New posts

Fodbold ude i verden

• Thread starter Thread starter fsc
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 523
  • Views Views: Views 35K
Fodbold ude i verden
Enig.

Vores spillere har også et individuelt træningsprogram med i tasken, når de holder ferie - og vi kan roligt regne med at de bliver fulgt, for sådan er det altså også i AGF; hvem vil være bagud på point allerede fra opstarten, bare fordi man har fået et par ekstra skiver flæskesteg?
Helt enig.

Spillerne sender også data hjem omløbet af ferien. Næste mandag står den også på fysiske test, samt måling af fedtprocent osv.

Til trænernes fordel, så kan man sige at det jo også er positivt for spillerne, at de så kan få programmer og opstart efter dét deres krop er klar til.

Helt enig.

Spillerne sender også data hjem omløbet af ferien. Næste mandag står den også på fysiske test, samt måling af fedtprocent osv.

Til trænernes fordel, så kan man sige at det jo også er positivt for spillerne, at de så kan få programmer og opstart efter dét deres krop er klar til.

her er forskellen, om ferien varer 3 uger, eller som i England, 2-3 dage.

Last edited:
her er forskellen, om ferien varer 3 uger, eller som i England, 2-3 dage.
Ja. Og hvis spillerne på de 3 dage, formår at tage 3 kilo på - som der nævnes i artiklen - så er det nok bedst for deres krop, led osv at man springer den belastning i PL kamp er over.

Jeg synes også det lyder vanvittigt, men hvis man lever super optimalt, og så pludselig spiser fed mad, drikker vin og svinger forbi en pub, så kan kroppen måske godt reagere negativt på det - og dermed tage en del på.

Det er måske bare mig, der synes Peps underskuds-kommunikation minder om det, man fyrede svømmetrænere for, for 5-10 år siden i DK.
Nu er det vel meget lidt realistisk, at man kan tage tre kilo på på tre juledage - men en tillidstilgang og en tilgang til at lade spillerne blive bedre til at præstere ved at få lov at trække vejret frit i tre dage i et sygt hårdt program er det i hvert fald ikke..
Man fyrede svømmetrænere for at veje svømmerne foran resten af svømmeholdet og hænge dem ud. Hvis det foregår på et lægekontor, så er det ukontroversielt

Det er måske bare mig, der synes Peps underskuds-kommunikation minder om det, man fyrede svømmetrænere for, for 5-10 år siden i DK.
Nu er det vel meget lidt realistisk, at man kan tage tre kilo på på tre juledage - men en tillidstilgang og en tilgang til at lade spillerne blive bedre til at præstere ved at få lov at trække vejret frit i tre dage i et sygt hårdt program er det i hvert fald ikke..
Det står i hvert fald i skærende kontrast til, hvad JP sagde inden spillerne blev sendt på ferie: "De skal bare gå til den!". Det var altså julemaden, der blev refereret til... dét er tillid og det er, tror jeg, nøglen til en trup i trivsel, der kommer til at lægge billet ind på de allersjoveste placeringer i denne sæson...

ang. VPN er der åbenbart lovgivning under opsejling, der vil forhindre denne mulighed for at se bl.a fodboldkampe, som man jvf diverse aftaler ikke er berettidiget til at se, der hvor man befinder sig.....om der ikke dukker en anden teknisk ( ulovlig ) mulighed op, vil vel være sandsynligt

Det ville de aldrig kunne føre ud i livet. De anede ikke hvad de selv foreslog.

Last edited:
Hvor kan man se kampene fra African Cup?

Hvis du har en VPN, viser Channel 4 (UK) alle kampene.

James på bænken.
ugandatunis.png

Den finale var vist i det hele taget noget skandaleombrust... var det Marokko, der var værtsnation?

Det virker umiddelbart som om, de burde være nogle sanktioner, bøder og straffe under opsejling.
Angiveligt blev Senegals landstræner buhet ud af marokkanske journalister til pressemødet efter finalen.
Det er så useriøst, at jeg ikke ved, hvad jeg skal sige.

Ja, og Senegals landshold udvandrede fra banen efter et forkert dømt straffe i minut 100, hvor Sadio Mane fik dem slæbt på græsset igen, så Marokko kunne brænde sparket - og så vandt Senegal i forlænget
Endda med en Panenka... Alt i alt var det vist udmærket at Senegal vandt så, men Marokko skal jo også huse vm snart så det går jo ikke hvis det bliver på samme måde.

Latest posts

Back