New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 505K
Transfervindue Sommer 2026
Jo det er rigtigt nok med Yakob, men omvendt har han en mulighed for at vise sig frem i Europa samtidig med han har en historik med alvorlige skader, så det må alligevel være et sats for ham ikke at have rn længere kontrakt.

Jeg synes også bare han er en fantastisk spiller:)
Han er en top fed spiller og der er kan også være en ide i en kort forlængelse med ham, når nu vi er sikre på Europa

Last edited:
Jeg er umiddelbart enig med mange andre fans i, at det ville være fedt med nogle forstærkninger snarest - gerne på 9eren og hcb. Og jeg er også som udgangspunkt enig i, at det havde været at foretrække, hvis vi havde skrevet med Lind eller en tilsvarende angrebsprofil tidligere i vinduet.

På den anden side, er der jo ikke noget der taler højere end virkeligheden, og den fortæller os klart og tydeligt, at AGF gør det helt rigtige for tiden. Vi er mestre og er videre i ChLe-kvalen … med et godt og sammenspillet hold samt mange unge, hjemmedyrkede erstatninger for de profiler, der er rejst.

Hvad nu hvis sammenhold, holdånd, og tilknytning til klubben betyder mere end en spillers værdi på transfermakt, et højt sign-on fee, tidligere bedrifter, objektivt potentiale og antal landskampe?

Det vvi så i går var vel, at de unge, når hjulpet og guidet på vej af en intelligent og empatisk træner, når de føler tillid og et positivt pres, kan løfte stærkere i flok end deres faktiske styrke. Det var en symbiotiske kraft, hvor styrken af holdet er større end deres individuelle niveau lagt sammen.

Måske er det det, der er JPs sande talent. At han forstår at fodbold virkelig er en holdsport. Og måske vil det derfor være en fejl at købe for mange stærke profiler, der kan forstyrre den delikate, menneskelige og sociale balance på holdet.

Jeg er umiddelbart enig med mange andre fans i, at det ville være fedt med nogle forstærkninger snarest - gerne på 9eren og hcb. Og jeg er også som udgangspunkt enig i, at det havde været at foretrække, hvis vi havde skrevet med Lind eller en tilsvarende angrebsprofil tidligere i vinduet.

På den anden side, er der jo ikke noget der taler højere end virkeligheden, og den fortæller os klart og tydeligt, at AGF gør det helt rigtige for tiden. Vi er mestre og er videre i ChLe-kvalen … med et godt og sammenspillet hold samt mange unge, hjemmedyrkede erstatninger for de profiler, der er rejst.

Hvad nu hvis sammenhold, holdånd, og tilknytning til klubben betyder mere end en spillers værdi på transfermakt, et højt sign-on fee, tidligere bedrifter, objektivt potentiale og antal landskampe?

Det var vel det vi så i går. At de unge, når de bliver hjulpet og guidet rigtigt på vej af en intelligent og vis træner, når de føler tillid og et positivt pres, kan løfte stærkere i flok end deres faktiske styrke. Det vi så i går var en form for symbiotiske kraft, hvor styrken af holdet er større end deres individuelle niveau lagt sammen. Måske er det det, der er JPs sande talent. Og måske vil det være en fejl at købe for mange stærke profiler, der kan forstyrre den delikate, menneskelige og sociale balance på holdet.
Det er i hvert fald helt sikkert at talenter fra en klubs egen ungdomsafdeling, har en anden klubfølelse end spillere som Felix Beijmo, der godt nok havde sagt at AGF var den eneste klub for ham i Danmark, men i denne uge sagde at han ikke engang gad at se AGF’s kamp imod Lech. Så når man sætter hjemmeavlede talenter ind, så får man mere end bare deres talent, man får også deres engagement i klubben, fra de var små. Det giver noget som er vanskeligt at sætte på formel, men som kan vende en kamp på hovedet, som vi så det flere gange i sidste sæson, og senest med TK’s scoring til 4-1 i Polen. Den del er JP utrolig god til at udnytte, han er altid loyal og støttende overfor talenterne, også når det kan lyde list små-komisk for andre.

Det er i hvert fald helt sikkert at talenter fra en klubs egen ungdomsafdeling, har en anden klubfølelse end spillere som Felix Beijmo, der godt nok havde sagt at AGF var den eneste klub for ham i Danmark, men i denne uge sagde at han ikke engang gad at se AGF’s kamp imod Lech. Så når man sætter hjemmeavlede talenter ind, så får man mere end bare deres talent, man får også deres engagement i klubben, fra de var små. Det giver noget som er vanskeligt at sætte på formel, men som kan vende en kamp på hovedet, som vi så det flere gange i sidste sæson, og senest med TK’s scoring til 4-1 i Polen. Den del er JP utrolig god til at udnytte, han er altid loyal og støttende overfor talenterne, også når det kan lyde list små-komisk for andre.
Enig. Men det forhindrer os ikke i at signe Højer som back up for Kahl 😉. Han vil gerne GF.
Lige nu er vi ude i, at for mange talenter skal yde langt over evne på samme tid, samtidig med at for mange spillere "er blevet nødt til" at spille ude af position.

JN siger CV knokler og der er midler at købe spillere for (og taler om kampen i Polen, herunder bl.a. vores debuttanter).

Han nævner naturligvis også, at det er forlænget kontrakter med nogen og man har hentet MA samt Jønsson hjem - så lidt midler er der brugt.

Men nu må CV gerne snart få noget ud af anstrengelserne 🤞

Enig. Men det forhindrer os ikke i at signe Højer som back up for Kahl 😉. Han vil gerne GF.
Lige nu er vi ude i, at for mange talenter skal yde langt over evne på samme tid, samtidig med at for mange spillere "er blevet nødt til" at spille ude af position.
Ja, det handler om at komme så tæt på at finde den magiske balance som muligt. Og jeg tror den (til tider) er noget længere i retning af egne talenter end vi ofte har tendens til at synes.

Men det kræver intelligens og erfaring at kunne se, hvornår talenterne er gode nok til det, og derefter kræver det stort mod rent faktisk at give dem den nødvendige plads og tid. Og der må jeg sige, at det virker til at både CV og JP mestre denne kollektive magi.

De symbiotisk aspekter af en holdpræstation er fascinerende, og jeg tror virkelig på, at der er store muligheder for at løfte et mindre rigt hold til et højere niveau ad den vej.

KSDH 🤩

Måske er det det, der er JPs sande talent. At han forstår at fodbold virkelig er en holdsport. Og måske vil det derfor være en fejl at købe for mange stærke profiler, der kan forstyrre den delikate, menneskelige og sociale balance på holdet.
Klipper lige i dit fremragende indlæg.
Der er ikke noget måske over det: det ER en Poulsens store forcer: at få individer til at sætte sig i holdets tjeneste uden at kny.
Jeg har set og genset den sekvens, der blev lagt op af klubben, fra da JP fordeler, hvem der skal sparke straffe i konkurrencen.
Der var en formulering i starten, som har sat sig i mig: "We have done great so far...now let's take another bite". Det giver et billede af, at det spillerne, der er i kontrol.
...og så naturligvis hans tillidserklæring om, at han er 100% sikker på, at vi har de bedste skytter og den bedste målmand. Men balancen i at anerkende en mastodont præstation OG bede om lidt mere er altså imponerende godt ramt.

...hvis vi får en sæson, der bare minder lidt om den seneste, tror jeg godt, vi kan belave os på at sige farvel til Herr. Poulsen næste sommer.

Der er ikke noget måske over det: det ER en Poulsens store forcer: at få individer til at sætte sig i holdets tjeneste uden at kny.
Jeg har set og genset den sekvens, der blev lagt op af klubben, fra da JP fordeler, hvem der skal sparke straffe i konkurrencen.
Der var en formulering i starten, som har sat sig i mig: "We have done great so far...now let's take another bite". Det giver et billede af, at det spillerne, der er i kontrol.
...og så naturligvis hans tillidserklæring om, at han er 100% sikker på, at vi har de bedste skytter og den bedste målmand. Men balancen i at anerkende en mastodont præstation OG bede om lidt mere er altså imponerende godt ramt.

...hvis vi får en sæson, der bare minder lidt om den seneste, tror jeg godt, vi kan belave os på at sige farvel til Herr. Poulsen næste sommer.
Der bør næsten laves en tråd om, hvem JP's efterfølger skal være. For du har helt ret - JP er formentlig i udlandet senest fra næste sæson.

Tråden kan passende samtidig diskutere størrelsen på monumentet over JPs tid i klubben. Jeg foreslår umiddelbart at rasere hele Den Gamle By for at gøre plads til en obskønt stor JP Memorial Park med en giga bronzestatue af manden i midten. Size matters i den sammenhæng. Længden på de hvide tænder må være mindst 3 meter.

Der bør næsten laves en tråd om, hvem JP's efterfølger skal være. For du har helt ret - JP er formentlig i udlandet senest fra næste sæson.

Tråden kan passende samtidig diskutere størrelsen på monumentet over JPs tid i klubben. Jeg foreslår umiddelbart at rasere hele Den Gamle By for at gøre plads til en obskønt stor JP Memorial Park med en giga bronzestatue af manden i midten. Size matters i den sammenhæng. Længden på de hvide tænder må være mindst 3 meter.
Jeg ville være ked af at tage afsked med den gamle by. Jeg er også i tvivl, om området er stort nok, til at hylde JPs betydning for AGF. Er der nogen, der for alvor har glæde af Århus Ø? Eller hvad med inddrage Viby? I Viby ligger det også i forlængelse af stadion og træningsanlæg.

Jeg er helt enig i, at 3 meter-tænder er udgangspunktet, så må vi se, hvad fysikkens love har at sige om, hvor grænsen går.

Jeg ville være ked af at tage afsked med den gamle by. Jeg er også i tvivl, om området er stort nok, til at hylde JPs betydning for AGF. Er der nogen, der for alvor har glæde af Århus Ø? Eller hvad med inddrage Viby? I Viby ligger det også i forlængelse af stadion og træningsanlæg.

Jeg er helt enig i, at 3 meter-tænder er udgangspunktet, så må vi se, hvad fysikkens love har at sige om, hvor grænsen går.
Måske man bare kunne nedlægge Randers og erklære den som len under Aarhus og rekreativt JP-område.
Når vi nu alligevel skal spille en masse CL-kampe i området.

Jeg tror bestemt også, at Poulsen kan være på vej videre - også før end vi ønsker det.

Jeg tror dog ikke vi skal undervurdere at når gruppen er så stærk, så kommer spillere sjældent ind og vil overtage omklædningsrummet. Så kommer man ind og finder sin plads.

Det er trods alt lykkes med Hedenstad, Carstensen, Jønsson, Knudsen, Anderson, Jørgensen og Bogere.

Jeg synes Storch og Camara lavede flotte indhop. Jeg synes i perioder Haugstrup ser spændende ud. Men noget af det værste man kan gøre ved talenterne er, at spille dem for meget før end de er helt klar til det. Der er en årsag til Storch og Camara endnu ikke havde fået debut, og en årsag til de stadig er U19 spillere - med de udfordringer det giver når de træner med Superligaholdet.

Fodbold er en kollektiv spil, og i høj grad også et mentalt spil. Poznan spillerne var på hælene mental, og det var derfor en lettere kamp at komme ind i. Ikke at det skal tage noget som helst fra præstationen.

Jeg er kæmpe fortaler for timeglas modellen, og kæmpe fortaler for en større satsning på de rigtige talenter. Samtidig synes jeg også man skal give dem de helt rigtige vilkår for succes, og det er jo lettere for en Storch at blive en succes i et forsvar med Tingager og Kahl, med Carstensen på wingback end med AJ, Camara og Grantzau. Så vi skal sikre os tilpas mange etablerede spillere, der kan støtte de unge.

Apropos Jacob Poulsen, så gættes der i div. forums fra fans ganske vist, at de gerne ser Tullberg på porten snart, og en af dem de nævner er selvfølgelig Poulsen.

Steinlein vil i hvertfald helt sikkert forsøge, det er der ikke tvivl om.

Men omvendt, vil Poulsen til heden efter det exit han fik, det er jeg ikke så sikker på - Men igen har vi jo bare denne sommer set hvad penge kan gøre.

Jeg tænker som udgangspunkt at der er rigtigt god grund til at frygte, at JP smutter til næste sommer.

Fortsætter han takterne og leverer f.eks en solid ligapræstation i Europa samtidigt med top 3 i ligaen har jeg meget svært ved at forestille mig at der ikke skulle stå et par klubber i top 5-ligaer klar.

Apropos den bredere debat om hvor meget man skal satse på ungdommen, må man jo huske at det er en økonomisk nødvendighed hvis akademiet skal give mening. Producerer man en Emmery der kan sælges til 100 mil hver 4-5 år dækker det svjv kun cirka driften, altså skal der også leveres mindre salg og trupspillere før det løber rundt.

Jeg tænker som udgangspunkt at der er rigtigt god grund til at frygte, at JP smutter til næste sommer.

Fortsætter han takterne og leverer f.eks en solid ligapræstation i Europa samtidigt med top 3 i ligaen har jeg meget svært ved at forestille mig at der ikke skulle stå et par klubber i top 5-ligaer klar.

Apropos den bredere debat om hvor meget man skal satse på ungdommen, må man jo huske at det er en økonomisk nødvendighed hvis akademiet skal give mening. Producerer man en Emmery der kan sælges til 100 mil hver 4-5 år dækker det svjv kun cirka driften, altså skal der også leveres mindre salg og trupspillere før det løber rundt.
Det vil dog være “rart” hvis man kan sælge en træner rettidigt- frem for afskedigelse som vi så med Uwe og David, som måske blev en sæson for længe

Hvor har Beijmo udtalt det henne?
Det er da absurd.

Jeg er kæmpe fortaler for timeglas modellen, og kæmpe fortaler for en større satsning på de rigtige talenter. Samtidig synes jeg også man skal give dem de helt rigtige vilkår for succes, og det er jo lettere for en Storch at blive en succes i et forsvar med Tingager og Kahl, med Carstensen på wingback end med AJ, Camara og Grantzau. Så vi skal sikre os tilpas mange etablerede spillere, der kan støtte de unge.
Meget enig. En kamp som den mod Poznan er selvfølgelig en kæmpe succes-oplevelse for Storch og Camara, men det er ikke nødvendigvis det bedste for dem, hvis de skal spille regelmæssig superligafodbold i den kommende sæson. Det kan sagtens være bedre at hente en rutineret ræv, der kan dække alle tre pladser i forsvaret, leje Camara ud og lade Storch spille U-19, med enkelte besøg i superligatruppen og et par pokalkampe.

De nævnte i øvrigt i Det Hvide Snit, at Emmery (udover at få lagt et par år på sin kontrakt) har fået 4-5 doblet sin løn. Kan rigtigt godt lide den tilgang, hvor man løbende løfter talenterne op i den lønklasse de præsterer til. Det giver glade spillere, der gerne forlænger og det sikrer at unge spillere ikke er bange for at lave en lang kontrakt af frygt for at hænge på en "lærlinge-løn" de næste mange år.

Latest posts

Back