New posts

EM 2021

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 246
  • Views Views: Views 20K
EM 2021
Ja den er meget kæk. Meeeen. "Football's coming home" citatet fra 1996 var ment på at fodbold blev opfundet i England. Og nu havde de fået det hjem til værtsskabet af EM.
Sikkert. Men det er ikke sådan folk bruger det, og konfronteret med det af Schmeichel siger journalisten også, at det ikke nødvendigvis var EM, men henviser til 1966, da de sidst vandt VM, og taler om at få en stor slutrunde-sejr igen.

Ikke noget med værtsskab. Og dette EM har været spillet over hele europa. Så ville være en skør position alligevel. Men fair nok hvis nogle rent faktisk mener "at vinde det hele på hjemmebane" med reference til 1966, også selvom det var VM. Men det er ikke sådan folk bruger det mest.

Når en flok synger det, så vil jeg påstå de synger om, at England skal vinde det hele.

Når en flok synger det, så vil jeg påstå de synger om, at England skal vinde det hele.
Ja, det er det der menes når man fx efter sejren over Ukraine fik kommentaren, “it’s coming home.” Det er rigtigt at det ikke er det sangen oprindeligt handlede om, men den ville måske heller ikke have helt samme værdi eller kunne bruges til alle slutrunder, hvis den ikke fik det ekstra lag efter de havde afholdt en slutrunde.

Ja, det er det der menes når man fx efter sejren over Ukraine fik kommentaren, “it’s coming home.” Det er rigtigt at det ikke er det sangen oprindeligt handlede om, men den ville måske heller ikke have helt samme værdi eller kunne bruges til alle slutrunder, hvis den ikke fik det ekstra lag efter de havde afholdt en slutrunde.
Nemlig. Og altså de synger den jo ikke kun til slutrunder i England.. Så når de står til en slutrunde i Rusland i 2018 og synger det, så betyder det bare at "de vinder det hele". Uanset hvordan sangen ellers er opstået/oprigtigt handler om.

Vi er Vestegnen, er en ulækker sang. Næsten lige så ulækker som Jump...
Jeg er ret sikker på, der ikke er nogen sang, der er så ulækker som Jump....det keyboard giver mig kvalme hver gang. Fy for satan da!

Derudover: Gid Sterlings røv for evigt må klø og hans arme være for korte. Ét af historiens tyndeste straffespark afgjorde semifinalen i går. At England fortjente sejren er en anden sag og en (ringe) trøst. At tabe på en dommerfejl, som gudhjælpemig bliver valideret af VAR, dét er bittert.

Jeg er ret sikker på, der ikke er nogen sang, der er så ulækker som Jump....det keyboard giver mig kvalme hver gang. Fy for satan da!

Derudover: Gid Sterlings røv for evigt må klø og hans arme være for korte. Ét af historiens tyndeste straffespark afgjorde semifinalen i går. At England fortjente sejren er en anden sag og en (ringe) trøst. At tabe på en dommerfejl, som gudhjælpemig bliver valideret af VAR, dét er bittert.
Ja, selvom resultatet var fortjent var måden det skete på ret bitter.

Jeg er ved gud ikke den største fan af Sterling (eller Kane), men man skal nok lige huske, Yussuf Poulsen fik et lige så tyndt straffe tidligere i turneringen og Damsgaard en advarsel for at prøve at filme sig til et straffe. Så rent moralsk har vi nok ikke noget at lade nogen høre.

Men satme et spændende landshold. Kan Damsgaard, Dolberg og Skov Olsen tage det step op som deres talent berettiger, så kan vi have et virkeligt gustent landshold til VM.

Og så må Durmisi lige genfinde storformen i AGF så Mæhle kan komme over i sin rigtige side og spille😁

Først og fremmest pyt med det gik ud over DK - det var en flot slutrunde og imponerende vi kom så langt. Og hvordan vi er blevet forkælet siden det hele det hele startede med vi slog Italien i 81 (og de vandt vm i 82). Hvilke 40 år af en nation på ca 5 mio

Men jeg ønsker for fodbolden at tingene fremover afgøres i spil og åben kamp.

Det er virkelig en trist udvikling i fodbold med alt det filmeri. Synes man burde få lavet om så man kun får straffe i dangerzone og ikke for at drible rundt i telefonboks ved baglinjen med 3 mand og bevist løbe ind et random ben.

Fodbold skal afgøres i spil ikke på hvor gode faldevner man har. Indfør frispark når det ikke er oplagt scoringschance, og undlad gerne at fløjte med mindre det er clear and obvious at der er straffe.

⁠Når det er sagt var danskerne tydeligvis trætte efter alle kampene og Baku .... og fortjent nok sejr ift spil, men egentlig lukkede vi jo fint af.

⁠Når det er sagt var danskerne tydeligvis trætte efter alle kampene og Baku .... og fortjent nok sejr ift spil, men egentlig lukkede vi jo fint af.
Ja, tanken bag et EM i hele Europa var jo sympatisk nok, men det endte også med at blive lidt sportsligt uretfærdigt, da der var så stor forskel på hvor meget holdene rejste, hvilket DK også selv havde fordel af tidligere i turneringen. Og danskerne virkede mærkbart mere trætte en englænderne i går, selvom en del af det nok også udsprang af kvartfinalen, som England cruisede igennem og kunne spare en del spillere allerede efter en time.

Og corona-situationen gjorde så også, at det ene hold ofte havde en voldsomt stor fordel ift. tilskuere.

Ja alle 3 ting noget at sige.

Ift os selv synes jeg også vi må tage med ikke begynde at tænke på at lege Michael Laudrup ved 1-0 førringen, hvor ellers velspillende Damsgård forsøgte sig med hæl aflevering tæt på mål og senere forsøgt en anden et lop a la VM98 på kanten af feltet. Vi skal spille mere kynisk og komme på 2-0 og gerne 3-0 der hvor vi kortvarigt i 10 minutter havde rystet dem.

Vi undlod også at lukke Belgien (hvilket var heldigt) og Tjekkiet kampene. Naturligvis ikke med vilje og lettere sagt end gjort. Men vigtigt forkus punkt når man fører.Det er også noget AGF har bøvlet sidste to år i kampe vi ellers har haft styr på.

Endelig skulle vi måske i perioder have prøvet højt pres, men kræfterne var der nok ikke, måske manglede troen også generelt set over hele kampen, slutteligt England også stærke på bolden og i presset.

Både England og Italien fortjente at være i den finale.
Også mere end både Belgien og Spanien.
Italien har stået for noget bedre fodbold i løbet af hele turneringen, så fortjent nok at de vandt.

Krummer dog tæer over hvor pinligt mange danskere har opført sig ovenpå det fortjente nederlag til England.
England er pludselig blevet et monster på lige fod med taliban på grund af en eller anden tosse med en laserpen og et marginalt straffespark.
Jeg troede at jeg var en dårlig taber, men når det kommer til landsholdsfodbold er jeg åbenbart overhalet af den brede befolkning.

Englandske fans er "pludseligt" blevet et monster? Nej, hooliganisme går langt tilbage i England og hvis man ellers kender noget til engelsk historie, da hersker der en voldskultur der går hundredevis af år tilbage.

Faktisk er jeg noget så træt af den anglofile kultur, som oftes hersker i Danmark...det er vendt nu...og ja, nogen er gået for langt i deres kritik af England...but they had it comin'.

Forza AS ROMA & AGF :love:

PS - jeg har intet imod det engelske landshold eller Gareth Southgate. Det er den engelske selvopfattelse, samt deres pisse arrogance jeg decideret ikke bryder mig om. FREE SCOTLAND :p

Faktisk er jeg noget så træt af den anglofile kultur, som oftes hersker i Danmark...det er vendt nu...og ja, nogen er gået for langt i deres kritik af England...but they had it comin'.

I den almene befolkning har jeg svært ved at få øje på en særlig anglofil kultur.
Når det kommer til fodbold kan det rigtigt nok være trættende at sidde med sin dyrtkøbte øl på Sherlock Holmes eller Tir na Nog og se folk i deres grimme United og Liverpool trøjer råbe 'wanker' til hinanden og fortælle om deres mange Ryan Air ture til England for at følge deres engelske kærlighed.
Det bliver de dog nok ved med - også efter EM.

Min anke går på det store hylekor der allerede efter England-Danmark mente at vi blev bestjålet en finale og at det engelske publikum nærmest var skyld i nederlaget.
Folk snakker ydermere om Sterling som den store skurk og skuespiller - men manden gør intet forkert.
Det gør dommeren muligvis.
Folk der synes Sterling filmer, vil ikke kunne tåle at se 5 minutter af en FCK kamp.

Nå, nok vrede for denne gang over folk der jubler over gårsdagens finale, selvom Danmark ikke vandt en skid.

I den almene befolkning har jeg svært ved at få øje på en særlig anglofil kultur.
Når det kommer til fodbold kan det rigtigt nok være trættende at sidde med sin dyrtkøbte øl på Sherlock Holmes eller Tir na Nog og se folk i deres grimme United og Liverpool trøjer råbe 'wanker' til hinanden og fortælle om deres mange Ryan Air ture til England for at følge deres engelske kærlighed.
Det bliver de dog nok ved med - også efter EM.

Min anke går på det store hylekor der allerede efter England-Danmark mente at vi blev bestjålet en finale og at det engelske publikum nærmest var skyld i nederlaget.
Folk snakker ydermere om Sterling som den store skurk og skuespiller - men manden gør intet forkert.
Det gør dommeren muligvis.
Folk der synes Sterling filmer, vil ikke kunne tåle at se 5 minutter af en FCK kamp.

Nå, nok vrede for denne gang over folk der jubler over gårsdagens finale, selvom Danmark ikke vandt en skid.
Helt ok, no worries. :)

ITALIA-ITALIA-ITALIA. :love:

Og til de klamme skod engelske fans: No honour, no trophy. :devilish:

Tja, Danmark vandt alles hjerter, det kan England måske lære noget af...eller ikke. England (og USA) er de eneste lande jeg har besøgt, hvor jeg er blevet truet af lokalbefolkningen.

Jeg er aldrig blevet truet i hverken USA eller i England, ja jeg er vel kun blevet truet i Aarhus.

Ved ikke lige om man kan konkludere at noget ud fra det? 😁

Latest posts

Back