New posts

EM 2021

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 246
  • Views Views: Views 20K
EM 2021
Folk snakker ydermere om Sterling som den store skurk og skuespiller - men manden gør intet forkert.
Det gør dommeren muligvis.
Folk der synes Sterling filmer, vil ikke kunne tåle at se 5 minutter af en FCK kamp.

Nå, nok vrede for denne gang over folk der jubler over gårsdagens finale, selvom Danmark ikke vandt en skid.
Jeg er nu af den mening, at jeg hader når Sterling/Kane smider sig eller lader benene hænge, ligesom jeg ikke kan tåle at se når FCK smider sig, og jeg er efter vores egen Jon Thorsteinsson når han har gang i at ville skaffe nogle billige frispark hvor han er frustreret/mangler overskud.

Min anke går på det store hylekor der allerede efter England-Danmark mente at vi blev bestjålet en finale og at det engelske publikum nærmest var skyld i nederlaget.
Det blev alt for skingert til mig også med underskriftindsamlinger og andet.
Men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den globale folkedomstol havde fat i noget.

Danmark var turnerings kæledække, og England gik videre på et selvmål, og et straffe der ikke skulle være dømt, uanset hvor meget DK så ellers var trykket i bund, og sportsligt var klart bedst i kampen.
Når man kæmper den hjem, eller forsøger, og det lykkes i 110 minutter, så har vi alle fulgt fodbold længe nok til, at det er "fair nok" at de fleste kalder det at "stjæle sejren" når man så får straffe på den måde, og vinder.

Og faktuelt så var det måske det der stod imellem at DK kunne klare sig i straffesparkskonkurrence. Og der vidste man ligesom at Schmeichel havde en god chance.

Men jeg ville hellere ryge ud i forlænget spilletid eller ordinær tid end på straffesparkskonkurrence igen. Havde vi klaret os frem dertil, og røget ud, så havde vi fået opbygget et kompleks med 2018+2020(1). Og England havde givetvis klaret sig bedre mod Italien i finalen også, da de så havde fået slettet deres straffespøgelse for alvor inden finalen.

Min anke går på det store hylekor der allerede efter England-Danmark mente at vi blev bestjålet en finale og at det engelske publikum nærmest var skyld i nederlaget.
Folk snakker ydermere om Sterling som den store skurk og skuespiller - men manden gør intet forkert.
Det gør dommeren muligvis.
Folk der synes Sterling filmer, vil ikke kunne tåle at se 5 minutter af en FCK kamp.
Arh...
Jeg er enig i, at det er gået langt over gevind med at bebrejde publikum på Wembley. En laserpen og lidt buhen under nationalsangen har sgu aldrig ændret en fodboldkamp nævneværdigt.
Lad det også være sagt med det samme, at England vandt fortjent over Danmark - de var klart bedst i 100 ud af 120 minutter, eller noget i den dur.
Der, hvor jeg melder mig ind i "hylekoret", er at både Kane og Sterling smed sig Fischer-style i hele kampen, og dommeren hoppede på den rundt regnet hver gang. Det irriterer mig dobbelt, fordi jeg kan huske en tid, hvor et engelsk publikum ville buh'e af deres egen spiller for at smide sig på den måde (jeg mener det var Vialli eller Ravanelli, der skiftede til PL og fik sig et kulturchok på den konto). Jeg syntes og synes ikke de engelske spiller, i særdeleshed de to nævnte, optrådte uværdigt. Det er især træls at tabe på et sent og forkert dømt straffe. Det gør i hvert fald mig bitter.
Og så er det så, at publikums ageren (spytten, slag og ukvemsord efter danske fans, inklusive børn) bliver en forstærkene faktor i forhold til, at mene, at England ikke var værdige finalister.
Det mener jeg nu de var. De to hold i finalen var de to eneste i hele turneringen, som ikke havde tabt en kamp. Og som sagt: England havde os på hælene i 100 ud af 120 minutter. Det var måden, vi tabte på, der gør mig bitter. Det var Sterlings film, der gjorde mig rasende.
Så i går stod den på pasta til aftensmad og rødvin til kampen. Og min indre svinehund mæskede sig i resultatet. Det gider jeg ikke engang undskylde eller forklare :giggle:

Der, hvor jeg melder mig ind i "hylekoret", er at både Kane og Sterling smed sig Fischer-style i hele kampen, og dommeren hoppede på den rundt regnet hver gang. Det irriterer mig dobbelt, fordi jeg kan huske en tid, hvor et engelsk publikum ville buh'e af deres egen spiller for at smide sig på den måde (jeg mener det var Vialli eller Ravanelli, der skiftede til PL og fik sig et kulturchok på den konto).
Fedt at se dommeren i finalen ikke faldt for det. Han ignorerede konsekvent Sterling når han bare lod sig falde (og gav frispark når de reelt blev begået). Fremragende dommerindsats.

Og jeg har alle dage været skabs-italiener (både ift. fodbold og mange andre ting i livet), så det faldt mig umådeligt let at sidde og heppe på Italien i går i min 25 år gamle Milan trøje:cool:

Men enig i, at kritikken af England nok tog lidt overhånd efter semifinalen. Lidt for mange der hurtigt glemte, at vi også havde fået et ekstremt billigt straffe tidligere i turneringen og Damsgaard et gult kort for at prøve at filme sig til et. Der blev i øvrigt også buhet af Ruslands nationalmelodi i Parken...

Der, hvor jeg melder mig ind i "hylekoret", er at både Kane og Sterling smed sig Fischer-style i hele kampen, og dommeren hoppede på den rundt regnet hver gang. Det irriterer mig dobbelt, fordi jeg kan huske en tid, hvor et engelsk publikum ville buh'e af deres egen spiller for at smide sig på den måde (jeg mener det var Vialli eller Ravanelli, der skiftede til PL og fik sig et kulturchok på den konto).

Jeg synes ikke personligt at Sterling lignede en der smed sig bevidst mod Danmark.

Jeg "glæder" mig bare til at Fischer bliver udtaget til landsholdet næste gang - så kommer jeg til at konfrontere samtlige landsholdsfans med deres dobbeltmoral, hvis de ikke støtter mig i en protest over det ;)

Så i går stod den på pasta til aftensmad og rødvin til kampen. Og min indre svinehund mæskede sig i resultatet. Det gider jeg ikke engang undskylde eller forklare :giggle:

Det behøver du skam heller ikke.
Jeg var som tidligere skrevet selv 50/50 splittet i den kamp - da jeg undede begge hold den titel.
Der er ikke en anglofil gemt i mig - det er udelukkende mange danskernes tvivlsomme indgangsvinkel til den finale jeg syntes var besynderlig.

Jeg var som tidligere skrevet selv 50/50 splittet i den kamp - da jeg undede begge hold den titel.
Der er ikke en anglofil gemt i mig - det er udelukkende mange danskernes tvivlsomme indgangsvinkel til den finale jeg syntes var besynderlig.
Normalt, når vi ryger ud i knock-out fasen, så håber jeg altid, at dem, der slår os vinder hele lortet. På den måde har man tabt til mestrene, det er altid nemmere at fordøje.
Jeg syntes at Kane og især Sterling smed sig tit og igen og jeg synes (sammen med en samlet europæisk sportsprese), at det straffe Sterling fik, var tyndt, grænsende til usynligt. Selv den engelske presse kaldte kontakten "minimal"...
Og så er jeg sgu så dårlig en taber, at jeg bliver grundbitter over at tabe på en dommerfejl.

Det engelske fordboldmedie FourFourTwo, har lavet en top 10 over de mest “erindringsværdige” øjeblikke under Euro 2020. Jeg synes det er værd at læse deres vurdering af “Danish Delight”. Det er interessant at de skriver “Denmark gave everyone someone to cheer for”. Det er en smuk tanke at der tilsyneladende har været rigtigt mange mennesker, der har haft Danmark som deres favorit, hvis deres landshold ikke selv var med, eller efter de var slået ud.

Det kan godt være at Kasper Hjulmand er bitter lige nu over den måde vi røg ud på, men mon ikke det går op for ham med tiden, hvor stort et “impact” de lige har haft over alt i fodboldverdenen.

Krummer dog tæer over hvor pinligt mange danskere har opført sig ovenpå det fortjente nederlag til England.
England er pludselig blevet et monster på lige fod med taliban på grund af en eller anden tosse med en laserpen og et marginalt straffespark.
Jeg troede at jeg var en dårlig taber, men når det kommer til landsholdsfodbold er jeg åbenbart overhalet af den brede befolkning.
Hmm... min omgangskreds opfører sig ikke helt som din. Selvfølgelig har folk været trætte af et meget tyndt straffe men dem jeg kender, de har også erkendt at England var bedst i kampen. Laserdimsen har jeg kun set medierne svælge i og det er vel kun for at lave click-bait-overskrifter. Derfor har jeg en bedre opfattelse af den brede befolkning end dig ;) Måske det er fordi jeg var i udlandet under de sidste kampe men facebook plejer at give et godt indblik i hvad befolkningen mener.

Latest posts

Back