Fodbold ude i verden
adhs
Experienced member
Last edited:
Jeg synes bare stadig det er tæt på umuligt for mindre hold i Premier League, at bryde igennem. Leicester er vel eneste undtagelse i 30 år.Jeg mener faktisk at Premier League er tæt på at have modellen. Ja der er rigtigt mange penge i de største klubber, og ja der er nogle hold der stikker ud. Men hvor det i 90’erne og start 00’erne var Manchester United, så blev det i anden halvdel af 00’erne Chelsea, herefter var det Manchester City, og senest har det været Liverpool, og den næste bliver Arsenal, og så Newcastle. Det er ikke Celtic, Bayern München eller PSG der sætter sig hårdt på tronen. Eller et duopol med FCK/FCM, der deler mesterskaberne imellem sig.
Og så sker der bare noget med min interesse, når Liverpool kan købe to spillere til to mia., Chelsea handler spillere som om det var et computerspil og mit eget elskede United bliver ved med at kaste om sig med penge, selvom de har været elendige de sidste 12 år.
Jeg ser stadigvæk Premier League, men jeg får mere og mere følelsen af, at det er underholdning for masserne ala et Wrestling-show end at det er egentlig sport.
Samme kan siges om CL. Det virker også mere som samlebåndsunderholdning i dag, og de ekstra kampe har i mine øjne ikke gavnet noget.
Jeg vil faktisk hellere se noget knokkelbold med Millwall eller Oldham Athletic f.eks. Der er ligesom mere plads til begejstring.