New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 41K

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00
Jeg tror heller ikke ret meget på det at træne straffespark inden kampen. Det meste foregår inde i hovedet i stedet for i benene.

Derfor også så vigtigt, hvad Jakob Poulsen gør i den pause før de skal skyde:

1. Fortæller at vi allerede har lavet en fantastisk præstation, uanset. Tager presset af spillerne.
2. Fortæller, at vi har de bedste skytter og den bedste målmand. Måske en tvivlsom sandhedsværdi, men det handler om at booste selvtillid.
3. Diskuterer ikke, hvem der skal skyde. Fortæller det bare. Ingen skal bruge energi på at mærke efter noget.
4. Giver et godt råd videre om psykologien i at sparke. Beslut jer før i går frem til pletten og hold fast i det. Det er ikke for ingenting at JP selv var en af de bedste straffesparksskytter i sin aktive karriere.
Jeg kan godt forestille mig de havde trænet det lidt, det er også en indikation af at man tror på at man kan hente forspringet og at det kan blive det der afgør det. Om ikke andet vil jeg tro der er et eksisterende hierarki eller forventning om hvem der skal sparke. JP skal dog stadig lige tage i betragtning om der er nogle der ikke er i stand til i sådan en kamp og kulisse, det har mange af dem ikke rigtig prøvet før, men så er det måske ret smart bare at sige, dig og dig og dig sparker fordi han så samtidig fortæller dem at han tror på dem og de får ikke lige lejlighed til at tænke for meget på om de vil, men kan gå i gang med at forberede sig på at gøre det (det kan dog også være han lige har orienteret sig inden det her klip.)

JP scorede selv på 16 straffespark i træk i Superligaen - rekord indtil PM tog den med 20 i træk. Jeg kan ikke huske om JP altid selv bare løb op til bolden og sparkede, men det var vel egentlig også oftest den måde PM gjorde det på, så det var, ikke så overraskende, nok et godt råd han gav spillerne.

Vi vil have Champions league barometer! Guld barometer er sååå last year
;)
Nu kender jeg Viashit godt nok til at det kommer aldrig nogensinde på tale, Brøndby og FCK er ikke med i turneringen så vi må nøjes med deres intetsigende optakter og nedtakter til kampene. Tænk nu hvis DR stod for udsendelsen..

Jeg kan godt forestille mig de havde trænet det lidt, det er også en indikation af at man tror på at man kan hente forspringet og at det kan blive det der afgør det. Om ikke andet vil jeg tro der er et eksisterende hierarki eller forventning om hvem der skal sparke. JP skal dog stadig lige tage i betragtning om der er nogle der ikke er i stand til i sådan en kamp og kulisse, det har mange af dem ikke rigtig prøvet før, men så er det måske ret smart bare at sige, dig og dig og dig sparker fordi han så samtidig fortæller dem at han tror på dem og de får ikke lige lejlighed til at tænke for meget på om de vil, men kan gå i gang med at forberede sig på at gøre det (det kan dog også være han lige har orienteret sig inden det her klip.)

JP scorede selv på 16 straffespark i træk i Superligaen - rekord indtil PM tog den med 20 i træk. Jeg kan ikke huske om JP altid selv bare løb op til bolden og sparkede, men det var vel egentlig også oftest den måde PM gjorde det på, så det var, ikke så overraskende, nok et godt råd han gav spillerne.

Bemærk lige Tobias Bechs tilløb eller mangel på samme. Hvorefter han hamrer bolden ind.

Bemærk lige Tobias Bechs tilløb eller mangel på samme. Hvorefter han hamrer bolden ind.
Ja, det var vel det generelle billede, selvom nogle havde længere tilløb. Der var ikke nogen der forsøgte sig med små stop og dansetrin, og de satte den mere eller mindre samme sted, undtagen ham der står først for som straffesparksskytte som satte den på stolpen. Det virkede i hvert fald, men selvfølgelig også fordi Hedenstad nappede to.

Undtagen Janni Serra, som står ved midterlinjen og trøster Poznan-spillerne.
Jeg tror faktisk Janni er et endog meget følsomt gemyt. Jeg har ham mistænkt for at være lidt for empatisk, til reelt at kunne begå sig i elitesport. Det er alene vurderet ud fra, HVOR afholdt han er i truppen, til trods for at hans bidrag har været minimalt, og så de historier, der kom ud tidligere på året, om hans lejeophold i forrige sæson, og hvordan det tærede på ham.

Vi har ikke den store tiltro til vores spilleres evner fra straffesparkspletten. Hvis Ishak er på banen, er det altid ham, der tager straffesparkene, og han har vist en scoringsprocent på omkring 70-80 %. Så hvis det er ham, der tager dem, kan I nok forestille jer, hvor gode de andre er...

Da jeg bagefter kiggede på de sociale medier, så jeg, at der lige efter den forlængede spilletid var slut, kom masser af opslag i stil med: "Så er det slut for os. Vi har jo ingen, der kan sparke straffespark."

Til gengæld er der stort set ingen, der ikke anerkender kvaliteten af jeres straffespark: hårde skud op under overliggeren – sådan skal det gøres. Men det kræver, at man tør tage risikoen, og vores spillere havde desværre ikke nosserne til det.
Det er jeg ikke enig i Poznaniak - Jeres spillere vil helt sikkert have de samme nosser til det som AGF, hvis den mentale situation havde været omvendt.

Det er et enormt mentalt pres, når man allerede er videre og på vej til Baku - og så lige pludselig står man i en straffesparkskonkurrence - AGF havde det nemt, det var også det Jakob Poulsen sagde til spillerne inden de løb ind til straffesparkskonkurrencen, "Vi har allerede opnået alt det vi kom efter og langt langt mere - husk det når I sparker, og så beslut jer på forhånd hvor I vil sparke og hold fast i den beslutning". (JP var selv en fænomenal straffesparksskytte i både AGF og på landsholdet, så de lytter til ham)

• Like
Reactions: fsc
Jeg tror faktisk Janni er et endog meget følsomt gemyt. Jeg har ham mistænkt for at være lidt for empatisk, til reelt at kunne begå sig i elitesport. Det er alene vurderet ud fra, HVOR afholdt han er i truppen, til trods for at hans bidrag har været minimalt, og så de historier, der kom ud tidligere på året, om hans lejeophold i forrige sæson, og hvordan det tærede på ham.
Det var præcis min tanke.

Ja, som jeg skrev, så sparker vores spillere stort set aldrig straffespark, og jeg tror simpelthen ikke, at de træner det ret meget. Frederiksen mener, at det skal være en angriber, der sparker, og der er jo altid mindst én angriber på banen. Hvorfor skulle de overhovedet træne straffespark, når kampen reelt var afgjort efter det første opgør? ;-)
I ungdomsrækkerne i DK afsluttes alle uafgjorte opgør med en straffesparkskonkurrence om et ekstra point, det tror jeg er med til at spillerne bliver mere cool i de situationer.

Helten var Nantes er også begejstret:

- Jeg synes, at deres målmand i den første kamp var dygtig. Jeg synes, at deres målmand i går, Lis, var næsten forfærdelig.

- Han har ikke en redning. Det mål Kristjánsson scorer, hvis han ikke tager den 99 ud af 100 gange til træning, så skal han ikke spille.

Om Hedenstad:

- Han var god med fødderne, god i spillet, men det, der nærmest gjorde mig mest glad, var i anden halvleg, hvor han bare går ud og griber et hjørnespark. Det viser en ro og stabilitet og tro på egne evner.

Helten var Nantes er også begejstret:

Om Hedenstad:
De åbne gardiner hos Lis var vist også ifølge Poznaniak noget man brugte som forklaring i Polen. Måske kunne han have reddet Kristjanssons skud, men afslutningen er vist lidt dækket og det er nok ikke helt tilfældigt at det er ved at blive en signatur for ham efter den også lykkedes et par gange mod Viborg i sidste kamp i sidste sæson. Var Bechs mål ikke en større fejl? Jeg anerkender dog at Windfeld har mere forstand på det end jeg… God kamp af Hedenstad i hvert fald! Det er også lidt en lettelse efter at vi har haft så svært ved at finde en afløser for JH. Det ser fornuftigt ud ift at han tager over nu eller i løbet af sæsonen.

Jeg udvikler snart en stressdiagnose af at skulle følge med her i dag. Nu er jeg ankommet til Gdansk og må fluks finde en schnitzel eller to til at dulme nerverne med.
Surf’n’Turf høj høj klasse!

Gatsby - cocktails fra bunden blandet af mænd og kvinder i jakkesæt og butterfly.

Jeg udvikler snart en stressdiagnose af at skulle følge med her i dag. Nu er jeg ankommet til Gdansk og må fluks finde en schnitzel eller to til at dulme nerverne med.
- og har du en dag eller to, er der et vanvittig fantastisk WW2 museum og et lige så flot museum for Solidaritet-bevægelsen.

Der er også et ret stort street food marked med schnitzler, meget mere og gode øl. Jeg skal lige tænke mig om, hvor det er 🧐

Stærke billeder. Man burde næsten advares på forhånd.

Måske er det bare mig, men det virkede som om Serra blev påvirket af at han fik at vide at han skulle skyde. Der tror jeg at JPs sidste råd var vigtigt. Men selvfølgelig har Serra skudt straffe før.
Ej, det lugter af en voldsom overfortolkning af de billeder

Gdansk - for satan jeg har mange gode tips til mad og drikke. Hvor længe er du der?

Hehe. Tak for de gode tips. Fantastisk!

Jeg skal desværre hjem i morgen formiddag, men når heldigvis lige lidt inden da.

Det er en skøn by, og i aften skal jeg besøge den hemmelige cocktailbar, der ligger i en kælder. Der har jeg tidligere kigger dybt i glassene. Med stor succes om natten. Og knap så stor succes dagen derpå.

I morgen er Tour de Polen desværre slut for denne gang. Men det bliver den mest mindeværdige af slagsen efter kampen i Poznan.

Latest posts

Back