New posts

Hvilken fodboldregel skal ændres?

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 135
  • Views Views: Views 10K
Hvilken fodboldregel skal ændres?
Flydende udskiftninger ligesom i håndbold. Der skal kunne sættes kickers ind på frispark.

Fjern offsidereglen (og sæt fx to mand over midten)

Kort og voldsomme karantæner for enhver form for film og egentlig også for trækken af tid.

Frispark mod friløbere skal ikke give rødt, men et straffe også selvom det er udenfor feltet.

Flydende udskiftninger ligesom i håndbold. Der skal kunne sættes kickers ind på frispark.

Fjern offsidereglen (og sæt fx to mand over midten)

Kort og voldsomme karantæner for enhver form for film og egentlig også for trækken af tid.

Frispark mod friløbere skal ikke give rødt, men et straffe også selvom det er udenfor feltet.
Flydende udskiftninger vil være en kæmpefordel for rige klubber og ditto ulempe for de fattige.

Vi har vel en håndfuld spillere på bænken, der ikke svækker vores hold mærkbart, når de kommer ind. FCK kan sætte 10 spillere ind, der er bedre end næsten alle bundholdenes ditto.

Det kan stadig bruges til at sænke farten i spillet, men det tid lagt til ved tidsudtræk er generelt fint så. Så må de planlægge udsendelserne efter at der kommer lidt mere tillægstid. Når vi nu har VAR kunne man også godt bruge det til at uddele advarsler for film hvis spilleren tydeligvis ikke er blevet ramt i hovedet. Eller hvis han fingerer en skade tydeligvis meget overdrevet (Bonaldo 😆.)
Ja det slog AGF’s flow i stykker med alle afbrydelserne, så man kan stadigvæk opnå en fordel ved det, men til gengæld var det nok heller ikke fedt at spille en mand i undertal i halvandet minut da Serginho fakede en skade, og fik lov til at blive ude i lang tid. Så jeg er ikke sikker på at de havde nogen fordel ud af alle deres numre.

- effektiv spilletid på 35 x 2,
- flydende udskiftninger som i håndbold a underligt man ikke må skifte den samme ind igen,
- dommerrepekt som i rugby, jeg får knopper af alle der slår ring om én mand,
- fjern offside
Hvad skal den nye sportsgren hedde? Kludderbold!?….nå, spøg til side…at fjerne offside vil være en dum og en fuldstændig forandrng af spillet. Not gonna happen!

Flere røde kort ved taktiske frispark. Alt for ofte bliver omstillinger til et gult kort og et frispark.

Gule kort er generelt lige lovlig slappe sanktioner i mange tilfælde. Måske skulle fx 5 gule kort til et hold i løbet af en kamp give en udvisning til holdet, hvor træneren så trods alt selv kan vælge hvem, der skal tages ud.

Hvad skal den nye sportsgren hedde? Kludderbold!?….nå, spøg til side…at fjerne offside vil være en dum og en fuldstændig forandrng af spillet. Not gonna happen!
Hvis nu vi ser bort fra offside, er det så nok til at det bliver en anden sport?

Det kan da kun være i alles interesse, at man ikke kan bruge minutter på standardsituationer, at man kan bruge spillerne taktisk i løbet af HELE kampen PG mere respekt over de folk i neonfarvede trøjer, som dømmer kampene?

Hvis nu vi ser bort fra offside, er det så nok til at det bliver en anden sport?

Det kan da kun være i alles interesse, at man ikke kan bruge minutter på standardsituationer, at man kan bruge spillerne taktisk i løbet af HELE kampen PG mere respekt over de folk i neonfarvede trøjer, som dømmer kampene?
At fjerne offside reglen forestiller jeg mig vil medføre et “hail mary” spil, hvor alle hold i alle situationer vil pumpe bolden op i modstanderens felt og så håbe på tilfældigheder. Det vil hurtigt blive kedeligt at se på, tror jeg.

Men jeg er 100% for alle forslag, der kan højne den effektive spilletid, fjerne tidsudtræk og øge respekten for dommeren.

At se FCM bruge 8 minutter på dødbolde er røvsygt. Det samme er hovedskader til holdet med et resultat. Jeg har i årevis været fortaler for 2 x 30 minutters effektiv spilletid og et max. antal sekunder på diverse standarder. Jeg tror det vil give et mere glidende spil og komme de hold til gode, som faktisk vil SPILLE fodbold.

Det samme er klynge om dommeren ved tvivlsomme kendelser. Her har dommeren faktisk hjemmel til at stange kort ud til alle andre end en anføreren. Dommerne skal bare begynde at bruge det. Der var en situation i mandags med 5 FCM-spillere om dommeren. Han kunne have givet 4 kort, og så ville vi hurtigt se en præventiv virkning.

Afskaf den der åndssvage regel om, at alle forseelser begået inde i straffesparksfeltet pr. automatik skal give straffe.

Fratager du en OPLAGT scoringsmulighed, så skal der gives straffe. Uanset hvor på banen det sker.

Det er simpelthen idioti, at hvis du slagter en spiller med en friløber 1 meter fra feltet, så er det frispark, men kommer der en tilfældig hands i feltet, så dømmes der straffe.

Mit kludderbold-udtryk var mest ift dit forslag om at fjerne offside….de andre forslag er ok….tror den med 8 sek reglen ved indkast snart indføres

Afskaf den der åndssvage regel om, at alle forseelser begået inde i straffesparksfeltet pr. automatik skal give straffe.

Fratager du en OPLAGT scoringsmulighed, så skal der gives straffe. Uanset hvor på banen det sker.

Det er simpelthen idioti, at hvis du slagter en spiller med en friløber 1 meter fra feltet, så er det frispark, men kommer der en tilfældig hands i feltet, så dømmes der straffe.
Den her er jeg med på. Evt. trække frisparket ud til nærmeste punkt, hvis der er en forseelse, men som ikke er oplagt.

Den her er jeg med på. Evt. trække frisparket ud til nærmeste punkt, hvis der er en forseelse, men som ikke er oplagt.
Det synes jeg er en utrolig dårlig ide! En afledt effekt ved at boden er LANGT højere i feltet end udenfor er jo også at en chance også bliver større alene fordi en angriber kommer i feltet.

Forestil jer hvad der vil ske når Links har rundet modstanderens back på baglinjen og trækker ind i feltet? Riv i trøjen 100/100 gange. Alene risikoen for straffe "adfærdsregulerer" forsvarsspillere.

Generelt synes jeg at mange af de forslag der er kommet ikke rigtig er tænkt over de afledte effekter og hvordan det vil ændre fodboldspillet fuldstændig.

Det synes jeg er en utrolig dårlig ide! En afledt effekt ved at boden er LANGT højere i feltet end udenfor er jo også at en chance også bliver større alene fordi en angriber kommer i feltet.

Forestil jer hvad der vil ske når Links har rundet modstanderens back på baglinjen og trækker ind i feltet? Riv i trøjen 100/100 gange. Alene risikoen for straffe "adfærdsregulerer" forsvarsspillere.

Generelt synes jeg at mange af de forslag der er kommet ikke rigtig er tænkt over de afledte effekter og hvordan det vil ændre fodboldspillet fuldstændig.
Hvis Links runder en back og han har tre frie spillere at ligge den ind til, så vil jeg kalde straffe, men hvis han er alene med 3 forsvarsspillere, så vil jeg kalde frispark.

Derudover vil du samtidig fjerne nødbremsen udenfor feltet, da den trækkes ind som straffe, hvis det vurderes som oplagt målchance.

Og det vil jo også kun være en gang en back kan gøre det, da det også ville skulle give gult 100/100 gange.

Enig hele idéen med straffespark bør fuldstændig gentænkes. Så latterligt at dommerskøn i ufarlige og tilfældige situationer kan give så store muligheder for scoring. Ved ikke hvad løsningen er. Evt. mulighed for indirekte frispark i flere situationer.

Desuden mangler der muligheder for at straffe usportslig optræden med andet end gule og røde kort. Evt 5-10 minutters udvisninger som man ser i håndbold og seriefodbold. Spillerne skal disciplineres for at man kan få mere effektiv spilletid.

Enig hele idéen med straffespark bør fuldstændig gentænkes. Så latterligt at dommerskøn i ufarlige og tilfældige situationer kan give så store muligheder for scoring. Ved ikke hvad løsningen er. Evt. mulighed for indirekte frispark i flere situationer.

Desuden mangler der muligheder for at straffe usportslig optræden med andet end gule og røde kort. Evt 5-10 minutters udvisninger som man ser i håndbold og seriefodbold. Spillerne skal disciplineres for at man kan få mere effektiv spilletid.
Jeg synes faktisk, man kunne lære en del fra håndbolden, selvom det er upopulært at sige.

Er det en oplagt scoringsmulighed, så skal der dømmes straffe. Hvis ikke, så enten indirekte frispark, eller også frispark på kanten af målfeltet.

I håndbold stopper man fx også tiden, når bolden er helt ude af spil eller ved skadespauser. Det ku fodbolden også godt lære noget af..

Hvis han runder en back, er helt inde i feltet, retvendt mod mål, og kan spille en spiller helt fri, så vil jeg jo netop sige, at det er en oplagt scoringsmulighed.

Det vil kræve et par klare definitioner af, hvad en oplagt scoringsmulighed er, men lige nu er straffespark ved at ødelægge fodbolden. Fodbold er en low scoring sport. Et straffespark til og fra er meget meget ofte kampafgørende. Og jeg tør godt vove at påstå, at størstedelen af dømte straffespark i dag er næsten helt ufarlige situationer.

Konsekvent gult hvis modstanderen rører bolden efter der er fløjtet frispark. Jeg er ved at få lange løg af spillere der lige prikker bolden tilbage, vil diktere hvor frisparket skal tages eller samler bolden op hvorefter de går baglæns og kaster bolden tilbage i en blød bue. Bare lad bolden ligge når der se fløjtet frispark. Ellers er der ostemad.

I det hele taget en sæson, måske kun en halv, hvor dommerne KONSEKVENT stanger advarsler ud, når spillere - på nær anføreren - stiller sig op mod dommeren, når folk tager bolden med sig, når folk sparker bolden væk fra åstedet af en strafbar handling, når spillerne gestikulerer…find selv på flere!

Der skal mere respekt ind i forholdet spiller til dommer.

Latest posts

Back