New posts

DK i Europa

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 156
  • Views Views: Views 13K
DK i Europa
Vi vil ikke være garanteret en seedning i UECL Q2. Vores koefficient er så dårlig, at vi overtager DK’s “gennemsnitskoefficient”, som er 7,496. Det ville have givet en seeding i år, men pga det nye pointsystem og struktur, så går der hvert år vildt inflation i pointene, så det er endnu ikke sikkert, vi vil være seedet i Q2.

Men ellers enig.

Vi vil ikke være garanteret en seedning i UECL Q2. Vores koefficient er så dårlig, at vi overtager DK’s “gennemsnitskoefficient”, som er 7,496. Det ville have givet en seeding i år, men pga det nye pointsystem og struktur, så går der hvert år vildt inflation i pointene, så det er endnu ikke sikkert, vi vil være seedet i Q2.

Men ellers enig.
Enig, points-inflationen er jokeren, og det ikke vores koefficient der kan noget.
I år var kravet for seedning dog kun at være over 6,0. Så 7,5 ish næste sommer burde være nok.
Så ingen garanti for seedning næste sommer, men dog ret sandsynligt tænker jeg.

EL giver en faldskærm. Men at ryge ud i EL kval 2 svarer reelt til at vinde COL kval 2, hvor vi vil være seeded og møde et meget overkommeligt hold. COL kræver således ikke lodtrækningsheld tre gange.
COL kval 3 indeholder muligheden for at trække et ligeværdigt hold og overtage deres seedning i COL play off.
Uanset hvor man starter så er lodtrækningsheld hele nøglen, når man er useeded.
Men belært fra 2023, så behøver man kun lodtrækningsuheld en gang for at du er færdig, hvis du starter i ECL. Når du har to chancer, så er der vel også en vis chance for at du kan ramme heldet bare den ene gang. Men let er det klart nok ikke. Men et mål kan også "bare" være at kæmpe sig gennem to runder og komme til et play-off. Så er man i det mindste begyndt at gøre noget ved sin koefficient. Brøndby og Silkeborg brillerer ikke i Europa, men de har dog opnået klubkoefficienter der er større end den landekoefficient så vi kommer til at blive seedet efter næste gang.

Ja og vi har haft de første 3 forsøg i 20,21 og 23. Nu skal vi ind i det game fra en styrkeposition. Der må da være en lokal rigmand der ser klubben er klar til en kapitalindsprøjtning på 2-300 mio og tage de vigtige skridt i Europa, større salg, og dermed endegyldigt rykke op i top 2-3 i danmark.
Problemet med den snak omkring en kapitalindsprøjtning på 2-300 mio, er at du først skal bruge yderligere 2-300 mio på at købe alle andre aktionærer ud af AGF, før du kan bruge nogen penge på at forbedre klubben. I hvert fald, hvis du vil investere imod en forventet gevinst i den sidste ende.

Men har vi ikke allerede den lokale investor i Henrik Lind?
Donationen til stadion er på mange måde den bedste måde at hjælpe klubben på over tid, fordi det giver et fundament for ar forbedre vores position økonomisk og sportsligt, lidt over lær en mand at fiske analogien.
Hvor mange at de der udefra kommende ejerskaber er vi reelt misundelige på?
Benham umiddelbart, FCN synes jeg også er kompetente, men deres model med konstant process tiltaler mig personligt meget lidt.
De øvrige “eksotiske” ejerskaber har vel spillet fallit eller er igang med det, måske med Vejle som et sted midt i mellem.
Jeg tror vi skal være lykkelige for den ledelse vi har uden at det på nogen måde må blive en sovepude.

Men har vi ikke allerede den lokale investor i Henrik Lind?
Donationen til stadion er på mange måde den bedste måde at hjælpe klubben på over tid, fordi det giver et fundament for ar forbedre vores position økonomisk og sportsligt, lidt over lær en mand at fiske analogien.
Hvor mange at de der udefra kommende ejerskaber er vi reelt misundelige på?
Benham umiddelbart, FCN synes jeg også er kompetente, men deres model med konstant process tiltaler mig personligt meget lidt.
De øvrige “eksotiske” ejerskaber har vel spillet fallit eller er igang med det, måske med Vejle som et sted midt i mellem.
Jeg tror vi skal være lykkelige for den ledelse vi har uden at det på nogen måde må blive en sovepude.
Ejerskabet er uden tvivl et af de bedre i landet, og man skal passe på med, hvad man ønsker sig.

Men det nye stadion kommer ikke til at gøre, at vi henter FCM. Vi kan skrue markant op for økonomien, men med det tempo, de kører i i Herning, så vil afstanden til dem formentligt ik blive væsentligt mindre. De har de sidsye 3 år øget deres budget med 65 mio ifølge Tipsbladet. Egelund sagde i Mediano, at vi måske fra stadions indvielse kan hæve vores budget med måske 20-25 mio. Og så kan der skrues lidt ekstra på pr. sæson i takt med, at faciliteterne lige så stille bliver udsolgt.

Jeg vil personligt også kun bytte ejerskab med FCM og FCN. Men problemet ligger i, at FCM er den største konkurrent, og det er dem, som har det perfekte ejerskab.

Ejerskabet er uden tvivl et af de bedre i landet, og man skal passe på med, hvad man ønsker sig.

Men det nye stadion kommer ikke til at gøre, at vi henter FCM. Vi kan skrue markant op for økonomien, men med det tempo, de kører i i Herning, så vil afstanden til dem formentligt ik blive væsentligt mindre. De har de sidsye 3 år øget deres budget med 65 mio ifølge Tipsbladet. Egelund sagde i Mediano, at vi måske fra stadions indvielse kan hæve vores budget med måske 20-25 mio. Og så kan der skrues lidt ekstra på pr. sæson i takt med, at faciliteterne lige så stille bliver udsolgt.

Jeg vil personligt også kun bytte ejerskab med FCM og FCN. Men problemet ligger i, at FCM er den største konkurrent, og det er dem, som har det perfekte ejerskab.
FCM gør det godt og det er jo faktisk mere imponerende det der foregår i Ikast fremfor Østerbro.
For et par måneder siden fjollede jeg lidt rundt med Gemini modellen for at se hvad klubberne har tjent på transfers vs europæiske premiepenge.
FCN har tjent flere penge på spillersalg end FCK har på Champions league(det kan. Selvfølgelig kombineres, men vi mangler nok lige et par år endnu)

For mig er der klart at vores strategi for ar rykke til næste niveau skal foregå via spillersalg.
Vejen til gruppespillene er stadigvæk både lang og svær qua vore koefficient.
Men igen det ene udelukker jo ikke det andet.

FCM gør det godt og det er jo faktisk mere imponerende det der foregår i Ikast fremfor Østerbro.
For et par måneder siden fjollede jeg lidt rundt med Gemini modellen for at se hvad klubberne har tjent på transfers vs europæiske premiepenge.
FCN har tjent flere penge på spillersalg end FCK har på Champions league(det kan. Selvfølgelig kombineres, men vi mangler nok lige et par år endnu)

For mig er der klart at vores strategi for ar rykke til næste niveau skal foregå via spillersalg.
Vejen til gruppespillene er stadigvæk både lang og svær qua vore koefficient.
Men igen det ene udelukker jo ikke det andet.

Helt enig - det er spillersalg som kan være med til at skifte til stort gear. Desværre er de andre bedre til det pt., så vi skal have bygget på vores salgspriser ligesom BIF skal (begge klubber er langt efter efter Fc k/m/n). Forhåbentlig kan god performance hos TK, Daghim og Bisseck gøre klubberne vil betale mere fremadrettet - de viser vi kan producere spillere til høje hylder.

Derfor skal vi have akademiet op i gear, så de begynder at levere virkelig gode talenter til førsteholdet. For nuværende er vi (nok) nødt til fortsat at købe unge spillere der kan/skal udvikles som Arnstad mv. Derfor står vi måske heller ikke klar til at hente 2-3 stykker på +30 år som der løbende bliver talt om (Højer, Jønsson mv.), i så fald skal der nok nogle ældre ud men det er selvfølgelig også en mulighed. Det er helt ok vi har en høj gennemsnitsalder på holdet, fordi vi bruger erfarne spillere på en del positioner men vi kan ikke bare blive ved at tilføre flere - der skal være plads til talenter som kan udvikles til salg.

Jeg vil personligt også kun bytte ejerskab med FCM og FCN

Der er 3 slags ejere jeg ikke vil se i AGF:

1. Statsejerskab af nogen slags
2. Ejere der bruger en klub som en ATM (tænk, Glazeres)
3. Ejere der prioriterer penge over resultater (hænger sammen med 2).

FCNs ejere tilhører nummer 3. Det må aldrig ske i AGF. Penge må aldrig blive et mål men udelukkende et middel til sportslige resultater.

FCN er da de sidste, man skal ønske sig at bytte ejerskab med? Fra fodboldklub til sportstrafficking hurtigere end du kan sige udbyttemaksimering.
Træneren har jo nærmest indrømmet, at de er ligeglade med titler - blot de kan hjælpe talentfulde unge ud i Europa. Det ville være en katastrofe for AGF at gå den vej.

FCN er da de sidste, man skal ønske sig at bytte ejerskab med? Fra fodboldklub til sportstrafficking hurtigere end du kan sige udbyttemaksimering.
Træneren har jo nærmest indrømmet, at de er ligeglade med titler - blot de kan hjælpe talentfulde unge ud i Europa. Det ville være en katastrofe for AGF at gå den vej.
Jeg synes faktisk, at R2D viste, at de var villige til at investere, da FCN fik gode resultater.

De hentede altså Ingvartsen, Schjelderup, Tverskov osv.

Jeg synes faktisk, at R2D viste, at de var villige til at investere, da FCN fik gode resultater.

De hentede altså Ingvartsen, Schjelderup, Tverskov osv.
Jeg synes mere man har indtryk af at de henter forstærkninger ind, så de kan reducere risikoen for nedrykning, ikke for at opnå noget. De tilpasser trupstyrken til top 6 ikke til at kunne konkurrere m medaljer, og overhovedet ikke mesterskab. Så det viser egentligt bare at de sagtens kan bruge flere penge på truppen, men de har ingen interesse i at investere sig til sportslig succes, fordi det går ud over den økonomiske succes.

De hentede altså Ingvartsen, Schjelderup, Tverskov osv

Altså deres sportschef eller hvad han nu var, har vitterlig offentligt udtalt, da d lå nummer 1 ved vinterpausen solgte man helt bevidst et par profiler, fordi der skulle sælges spillere og de var helt klar over, det betød ringere chance for guld selvom de både lå nummer 1 og var super spillende.

Det er da indbegrebet af at prioritere økonomi - i en klub som sagtens kan vente med sælge - over sportslige resultater.

Det glæder dog mig usigelig meget, de ikke siden har været i nærheden af et mesterskab. Karma is a bitch.

Jeg synes mere man har indtryk af at de henter forstærkninger ind, så de kan reducere risikoen for nedrykning, ikke for at opnå noget. De tilpasser trupstyrken til top 6 ikke til at kunne konkurrere m medaljer, og overhovedet ikke mesterskab. Så det viser egentligt bare at de sagtens kan bruge flere penge på truppen, men de har ingen interesse i at investere sig til sportslig succes, fordi det går ud over den økonomiske succes.

Jeg tror også, de investeringer skal ses i et top 6 lys - og dermed beskytte deres salgscases mod fald i værdi ved at spille 10 kampe mod dårlige hold - end det er for at vinde et mesterskab. Det vil kræve meget større investeringer og være modige til at holde på profilerne i længere tid men nej det handler om at maksimere salgsværdien og ikke de sportslige resultater.

Det lyder som om der kommer endnu flere penge i Europæisk deltagelse til næste sæson.

FC Midtjylland og FC København har allerede tjent kassen på deres ligaspil i Europa League og Champions League i denne sæson med samlede indtægter, der sandsynligvis runder 400 millioner kroner.

Og det tegner til at blive vildere fra og med næste år.

The Guardian fortæller tirsdag, at UEFA er på nippet til at indgå flere nye kommercielle aftaler, der vil give en stigning i de kommercielle indtægter fra store sponsoraftaler i omegnen af 40 procent.

Det lyder som om der kommer endnu flere penge i Europæisk deltagelse til næste sæson.

Det ville for en sjælden gangs skylds være rigtig god timing for AGF. Hvis vi kunne komme i Europa League i et år, hvor der bliver skruet op for indtægterne... Det ville gøre en kæmpe forskel for os med vores budget. I forhold til den lidt større strategiske duel med Brøndby så ville det kunne tippe balancen et godt stykke til vores fordel.

Det ville for en sjælden gangs skylds være rigtig god timing for AGF. Hvis vi kunne komme i Europa League i et år, hvor der bliver skruet op for indtægterne... Det ville gøre en kæmpe forskel for os med vores budget. I forhold til den lidt større strategiske duel med Brøndby så ville det kunne tippe balancen et godt stykke til vores fordel.

Men også HELT TYPISK AGF at blive nummer 2 året før en 2.plads giver CL-kval......

Men vi skal fucking blive mestre nu!

Latest posts

Back