New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 372K
"Hvor blev de af"-tråden
At den japanske liga skulle være dårligere end Superligaen har jeg svært ved at tro især med tanke på, pengene er meget større i Japan.
Er også uenig i, PM passer betydeligt bedre ind. PM er en rendyrket 9er og Hjulmand har flere gange spillet med falsk 9er som kan bruges som kontraspiller eller løb i bagrummet. Her vil Junker være et markant skridt op og bedre end eks. Wind.

Det ved ingen af os eftersom Junker ikke har fået chancen. Det eneste vi ved, er at, pt. så er Danmarks største problem en manglende målscorer. Det er kende arrogant at et land som notorisk har haft få ægte målscorer i udenlandske klubber både historisk og nu, bare sådan kan afskrive en af de sjældne uden at give ham chancen.
Pengene er vel også større i den amerikanske liga. Eller i ekstrem grad den kinesiske. Der er vel ingen af dem du tænker der er bedre end den danske? Tror også det er godt betalt at spille i Qatar. Så kan ikke se det er målestok for noget som helst?

Men du har nok ret i, at det er lidt en generalisering, at Junker som type ikke passer ind på landsholdet, for især Braithwaite og til dels Yussuf minder om ham. Altså spillere der er hurtige og bedst på omstillinger. Deres mangler til trods, så befinder de sig dog altså på et helt andet niveau end Junker (ikke at Braithwaite er en "Barcelona-spiller" på trods af at han spiller der, men han er en yderst kompetent La Liga spiller).

Og jeg tænker godt, at staben omkring landsholdet er i stand til at bedømme en spillers niveau, uden at tage ham ind i en kamptrup. De kan jo godt vurdere spillerens styrker relativt ift. modstandernes niveau. Så jeg er ret tryg ved at Junker ikke er en eller anden overset diamant, der kan forløse den danske offensiv.

Edit: Det passer i øvrigt ikke, at vi ikke har dygtige målscorere på det danske hold. Dolbergs målsnit i både Nice og Ajax er rigtigt solidt. At han så ikke rigtigt har evnerne til at spille ene-angriber er noget andet. Men score mål kan han i den grad.

Pengene er vel også større i den amerikanske liga. Eller i ekstrem grad den kinesiske. Der er vel ingen af dem du tænker der er bedre end den danske?

Det aner jeg intet om for jeg kender ikke de ligaer godt nok til at vurdere dem kontra Superligaen, men jeg kan forstå, der er en del som afskriver Junker nærmest alene fordi han spiller i Japan. Det er da dejligt at se, folk har en stor nok viden om de lidt mere eksotiske ligaer til at have en mening.

Og jeg tænker godt, at staben omkring landsholdet er i stand til at bedømme en spillers niveau, uden at tage ham ind i en kamptrup.

Er det virkelig et argument, du vil smide på et debatforum? Bliver squ et ret fattigt forum, hvis vi ikke herinde kan diskutere DNs taktiske valg eller SIBs indkøb, fordi de ved nok bedre.

Edit: Det passer i øvrigt ikke, at vi ikke har dygtige målscorere på det danske hold. Dolbergs målsnit i både Nice og Ajax er rigtigt solidt. At han så ikke rigtigt har evnerne til at spille ene-angriber er noget andet. Men score mål kan han i den grad.

Og så er vi tilbage til klub kontra landshold. Dolberg har på klubplan haft nogle fine sæsoner (og nogle ret ringe) mens han på landsholdet har scoret 7 mål i 26 landskampe. De 7 mål er fordelt på 4 kampe alle mod nogle af de dårligst rangeret lande på FIFAs verdensrangliste.
Score mål på det hold vi diskuterer, det kan han i den grad ikke.

Er det virkelig et argument, du vil smide på et debatforum? Bliver squ et ret fattigt forum, hvis vi ikke herinde kan diskutere DNs taktiske valg eller SIBs indkøb, fordi de ved nok bedre.
Det kan vi bestemt godt. Men dit argument er jo, at Junker skal udtages så de kan se ham an til træning og prøve ham i en landskamp. Det kan jeg slet ikke se behovet for. Hans kvaliteter er yderst velkendte for trænerne, som givetvis har set ham en del gange i Norge.

Og jeg kan ikke se han kan tilføre truppen noget den ikke allerede har. Der er allerede hurtige spillere på landsholdet, der er dokumenterede målscorere på lange højere niveau end Junker har begået sig på.

Edit: Jeg har ikke stor viden om den japanske liga, men jeg tør godt konkludere, at den er et par niveauer under La Liga, Bundesligaen, Serie A og Ligue 1, som 4 af de 5 angribere på landsholdet spiller i.

. Det kan jeg slet ikke se behovet for.

Det bliver selvfølgelig svært at bare nå en nogenlunde enighed, når du ikke kan se et behov for at prøve en angriber på et landshold som har skabt et hav af chancer til dette EM men kun scoret 1 mål.
Der er intet at tabe ved at give Junker en chance i en Nations League kamp, en chance for Hjulmand måske har set fejl, det sker fra tid til anden en træner har taget fejl af en spiller.

Og jeg kan ikke se han kan tilføre truppen noget den ikke allerede har. Der er allerede hurtige spillere på landsholdet, der er dokumenterede målscorere på lange højere niveau end Junker har begået sig på.

Dokumenterede målscorere bare ikke på landsholdet, men vi skal da bare blive ved med at tro Dolberg eller Cornelius lige pludselig finder målformen eller at Wind kan score på andet end straffespark.

Hareide kunne i hvert fald se et lys i Junker og udtog ham til ligalandsholdet som AGF-spiller. Synes han har flyttet sig meget, og været uhyggelig stabil i Stabæk, Bodø og Japan. En landholdsudtagelse til NL kunne måske være med til at sende ham til en stor liga. Men enig i at det er dælme nogle dygtige angribere han er i konkurrence med, også nogen af dem der ikke er udtaget.

Det kan vi bestemt godt. Men dit argument er jo, at Junker skal udtages så de kan se ham an til træning og prøve ham i en landskamp. Det kan jeg slet ikke se behovet for. Hans kvaliteter er yderst velkendte for trænerne, som givetvis har set ham en del gange i Norge.

Edit: Jeg har ikke stor viden om den japanske liga, men jeg tør godt konkludere, at den er et par niveauer under La Liga, Bundesligaen, Serie A og Ligue 1, som 4 af de 5 angribere på landsholdet spiller i.
Problemet at de angribere på landsholdet, der spiller i Bundesligaen, La Liga og Serie A, ikke er faste på deres hold, men ryger ind ug ud hele tiden. Og spilleren på Ligue 1 holdet, er ikke engang topscorer for sin klub i denne sæson.

Der mangler i væsentlig grad en “Tor Macher” i landsholdstruppen, og med 26 pladser i stedet for 23, burde der være plads til en joker i form af Kasper Junker. I Bodø Glimts udekamp mod AC Milan, viste han at han kan score mål mod de bedste forsvar, så niveauet er der, scoringsstimen er vanvittig, og der er sgu en del i den trup som ender med ikke at på et eneste minut på banen, så det ville på alle områder have givet mening. Han havde i øvrigt et tilbud fra Serie A som Bodø Glimt afviste, så Europa her ikke opgivet ham.

Dokumenterede målscorere bare ikke på landsholdet, men vi skal da bare blive ved med at tro Dolberg eller Cornelius lige pludselig finder målformen eller at Wind kan score på andet end straffespark.
Problemet er bare, at det er nemmere sagt end gjort at overføre målscoringen fra en svagere liga til topplan. Herunder er de seneste ti års topscorere i superligaen. Hvor mange af dem har kunnet fortsætte målscoringen i udlandet?
2011-2012Dame N’DoyeFC København18
2012-2013Andreas CorneliusFC København18
2013-2014Thomas DalgaardViborg FF18
2014-2015Martin PušićEFB/FCM17
2015-2016Lukas SpalvisAab18
2016-2017Marcus IngvartsenFC Nordsjælland23
2017-2018Pål Alexanders KirkevoldHobro22
2018-2019Robert SkovFC København29
2019-2020Ronnie SchwartzSIF/FCM18

Selvfølgelig er det ikke nemt og liga niveau betyder da meget (men ikke alt), det vil være idiotisk at påstå andet, men du kan finde alle de eksempler du vil, fakta er bare, DK har et 9er problem selvom vi har et par stykker som spiller på ganske fine adresser.

Så kan Hjulmand forsætte med de spillere og håbe han kan løse problemet den vej eller han prøve andre spillere til efteråret.

Og igen, jeg påstår ikke Junker er løsningen, jeg plæderer heller ikke for, han skulle være med ved dette EM. Jeg siger så men bare, det imo vil være dumt ikke at give ham chancen, når nu har helt tydeligvis har hævet niveauet markant siden Superliga tiden.

Problemet er bare, at det er nemmere sagt end gjort at overføre målscoringen fra en svagere liga til topplan. Herunder er de seneste ti års topscorere i superligaen. Hvor mange af dem har kunnet fortsætte målscoringen i udlandet?
Hmmmm….. burde Cornelius og Wind så være med😉

Jeg ved ikke om Junker er løsningen men jeg forstår ikke, at man ikke får ham prøvet af i en landsholdskontekst - det er en lang og vild stime han har gang i og på et niveau der minder om superligaen. Der er bare noget over angribere som har tur i den.

Cornelius kunne jo være ham som Hjulmand skulle sortere fra, hvis der skulle være plads til Junker til EM. Jeg ved godt hvem af de to jeg helst ville bringe med ti minutter igen, når der skal jagtes et mål. Og det er jo ellers mildest talt ikke fordi han har brændt den italienske liga af i denne sæson. Men min pointe er jo ikke, at de angribere vi har er fantastiske, men blot at en spiller, der har scoret på samlebånd i Norge og Japan formentlig ikke er løsningen på det problem.

Cornelius kunne jo være ham som Hjulmand skulle sortere fra, hvis der skulle være plads til Junker til EM.

Hvorfor bliver du ved med at nævne EM?

Men min pointe er jo ikke, at de angribere vi har er fantastiske, men blot at en spiller, der har scoret på samlebånd i Norge og Japan formentlig ikke er løsningen på det problem.

Hvorfor er du og Holmertz tilsyneladende så meget modstander af at afprøve Junker? Der er kun en måde at finde ud af om Junker har klassen til landsholdet. Jeg fatter ikke jeres modstand.

Det var til Martinstranger på indlægget før.

Jeg har ikke noget imod at afprøve Junker i en træningskamp eller to, hvis der bliver plads i truppen.
Min kommentar var fordi du inddrog en sammenligning med topscorere i superligaen 😉

Jeg syntes blot Junker burde afprøves pga. det målinstinkt han har vist de sidste 1,5 til 2 år. Det er en laaaaaaang stime og man burde se, om det kunne bære videre. Ret beset har jeg ikke set nok til ham til at kunne vurdere det men hæfter mig blot ved han bliver ved. Håber da Hjulmand har været i Norge for at se nærmere på ham men han blev vel heller ikke udtaget, da de var langt nede i reserverækken for at finde spillere.

Nå men diskussionen er også mere eller mindre irrelevant. Har bare en forkærlighed for spillere som bliver ved at banke den ind, selvom de ikke bliver anset for særlig gode. Selv Elstrup bankede kasser ind, når det var nødvendigt og han spillede vel ikke på særlig gode adresser.

Jeg forstår overhovedet ikke, hvorfor Junker bliver bragt i spil til landsholdet.
Han har været god i Norge et par sæsoner. Er det også nu i Japan, ser det ud til.
Men mig bekendt har han meget få relationer i miljøet omkring DBU, altså U landshold mv. Passer han i spillestilen. Ved de andre, hvordan de skal serve ham?
Nej vel...

• Like
Reactions: fsc
Jeg er måske snobbet, men jeg ser ikke Japan som noget særligt, og specielt ser jeg et valg af Japan som en markering af begrænsede sportslige ambitioner.

En angriber der scorer skal naturligvis overvejes, men jeg ser mere rækkefølgen som, at succes i Norge ... Eller Japan ... gør at klubber på et højere niveau bliver interesseret, og så kan man tage den derfra.

Der går ingen skår af mig ved at Junker skulle få et par bløde kampe på landsholdet. Søren Larsen var en sjov størrelse, der på mange måder så 'forkert' ud i sin måde at spille på, men han scorede på alle niveauer.

Og landsholdet mangler den rigtige angriber. Jeg har stadig enormt lange løg efter Dolberg og Braithwaites 1. berøringer i dagens kamp. Yussuf P er vel fast mand, med god ret, men de andre er ikke afklaret. Junker er interessant, men han skal lige matches på højere niveau før jeg løfter et øjenbryn

Jeg forstår overhovedet ikke, hvorfor Junker bliver bragt i spil til landsholdet.
Han har været god i Norge et par sæsoner. Er det også nu i Japan, ser det ud til.
Men mig bekendt har han meget få relationer i miljøet omkring DBU, altså U landshold mv. Passer han i spillestilen. Ved de andre, hvordan de skal serve ham?
Nej vel...
Han har vel spillet på alle U holdene og blev også udtaget af Åge Hareide, så jeg tænker da ikke han er helt væk fra landsholdet.

Latest posts

Back