan (del af City FC Group) og være der 1-2 sæsoner.
- Skifte til Melbourne City FC i 1-2 sæsoner og pensionere mig.
Jeg er i øvrigt særligt vild med Frankrig og oplevelser i det hele taget. Så ja, jeg kan sagtens forstå Junker. Junkers Japan er mit Frankrig.