Når det handler om landsholdet synes jeg også der er noget der hedder momentum og effektivitet.
Det har Kasper Junker, og derfor ville jeg have givet ham NL kampe i denne sæson og måske have haft ham med som joker istedet for Dolberg eller Cornelius, der begge har haft en miserabel sæson.
Jeg er kæmpefan af Dolberg ellers, og synes også Corner har sine gode evner i hovedspillet og vores joker der levet godt førhen - og alene pga de joker evner og Junkers målform ville jeg have overvejet at have dem med, selvom jeg synes Dolberg er en langt langt bedre spiller end de to. Også enig at man sådan generelt hellere ser Dolberg på landsholdet. Håber han forløser potentialet og Corner kommer i gang igen. Sæsonen har været så ringe i målhøst så han er et emne i fck igen iøvrigt på rygtebasis.
Dolberg kan alt med en bold, men i går synes jeg også han lignede den junker uden selvtillid vi så i Horsens, mens Junker er sprængfyldt med den lige nu og scoret 50 mål i 50 kampe ish. Selvtillid gør meget for en angriber.
Hvis det bare handler om evner og potentiale, så skulle Hvidt også have sendt NP på bænken sidste to år i AGF, og Anker holdt Jon ude af holdet i deres fælles sæson i agf. Man man må også kigge på hvad der virker.
Ja Corner spiller i Serie A (dog uden succes denne sæson 1 mål og 4 ass kun), men der fik Junker også tilbud fra. Ja det er i Norge han har leveret, men trods alt haft meget mere succes og scoret langt flere mål deroppe end PM, der også blev udtaget til landsholdet i efteråret. Wind blev også udtaget på sine mange straffesparks mål i superligaen og fint talent - og super entre han så gjorde på landsholdet. Men det kunne PM, Junker eller andre måske også gøre hvis de fik chancen.
Synes iøvrigt det er fair følgende ikke blev udtaget: ellers målfarlige Uhre (som jeg synes ligner en Junker-light), Gytkjær ikke lige i målform i denne sæson, Jobbe vildt efterår, men gik lidt ned i foråret og PM synes jeg heller ikke har spillet sig på landsholdet med kun 4 mål i åbent spil over sidste 20 runder (er faktisk bekymret for ham ift AGF også), men ellers var han i hele 2019 og 2020 varm og landshold virkelig skarp og lige så landsholdmoden som Wind. Mere målfarlige, selvom Wind har mere bold i sig som falsk 9er. I 2021 har PM været mere menneskelig og fortsætter han den stime laver han kun 6 mål i åbent spil i hele næste superliga-sæson.
Det helt store problem er, at det altid er lettere at foreslå nogen der skal med end nogen der skal have chancen - både på landsholdet og i agf.
PS - at vi så nok mere eller mindre alle kan blive enige om Junker ikke skulle have været med til EM og mange nok synes han skulle have haft en NL kamp i efteråret er noget andet. Men hele debatten om at sammenligne skills er interessant, også hvordan man opgør evner og hvor meget man tillægger evner vs effektivitet, CV, momentum og hvor langt kreditten går tilbage osv.