New posts

Fodbold ude i verden

• Thread starter Thread starter fsc
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 523
  • Views Views: Views 35K
Fodbold ude i verden
Last edited:
Jeg mener faktisk at Premier League er tæt på at have modellen. Ja der er rigtigt mange penge i de største klubber, og ja der er nogle hold der stikker ud. Men hvor det i 90’erne og start 00’erne var Manchester United, så blev det i anden halvdel af 00’erne Chelsea, herefter var det Manchester City, og senest har det været Liverpool, og den næste bliver Arsenal, og så Newcastle. Det er ikke Celtic, Bayern München eller PSG der sætter sig hårdt på tronen. Eller et duopol med FCK/FCM, der deler mesterskaberne imellem sig.
Jeg synes bare stadig det er tæt på umuligt for mindre hold i Premier League, at bryde igennem. Leicester er vel eneste undtagelse i 30 år.
Og så sker der bare noget med min interesse, når Liverpool kan købe to spillere til to mia., Chelsea handler spillere som om det var et computerspil og mit eget elskede United bliver ved med at kaste om sig med penge, selvom de har været elendige de sidste 12 år.
Jeg ser stadigvæk Premier League, men jeg får mere og mere følelsen af, at det er underholdning for masserne ala et Wrestling-show end at det er egentlig sport.

Samme kan siges om CL. Det virker også mere som samlebåndsunderholdning i dag, og de ekstra kampe har i mine øjne ikke gavnet noget.

Jeg vil faktisk hellere se noget knokkelbold med Millwall eller Oldham Athletic f.eks. Der er ligesom mere plads til begejstring.

Jeg synes bare stadig det er tæt på umuligt for mindre hold i Premier League, at bryde igennem. Leicester er vel eneste undtagelse i 30 år.
Og så sker der bare noget med min interesse, når Liverpool kan købe to spillere til to mia., Chelsea handler spillere som om det var et computerspil og mit eget elskede United bliver ved med at kaste om sig med penge, selvom de har været elendige de sidste 12 år.
Jeg ser stadigvæk Premier League, men jeg får mere og mere følelsen af, at det er underholdning for masserne ala et Wrestling-show end at det er egentlig sport.

Samme kan siges om CL. Det virker også mere som samlebåndsunderholdning i dag, og de ekstra kampe har i mine øjne ikke gavnet noget.

Jeg vil faktisk hellere se noget knokkelbold med Millwall eller Oldham Athletic f.eks. Der er ligesom mere plads til begejstring.

Jeg er helt enig!

Når jeg tager på fodbold tur til England er det ikke til Premier League kampe, det er til de lavere divisioner.

Jeg mener faktisk at Premier League er tæt på at have modellen. Ja der er rigtigt mange penge i de største klubber, og ja der er nogle hold der stikker ud. Men hvor det i 90’erne og start 00’erne var Manchester United, så blev det i anden halvdel af 00’erne Chelsea, herefter var det Manchester City, og senest har det været Liverpool, og den næste bliver Arsenal, og så Newcastle. Det er ikke Celtic, Bayern München eller PSG der sætter sig hårdt på tronen. Eller et duopol med FCK/FCM, der deler mesterskaberne imellem sig.
Jeg opfatter lidt Prl som lukket land for en lille håndfuld hold. Økonomien er så stærk i topklubberne, at der over en hel sæson ikke er noget til overs for de andre. Men du har ret i at bredden i toppen er større end i Skotland og DK og måske er det sådan en model der er bedst mulige scenarie. Men tvivler på at der vil være samme plads i toppen i DK, sådan som økonomien i fodbolden er i dag.

Jeg opfatter lidt Prl som lukket land for en lille håndfuld hold. Økonomien er så stærk i topklubberne, at der over en hel sæson ikke er noget til overs for de andre. Men du har ret i at bredden i toppen er større end i Skotland og DK og måske er det sådan en model der er bedst mulige scenarie. Men tvivler på at der vil være samme plads i toppen i DK, sådan som økonomien i fodbolden er i dag.

Sådan er det vel i stort set ALLE lande.. (sverige undtaget). I DK er det 1/6 del der er de store mesterskabskandidater. i england er det vel 1/5 (4 ud af 20 på en god dag). Spanien 1/10, Frankrig 1/20 osv. Italien er vel næsten den mest interresante på det "lige for alle" punkt. (4 forskellige mester på 6 år)

DK er på den vis ikke så ensidig som mange andre ligaer. Men antalsmæssigt ja.
Mne hvis Leicester kunne vinde PRL, så kan AGF også vinde Superligaen

Hvis jeg var JP, ville jeg gøre mig nogle tanker om hvordan verden ser ud om et år, når jeg ser denne nyhed. Vi har profiler der sikkert skal sælges til sommer og vi har en del udløb. Og vi forventes at gøre en figur i Europa i efteråret. Det kan let blive et hårdt efterår. Så CV kan lige så godt begynde at få truppen klar.

En klub der har overpræsteret i sidste sæson, sælger deres topscorer og har pludselig også skullet spille europæisk i denne sæson.

🎯

Edit: Derfor jeg elsker Emmery typerne og håber af hele mit romantiske fodboldhjerte, han slår igennem. Hans type er en sjældenhed men det er sådanne typer folk betaler penge for at se (håber jeg).

Jeg forstår godt holdningen

Men de sidste 5 år har vel faktisk netop set en genkomst af den klassiske 10’er med fokus på driblingen fremfor speed og højde.

Arnstad, Thomas Jørgensen, Simsir klarer sig bedre end Charlie Nouck typerne

Pep Guordiola er nok en dygtig taktisk træner, men hans mandskabspleje havde ikke givet mange point i en dansk kontekst, eller i andre sportsgrene.

Er det bare mig der ikke kan se noget kontroversielt i den udtalelse :unsure:

Vi taler højt betalte fodboldspillere som er ansat til at levere fysisk og derfor ofte bliver tjekket. Tør slet ikke tænke på hvad en spiller tjener i den klub i snit - kr. 1 mio. om ugen kan vel ikke gøre det. Så bør man kunne undgå at tage 1 kilo på om dagen mens man har fri.

Er det bare mig der ikke kan se noget kontroversielt i den udtalelse :unsure:

Vi taler højt betalte fodboldspillere som er ansat til at levere fysisk og derfor ofte bliver tjekket. Tør slet ikke tænke på hvad en spiller tjener i den klub i snit - kr. 1 mio. om ugen kan vel ikke gøre det. Så bør man kunne undgå at tage 1 kilo på om dagen mens man har fri.
Enig.

Vores spillere har også et individuelt træningsprogram med i tasken, når de holder ferie - og vi kan roligt regne med at de bliver fulgt, for sådan er det altså også i AGF; hvem vil være bagud på point allerede fra opstarten, bare fordi man har fået et par ekstra skiver flæskesteg?

Enig.

Vores spillere har også et individuelt træningsprogram med i tasken, når de holder ferie - og vi kan roligt regne med at de bliver fulgt, for sådan er det altså også i AGF; hvem vil være bagud på point allerede fra opstarten, bare fordi man har fået et par ekstra skiver flæskesteg?
Udtalelsen tyder dog også på at han er bekymret for at det kan ske, og derfor måske at han har oplevet det. Det mener jeg er lige så kontroversielt, at højt betalte fodboldspillere giver så meget slip.

Det er måske bare mig, der synes Peps underskuds-kommunikation minder om det, man fyrede svømmetrænere for, for 5-10 år siden i DK.
Nu er det vel meget lidt realistisk, at man kan tage tre kilo på på tre juledage - men en tillidstilgang og en tilgang til at lade spillerne blive bedre til at præstere ved at få lov at trække vejret frit i tre dage i et sygt hårdt program er det i hvert fald ikke..

Udtalelsen tyder dog også på at han er bekymret for at det kan ske, og derfor måske at han har oplevet det. Det mener jeg er lige så kontroversielt, at højt betalte fodboldspillere giver så meget slip.
Det ville også undre mig meget, hvis han ikke havde oplevet det ske i nogle af de andre klubber han har været i. Så frygten er reel nok, men jeg tror de har helt styr på det 😊

Latest posts

Back