New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 832
  • Views Views: Views 49K
Den store stemningstråd
Ja jeg tror da også det kommer igen. Nu har klubben jo set igennem fingre med at det er eskaleret i årevis, så stopper det selvfølgelig ikke bare på en weekend.

Det kan godt være det ikke kom igennem indgangs kontrollen, men ind er det kommet. Det er trods alt et lille område alt det her foregår på, så jeg mener stadigvæk at hvis man fra AGFs side virkelig vil det til livs, så kan man godt komme det.
Hvis klubben var smarte, så kom de SFA i forkøbet, og får arrangeret fyrværkeri af professionelle ved kampstart, skudt af fra byggepladsen.. Også for at tage afsked med Ceres Park

Jeg tror ikke at det fyrværkeri vi så mod Brøndby var noget der kom ind gennem indgangskontrollen. Nogen har fået det ind på tribunen på en anden måde. Bare mit gæt.

Pyro omfatter i øvrigt alt hvad der affyres med ild i. Debatten kan godt blive lidt diffus. Romerlysene skal nok komme på søndag og der skal også nok falde en stor bøde igen - som minimumsstraf.
Det deponeres på et toilet på familietribunen længe inden kampen, døren låses indefra, hvorefter man hopper eller kravler ud af båsen. Så er det bare ned at hilse på hinanden i pausen.

Den lidt mere risikable metode ville være at deponere det under stemningstribunen.

Selvfølgelig kan det stoppes.

Havde tænkt det samme. Faktisk er det lidt overraskende hvor lidt der gøres for at sige farvel til det gamle stadion fra officiel side.

Det kan da sagtens være at klubben har arrangeret noget, uden at de har offentliggjort det.
Kampen er jo udsolgt uanset, og så er det da federe at overraske folk på dagen, når der nu ikke er brug for at lokke flere på stadion.

Når det er skrevet, så er der ikke en pind at fejre.
Ikke en eneste titel har vi vundet på det stadion i knap 23 år. Til gengæld har Randers vundet en.

Det kunne blive til to bronzemedaljer - og selvom de begge var superfede på hver sin måde (Davids den første medalje i 23 år og Uwes på den vanvittige måde det skete mod Brøndby) så bærer det stadion også på nogle ufattelige nederlag, hvor de tre nedrykninger selvfølgelig står som de første vers i klagesangen.

Det kan da sagtens være at klubben har arrangeret noget, uden at de har offentliggjort det.
Kampen er jo udsolgt uanset, og så er det da federe at overraske folk på dagen, når der nu ikke er brug for at lokke flere på stadion.

Ikke en eneste titel har vi vundet på det stadion i knap 23 år. Til gengæld har Randers vundet en.

Det kunne blive til to bronzemedaljer - og selvom de begge var superfede på hver sin måde (Davids den første medalje i 23 år og Uwes på den vanvittige måde det skete mod Brøndby) så bærer det stadion også på nogle ufattelige nederlag, hvor de tre nedrykninger selvfølgelig står som de første vers i klagesangen.
Det kan sagtens være. Har bare undret mig lidt over at der ikke har været lagt op til en form for markering på de sociale kanaler. Men der er formodentlig også en pokalkamp mere. Eller så glæder man sig bare så meget til at komme af med de gamle rammer, at man ikke har behov for at markere det.

Men nej, det er satme heller ikke mange gode minder jeg har derfra (modsat det gamle stadion) i og med jeg flyttede fra byen i midt 00'erne.

Helt enig.. Det bliver et glædeligt farvel til det stadion - men stadig et farvel som for mig og mange andre markere stedet hvor ADSKILLIGE timer er blev brugt, og hvor man har vist sin gigantiske kærlighed til vores fodboldklub i løbet af de sidste 23/24 år

Helt enig.. Det bliver et glædeligt farvel til det stadion - men stadig et farvel som for mig og mange andre markere stedet hvor ADSKILLIGE timer er blev brugt, og hvor man har vist sin gigantiske kærlighed til vores fodboldklub i løbet af de sidste 23/24 år
Enig. Jeg husker også baneinvasionen efter sidste kamp i sæsonen med Silkeborg (?), hvor vi havde vundet 4-1 og reddet os. Samt Nedrykningsplayoff mod Viborg, Anders Bjerre, Peter Graulund, Jens Stage m.m.fl. GF-Sisters (i starten), 5-1 mod Brøndby. Mange gode stunder uden vi har vundet noget :)

Enig. Jeg husker også baneinvasionen efter sidste kamp i sæsonen med Silkeborg (?), hvor vi havde vundet 4-1 og reddet os. Samt Nedrykningsplayoff mod Viborg, Anders Bjerre, Peter Graulund, Jens Stage m.m.fl. GF-Sisters (i starten), 5-1 mod Brøndby. Mange gode stunder uden vi har vundet noget :)
Jeg husker primært et 1-6 nederlag til EfB en råkold efterårsdag. Som jeg så sammen med min roommate, der kom var Varde og kendte halvdelen af EfB-holdet. Der gik der sgu lidt tid inden jeg kom på stadion igen...

Helt uenig. At slippe for det lorte atletik stadion er grund nok til at fejre det i et omfang, som vil gøre Napoli fans misundelige og tænke deres mesterskabsfejring var som at fejre tandløse og stokdøve tante Odas 90 årige fødselsdag.

Det kunne være så fedt, at komme SFA og Nysir i forekøbet med et ordentlig professionelt fyrværkerishow.

Helt uenig. At slippe for det lorte atletik stadion er grund nok til at fejre det i et omfang, som vil gøre Napoli fans misundelige og tænke deres mesterskabsfejring var som at fejre tandløse og stokdøve tante Odas 90 årige fødselsdag.

Hvis man vinkler det sådan, er det selvfølgelig værd at fejre.
Den overskrift tør klubben dog nok trods alt ikke sætte på en eventuel officiel fejring.

Hvis klubben var smarte, så kom de SFA i forkøbet, og får arrangeret fyrværkeri af professionelle ved kampstart, skudt af fra byggepladsen.. Også for at tage afsked med Ceres Park
Men det vil jo ikke stoppe drengene med tændstikker i at tænde deres eget. Det kan jeg slet ikke forestille mig.

Det er vel også noget klubben skal søge om tilladelse til, hvis det er. Så ikke noget der sker med kort varsel. I øvrigt vil det også være ret tonedøvt at lave fyrværkeri af enhver art ovenpå den seneste straf, uanset hvor lovligt man så får gjort det. AGF skal opfordre til en anden form for stemningstiltag.

Det undrer mig virkelig at SFA sætter så stor lighedstegn mellem ild og stemning. Er der virkelig så lidt fantasi? Jeg er med på, at alternativer vil kræve lidt mere kreativitet, men tag dog handsken op med nogle fede tifoer, sang og tilråb og find så på en ny leg med nogle fede effekter. Det bør ikke være umuligt og det kan jo også indebære lys uden ild.

Hvad er bøderne oppe i efterhånden - en kvart til en halv mio? Man kan altså få pænt mange voldsparate, karseklippede ekstravagter med store muskler, lavt selvværd og indestængte aggressioner for de penge.
Puds sådan en flok på pyromanerne - gi' dem knippelsuppe og et girokort med hjem og brug deres kujonhætter til at tørre røv i. Just my two cents.

Så lige for at forstå dit indlæg rigtigt? Det er bedre med magtmisbrug fra politiets side, samt "pudse" nogle voldsparate på en gruppe der fyrer pyro af? Skal blot lige forstå dit indlæg.

Helt for egen regning, så tror jeg faktisk, modsat så mange andre herinde, at de stemningsskabende fans (også dem med romerlys) udgør en isoleret overskudsforretning for klubben. Det kan man naturligvis ikke indrømme for åbent TV, og derfor forbliver det ved tomme ord og ingen handling.

Da jeg selv kom på stemningsafsnittet var vi til enkelte førstedivisionskampe kun en lille håndfuld stemningsskabende fans. Siden da er intensiteten og kvaliteten af opbakningen øget markant. Som en (for mig at se) naturlig konsekvens af dette, er mængden af romerlys også vokset. Det samme er mængden af fans i de omkringliggende afsnit - og egentlig på hele stadion generelt. Noget af tilskuervæksten skal naturligvis tillægges corona og vores resultatmæssige fremgang.
eg tror også, at mængden af sponsorer er positivt korreleret med den stemningsmæssige fremgang - i hvert fald når man sammenligner sponsorindtægterne omkring 2010'erne med nutidens.

Der ærgrer mig derfor at læse den hetz der eksisterer herinde, på Facebook og andre steder af internettet hvor jeg helst ikke færdes. Vigtigheden af et stemningsskabende organ som SFA/Nýsir er vigtigt. Både for TV-stationernes produkt til folk hjemme i stuerne, til de unge knægte og piger på familietribunen og alverdens andet godtfolk der følger med på stadion. Uden stemningsskabende fans ville vi være tættere på FC Nordsjælland - blot med en historie.
Det
Helt for egen regning, så tror jeg faktisk, modsat så mange andre herinde, at de stemningsskabende fans (også dem med romerlys) udgør en isoleret overskudsforretning for klubben. Det kan man naturligvis ikke indrømme for åbent TV, og derfor forbliver det ved tomme ord og ingen handling.

Da jeg selv kom på stemningsafsnittet var vi til enkelte førstedivisionskampe kun en lille håndfuld stemningsskabende fans. Siden da er intensiteten og kvaliteten af opbakningen øget markant. Som en (for mig at se) naturlig konsekvens af dette, er mængden af romerlys også vokset. Det samme er mængden af fans i de omkringliggende afsnit - og egentlig på hele stadion generelt. Noget af tilskuervæksten skal naturligvis tillægges corona og vores resultatmæssige fremgang.
eg tror også, at mængden af sponsorer er positivt korreleret med den stemningsmæssige fremgang - i hvert fald når man sammenligner sponsorindtægterne omkring 2010'erne med nutidens.

Der ærgrer mig derfor at læse den hetz der eksisterer herinde, på Facebook og andre steder af internettet hvor jeg helst ikke færdes. Vigtigheden af et stemningsskabende organ som SFA/Nýsir er vigtigt. Både for TV-stationernes produkt til folk hjemme i stuerne, til de unge knægte og piger på familietribunen og alverdens andet godtfolk der følger med på stadion. Uden stemningsskabende fans ville vi være tættere på FC Nordsjælland - blot med en historie.
Det er underligt. Jeg startede min gang på stadion i 60’erne og har været der lige siden. Tro mig der har været fed stemning nærmest alle år. I “gamle dage” var det venstre side af den gamle tribune der skabte vild stemning. Senere blev det flyttet rundt omkring på stadion men det skete uden pyro.
Så kan jeg læse at du mener at det, for klubben, er en overskudsforretning med pyro. Et talent på kontrakt koster ca. 250.000 om året så kan du selv regne ud hvor mange talenter vi går glip af. Boget andet er at ballade med fans er noget der får sponsorer til at revudere deres spincoreart. Det skete i stor stil ved White pride

Det

Det er underligt. Jeg startede min gang på stadion i 60’erne og har været der lige siden. Tro mig der har været fed stemning nærmest alle år. I “gamle dage” var det venstre side af den gamle tribune der skabte vild stemning. Senere blev det flyttet rundt omkring på stadion men det skete uden pyro.
Så kan jeg læse at du mener at det, for klubben, er en overskudsforretning med pyro. Et talent på kontrakt koster ca. 250.000 om året så kan du selv regne ud hvor mange talenter vi går glip af. Boget andet er at ballade med fans er noget der får sponsorer til at revudere deres spincoreart. Det skete i stor stil ved White pride
Pyro var der skam også i “gamle” dage, men måske i mindre mængder. IMG_0235.webp

Det

Jeg har været på stadion siden slut 70´erne....helt ærligt kan du da ikke mene at den stemning der var dengang kommer i nærheden af nutidens?? Der var god stemning nogle år i 80´erne og 95´-97´ og så selvfølgelig "enkeltstående snapse" som f.eks Europacupkampe mod f.eks Twente og AIK, men ellers sølle ift idag, herunder de sidste 4-5 år

Nu er der en torsdagshurdle, der først skal overstås, men vi ved vel strengt taget endnu ikke, om søndagens hjemmekamp er den sidste, eller om der kan komme en pokalkamp mod Brøndby også.

Hvis den sidste kamp bliver uden tilskuere, ja, så vil det da være et lidt kedeligt selvmål. Eller sagt på en anden måde: Det skal være lidt af et show søndag, hvis det skal være dét værd.

Men uanset pokalkamp, bliver det med stærkt reduceret kapacitet, da det formentlig bliver én af endetribunerne eller midten af C.

B tribunen begynder at blive revet nærmest når den sidste tilskuere har forladt stadion søndag.

Så får vi en kamp uden tilskuere på baggrund af et stort lysshow, vil det være fint med den pokalkamp.

Den bliver virkelig spillet på en byggeplads :D

Så lige for at forstå dit indlæg rigtigt? Det er bedre med magtmisbrug fra politiets side, samt "pudse" nogle voldsparate på en gruppe der fyrer pyro af? Skal blot lige forstå dit indlæg.
Måske snarere et lidt frustreret udtryk for, at jeg gerne så klubben mande op med vagter, som rent faktisk har kompetencerne til at gribe ind, når der trækkes op med pyro som mod Brøndby. Blot det. Jeg synes det er sindssygt at diskutere om det mere eller mindre farlige ved pyro når faktum er, at det er forbudt - og at det skader klubben når nogle bryder forbuddet.

Latest posts

Back