Den store stemningstråd
Nu tog jeg lige udgangspunkt i dit skriv.
Nu hvor klubben er imod det, hvorfor stopper de det så ikke? Jeg har gentagende gange undret mig over hvorfor man ingenting gør som klub?
Man tillod at man stod og brugte 10 min på at sætte batterier op i pausen mod Brøndby. Bagefter er man så hurtigt ude og sige man er meget imod det, men hvorfor fanden gjorde man så ikke noget?
Helt for egen regning, så tror jeg faktisk, modsat så mange andre herinde, at de stemningsskabende fans (også dem med romerlys) udgør en isoleret overskudsforretning for klubben. Det kan man naturligvis ikke indrømme for åbent TV, og derfor forbliver det ved tomme ord og ingen handling.
Da jeg selv kom på stemningsafsnittet var vi til enkelte førstedivisionskampe kun en lille håndfuld stemningsskabende fans. Siden da er intensiteten og kvaliteten af opbakningen øget markant. Som en (for mig at se) naturlig konsekvens af dette, er mængden af romerlys også vokset. Det samme er mængden af fans i de omkringliggende afsnit - og egentlig på hele stadion generelt. Noget af tilskuervæksten skal naturligvis tillægges corona og vores resultatmæssige fremgang.
eg tror også, at mængden af sponsorer er positivt korreleret med den stemningsmæssige fremgang - i hvert fald når man sammenligner sponsorindtægterne omkring 2010'erne med nutidens.
Der ærgrer mig derfor at læse den hetz der eksisterer herinde, på Facebook og andre steder af internettet hvor jeg helst ikke færdes. Vigtigheden af et stemningsskabende organ som SFA/Nýsir er vigtigt. Både for TV-stationernes produkt til folk hjemme i stuerne, til de unge knægte og piger på familietribunen og alverdens andet godtfolk der følger med på stadion. Uden stemningsskabende fans ville vi være tættere på FC Nordsjælland - blot med en historie.