Jeg klipper lige dit glimrende indlæg i smadder:
FCM har i denne sæson deres stærkeste hold nogensinde. De forventer potentiel at sælge for en halv milliard. Franculino, Osorio og Simsir er på rampen.
Det har de jo ganske vist sagt, men som Franculino spiller pt., er det spørgsmålet om de kan få den topdollar for ham, de forventer. Jeg er med på, han er på vej tilbage fra skade, men han skal stadig vise en vis progression, hvis han skal nå at blive dén slags penge værd.
Jeg kan godt se et scenarie for mig, hvor FCM ikke får, hvad de forventer for ham, og derfor ikke sælger ham. Og hvad sker der så, i hovedet på en mand, der nok havde forventet og glædet sig til at forlade Herning for stedse? Falder han sammen og bliver gift for truppen? Eller strammer han op og leverer et efterår som sidste år, og bliver skudt af i vintervinduet?
FCK har løst trænersituationen, og der er ro på bagsmækken igen.
De har løst trænersituationen for nu. Jeg er sgutte sikker på, der er videre ro på bagsmækken. Hvem er deres sportsdirektør? Hvad bliver deres transferstrategi? Hvad sker der, når FCK igen møder tophold? Og hvad sker der, hvis FCK IKKE vinder pokalen eller kvalificerer sig til Europa via tivolikampen?
For os bliver kunsten selvfølglig også at ramme rigtigt med erstatninger for Beijmo, Kahl, Arnstad og Bech. Vi kan næppe heller købe os til samme niveau, ligesom FCM skal niveauet på vores erstatninger nok også udvikles over tid. Og hvis vi kvaller til et gruppespil, får vi også en uvant belastning næste år.
Enig - vi kommer til at skulle erstatte dybt og bredt i løbet af sommeren. Fortællingen om at CV ynder at handle sent i vinduet må meget gerne gøres til skamme denne sommer, vi kan ikke vente til slut august.
Udover de 4 du nævner er Paddy og Dalsgaard jo ved at løbe tør for kontrakt, så dér skal der også hentes nyt, omend Callø måske "bare" går ind og tager Dalsgaards plads, i hvert fald numerisk.
Til gengæld har både Bech og Arnstad givet udtryk for at stortrives i Århus og ikke nødvendigvis have tavlt med at komme videre, så et lille håb findes der for, at de ikke begge ryger denne sommer. Det tror jeg nu de gør, men håbet lever da.
Endelig har Links, for første gang som jeg husker det, for nylig åbnet for, at det kunne være spændende at prøve sig af i en større liga.
Med andre ord: Ja, vi står potentielt i en gunstig situation. Men vi kan også ende med at skulle spille et nyt hold sammen med potentielt op til 6 nye i startopstillingen, heraf hele fronttrioen og to i bagkæden. Det kommer til at koste.