New posts

Den store underholdningstråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 157K
View attachment 4266

Det er simpelthen en vidunderligt bizar rubrik 🥴

Linkteksten gør det også godt 🤭
Kortvarigt troede jeg, det var et link til et re-boot af "En Skør Skør Verden"... jøsses en klaphat af en ørnepasser!

Det er i øvrigt ret festligt, med den ørn - jeg har set Lazio et par gange, og første gang var jeg altså jævnt imponeret af dét show. Fedt gimmick, når nu man har en ørn i sit logo...i en Århusiansk kontekst bliver det lidt mere...tungt; et par kutteklædte individer, der kommer slæbende med et anker og to-håndssvær - drabeligt og mærkeligt på samme tid, og med meget lidt schwung!

Kortvarigt troede jeg, det var et link til et re-boot af "En Skør Skør Verden"... jøsses en klaphat af en ørnepasser!

Det er i øvrigt ret festligt, med den ørn - jeg har set Lazio et par gange, og første gang var jeg altså jævnt imponeret af dét show. Fedt gimmick, når nu man har en ørn i sit logo...i en Århusiansk kontekst bliver det lidt mere...tungt; et par kutteklædte individer, der kommer slæbende med et anker og to-håndssvær - drabeligt og mærkeligt på samme tid, og med meget lidt schwung!
Hah! Det ville i den grad være et "næst' år"-statement ☺️

Ja, det nærmeste, vi kommer her i Danmark, er vel AB og uglen, som så kan sidde og blinke faretruende ad modstanderens fans. Altså på behørig afstand.

Eller har Steinlein måske nosser nok til at udfordre Pia K. og slippe (P)ulven løs i arenaen til forårspremieren? 🤔🥴

Apropos dét... 25 år gammel og allerede et behov for at opdatere sit logo. Er der intet de ikke vil gøre for at blive nævnt i medierne? Jøsses altså...
Som en moderne virksomhed er 25 år nok længe uden justeringer, men det er nu heller ikke fordi jeg tænker det er blevet meget opdateret og moderne. Det emmer ikke af historie, men det ville også være lidt falskt at få det til at ligne noget ældre. Det er måske nok lige lidt for enkelt så det ikke er så interessant og der er tvivl om hvad det faktisk skal forestille. Måske passer det meget godt til sådan en FC overbygning.

AGF’s logo er lidt en underlig sammensætning af AGF i den gotiske udgave og byvåbnet, et banner der gør at klubben i udlandet ofte hedder AGF Aarhus og så endnu en ramme udenom. Man kan måske ikke tillade sig at droppe byvåbnet igen, men det logo ville være noget pænere hvis der kunne ryddes lidt op i alle de sammensatte elementer. Man er jo også nød til i en del sammenhænge at fjerne det, det er bl.a. ikke særlig skalerbart.

Som en moderne virksomhed er 25 år nok længe uden justeringer, men det er nu heller ikke fordi jeg tænker det er blevet meget opdateret og moderne. Det emmer ikke af historie, men det ville også være lidt falskt at få det til at ligne noget ældre. Det er måske nok lige lidt for enkelt så det ikke er så interessant og der er tvivl om hvad det faktisk skal forestille. Måske passer det meget godt til sådan en FC overbygning.

AGF’s logo er lidt en underlig sammensætning af AGF i den gotiske udgave og byvåbnet, et banner der gør at klubben i udlandet ofte hedder AGF Aarhus og så endnu en ramme udenom. Man kan måske ikke tillade sig at droppe byvåbnet igen, men det logo ville være noget pænere hvis der kunne ryddes lidt op i alle de sammensatte elementer. Man er jo også nød til i en del sammenhænge at fjerne det, det er bl.a. ikke særlig skalerbart.
Jeg synes faktisk vores logo emmer af historie og tilknytning til en by. Det oser af en tid, hvor branding var noget, man udsatte køer for (man kaldte det bare et dansk ord: brændemærke), og at man egentlig startede foreningen af lyst og interesse - resten er kommet til, som det skal, men fundamentet er en ægte kærlighed til sport og et tilhørsforhold til byen, ikke en kold kalkule over, hvordan man bedst kommer til tops og får flest muligt penge i lommerne (FCM/K, jeg kigger især på jer, Randers, jeg skæver også skeptisk i jeres generelle retning).

Jeg synes faktisk vores logo emmer af historie og tilknytning til en by. Det oser af en tid, hvor branding var noget, man udsatte køer for (man kaldte det bare et dansk ord: brændemærke), og at man egentlig startede foreningen af lyst og interesse - resten er kommet til, som det skal, men fundamentet er en ægte kærlighed til sport og et tilhørsforhold til byen, ikke en kold kalkule over, hvordan man bedst kommer til tops og får flest muligt penge i lommerne (FCM/K, jeg kigger især på jer, Randers, jeg skæver også skeptisk i jeres generelle retning).
Enig. Der er et par klubber, som har ændret logo for nylig, men for mig er vores logo et godt eksempel på det samspil, der er mellem by og forening. Vi er ganske enkelt byens hold. Basta.

Og jeg sætter i øvrigt stor pris på den underspillede reference 😂

monty python lol GIF

Det synes jeg alt sammen er signaleret uden at man behøver hæfte byskjoldet på. Det er ikke en særligt historisk del af AGF og jeg ved ikke overfor hvem det giver klubben mere tilknytning til byen. I udlandet er der heller ikke nogen der genkender det. På det nye klubhus har man også sat den del med de gotiske bogstaver op i stor størrelse.

Det skal ikke gøres til et stort problem selvfølgelig, men man skal heller ikke helt undervurdere æstetikken, det gælder også i trøjedesign osv. Jeg kunne godt forestille mig at man en dag synes der er behov for at streamline det lidt.

Det synes jeg alt sammen er signaleret uden at man behøver hæfte byskjoldet på. Det er ikke en særligt historisk del af AGF og jeg ved ikke overfor hvem det giver klubben mere tilknytning til byen. I udlandet er der heller ikke nogen der genkender det. På det nye klubhus har man også sat den del med de gotiske bogstaver op i stor størrelse.

Det skal ikke gøres til et stort problem selvfølgelig, men man skal heller ikke helt undervurdere æstetikken, det gælder også i trøjedesign osv. Jeg kunne godt forestille mig at man en dag synes der er behov for at streamline det lidt.
Så det, du siger, er egentlig, at vores nuværende logo er vores version af den popsmarte opdatering ... 😏

Så det, du siger, er egentlig, at vores nuværende logo er vores version af den popsmarte opdatering ... 😏
Hehe ja, det kan så være poppen er mere 90'er-pop eller hvornår det nu var man fandt på det Reelt var intentionen dengang selvfølgelig nok en anden end FCM's opdatering. Jeg tvivler på at man ville gøre det i dag, men der er nok nogle der ville brokke sig hvis man fjernede byvåbnet igen enten fordi man bare godt kan lide det, fordi man nu synes at det er det der er det mest rigtige logo eller måske fordi man synes det er utaknemmeligt når de har "fået foræret et nyt stadion."

Mindre justeringer af logoer som den FCM har lavet er meget almindeligt og formentlig noget mange slet ikke bemærker hvis ikke det annonceres. Mange FCM-fans havde sikkert ikke lagt mærke til ændringen af deres logo hvis man havde ladet som ingenting. Den hellige ko i midten vil netop være hellig, hvis man fx ændrede den til en ulv eller et andet dyr ville det være noget helt andet.

Jeg fortsætter lige diskussionen fra Transfertråden her. Angående denne artikel.

Først og fremmest er der denne første konstatering.

"AGF mener det virkelig alvorligt. Først med den ene stjernespiller, så med den næste. "

I mine øjne er den aldeles tom og giver ikke rigtig nogen mening uden yderligere forklaring. Den kunne lige så godt være skåret helt væk.

Så er der denne konstatering vedrørende Andersons kontrakt der stod til at udløbe.

"og der har i den seneste tid ikke været tvivl om, at det enten skulle gå den ene vej eller den anden."

Det er som regel det udfaldsrum der er omkring kontrakter. Enten forlænges de eller også udløber de. En sjælden gang i mellem rykkes de i stykker. Men formuleringen er igen tom og giver ikke meget mening.
Det viser sig så, at forklaringen kommer under et billede i en helt ny sektion af artiklen. Flot.

Så er der selve forklaringen på hvad vej det skal gå med kontrakten, som kommer i næste sektion under ny deloverskrift:

"Altså, om Mikael Anderson skulle sælges eller dedikere sig til sin klub i en længere periode ud over den femårige kontrakt, der blev lavet, da AGF i 2021 købte ham i FC Midtjylland.

For et rekordbeløb for ‘de hviie’, der aldrig tidligere havde betalt 15 millioner kroner for en fodboldspiller."

Det giver meget lidt mening. Og formuleringerne er helt i skoven. Man kan godt blive i tvivl om rekordbeløbet nævnt i sidste sætning henviser til at Anderson skal sælges eller om det var da han blev købt. Jeg bliver i hvert fald.

Og i næste del en alternativ måde at sige blandt andet på:

"ligesom andre klubber fra udlandet i blandt andre Kortrijk"

Og så afslutningen på artiklen som bare er dybt underlig, som Winther også har påpeget.

Nå, undskyld. Det er ikke værd at bruge tid på, men jeg har sjældent læst sådan en gang uforståeligt pladder.

FCMs logo er bare uharmonisk og grimt. Det at de huggede Charltons logo og brugte Courier skrifttypen virker som om at det var første og hurtigste ide. Af nærmeste person der tilfældigvis havde en Photoshop installeret. Har også fundet det spøgst, at man syntes den foretrukne spilledragt var i farvekombinationen sort/sort/sort. For ikke at tale om navnet på klubben.

FCMs logo er bare uharmonisk og grimt. Det at de huggede Charltons logo og brugte Courier skrifttypen virker som om at det var første og hurtigste ide. Af nærmeste person der tilfældigvis havde en Photoshop installeret. Har også fundet det spøgst, at man syntes den foretrukne spilledragt var i farvekombinationen sort/sort/sort. For ikke at tale om navnet på klubben.
Jep, deres logo er jo en absolut fesen kombination at Wolwerhampton og Charlton - det er så grimt og uden sjæl

Jep, deres logo er jo en absolut fesen kombination at Wolwerhampton og Charlton - det er så grimt og uden sjæl

Nej, nej det er moderne og med den nye opdatering - man skal satme kende det logo godt for at se en forskel - er det top, top moderne.

Det er som om en grafiker har taget pis på dem med vilje og så er logoet af uforklarlige årsager blevet godkendt af en smart i en fart type.

Nej, nej det er moderne og med den nye opdatering - man skal satme kende det logo godt for at se en forskel - er det top, top moderne.

Det er som om en grafiker har taget pis på dem med vilje og så er logoet af uforklarlige årsager blevet godkendt af en smart i en fart type.
På Herning Folkeblad er der en afstemning omkring hvad man synes om det nye logo, men valgmuligheden “Det ligner stadigvæk en ko” er ikke imellem, ellers var der helt sikkert mere end 800 der havde valgt at stemme:

Latest posts

Back