New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 832
  • Views Views: Views 50K
Alle kampe har selvfølgelig ikke har en atmosfære som mod LBK, fordi det var de stemningsskabende fans der boycuttede og opfordrede andre til at gøre det samme, og ikke et billede af den reelle atmosfære uden ultras.
Jeg synes så der er et par spørgsmål der melder sig:
Kunne man forestille sig at der kunne være udmærket stemning hvis man alene fjernede dem der absolut vil have at der indgår pyro, men så stadig havde en åben stemningstribune?

Man kan måske skele til Brøndby under Alphas stemningsboycut for et bedre billede. Der tog stemningen vidst nok (jeg ser ikke super mange brøndbykampe...) et voldsomt dyk.

Man kan måske skele til Brøndby under Alphas stemningsboycut for et bedre billede. Der tog stemningen vidst nok (jeg ser ikke super mange brøndbykampe...) et voldsomt dyk.
Det tager naturligvis tid for andre at tage over, men det gør det nok heller ikke nemmere hvis den samme gruppe fans stadig står der men med korslagte arme og sure miner.

I min bog er protester mod at klubben overtages af noget der ligner en kapitalfond med ukendte bagmænd i øvrigt en noget vigtigere sag at protestere mod end retten til at fyre romerlys og raketter af.

Nu hvor klubben er imod det, hvorfor stopper de det så ikke? Jeg har gentagende gange undret mig over hvorfor man ingenting gør som klub?

Man tillod at man stod og brugte 10 min på at sætte batterier op i pausen mod Brøndby. Bagefter er man så hurtigt ude og sige man er meget imod det, men hvorfor fanden gjorde man så ikke noget?
Problemet er vel, at vagterne ikke er ansat/tilstrækkeligt lønnet til at skulle tage en konfrontation med hætteklædte personer, som måske/måske ikke ved, at det får store økonomiske konsekvenser for dem, hvis de bliver taget - og derfor kan ventes at gøre modstand.

Men hvis det allerede er mere eller mindre kendt i miljøet, at der kommer en "farvel-til-stadion" ildfest på søndag, så kunne AGF vel forhøre sig hos politiet med henblik på at lave en aktion der.

• Like
Reactions: Kaj
Problemet er vel, at vagterne ikke er ansat/tilstrækkeligt lønnet til at skulle tage en konfrontation med hætteklædte personer, som måske/måske ikke ved, at det får store økonomiske konsekvenser for dem, hvis de bliver taget - og derfor kan ventes at gøre modstand.

Men hvis det allerede er mere eller mindre kendt i miljøet, at der kommer en "farvel-til-stadion" ildfest på søndag, så kunne AGF vel forhøre sig hos politiet med henblik på at lave en aktion der.

At medtage ulovlige ting kan stoppes andre steder, så når nu JN er så meget imod det, så vil der også kunne findes en løsning på det, hvis man vil.

Der er altså kun maks 3.000 fans i det område, det er ikke 30.000 som i Dortmund.

Aflukket inden. Nok vagter på, indslusning, gennem gang af tifo ting osv. Men kan sagtens stoppe lys hvis man vil.

At medtage ulovlige ting kan stoppes andre steder, så når nu JN er så meget imod det, så vil der også kunne findes en løsning på det, hvis man vil.

Der er altså kun maks 3.000 fans i det område, det er ikke 30.000 som i Dortmund.

Aflukket inden. Nok vagter på, indslusning, gennem gang af tifo ting osv. Men kan sagtens stoppe lys hvis man vil.
Få politiets sporhunde til at finde de store raketbatterier på størrelse med ølkasser, som er blevet smuglet ind, det ville også virke præventivt, og kunne man så evt. bruge en elektro stav i skridtet på dem der klæber romerlys fast til klunkerne, så ville det nok også få en ende. Først av pga. strøm til klokkeværket og så av av fordi der går ild i skidtet!

Der er dæleme sket meget i AGF supporten siden jeg begyndte at gå på Stadion sidst i 70'ne
Dengang var det ret afdæmpet. Fyren med megafonen i "Barcelona" svinget var meget lettere at høre end resten af klaggen
Omkring først I 0'erne kom der gang i Galehuset. Det hjalp gevaldigt på den verbale opbakning til kampene og begyndelsen på tifoer, som vi ser dem nu...
Nysir og Galehuset blev uenige om nogle ting hen af vejen, derfor måtte vi skilles
Men jeg har kæmpe respekt for Nysir og SFA..
De laver bare en fed stemning og efterhånden imponerende tifoer..

Bare de vil droppe fyrværkeriet
Ved sgu ikke rigtig med romerlysene...

Interesseret spørgsmål, hvad gives bøderne egentlig for? At der er pyroteknik på lægterne eller at det kommer udenfor lægterne/forsinker kampen? Der har jo været 30-50 større, koordinerede pyroteknik afbrændinger indenfor de sidste ti år eller noget blandt AGF fans. Så det er langt, langt fra hver gang at der overhovedet har været sanktioneret.

Hvis der nu brændes 50 håndholdte af på tribunen på søndag som så mange gange før, “i god ro og orden”, men ikke mere end det, hvad sker der så?

Interesseret spørgsmål, hvad gives bøderne egentlig for? At der er pyroteknik på lægterne eller at det kommer udenfor lægterne/forsinker kampen? Der har jo været 30-50 større, koordinerede pyroteknik afbrændinger indenfor de sidste ti år eller noget blandt AGF fans. Så det er langt, langt fra hver gang at der overhovedet har været sanktioneret.

Hvis der nu brændes 50 håndholdte af på tribunen på søndag som så mange gange før, “i god ro og orden”, men ikke mere end det, hvad sker der så?
Som de politiske vinde blæser lige nu vil det give mindst et par dage med tomt stemningsafsnit (hvis ikke der kommer endnu flere sanktioner på antallet af publikum) og en bøde nord for en kvart million. Vil jeg tro.
Det er i grunden lidt trist og følelsesladet, men sådan er mennesker jo.

Jeg har kæmpe respekt for stemningsafsnittet. De gør vokalt og med bannere et beundringsværdigt stykke arbejde.

Det jeg har svært ved at forstå er deres insisteren på at pyro er lig med stemning.

Senest mod Brøndby var der fuld smæk på deres vokal gennem hele kampen. Men for mig øger det ikke stemningen med pyro. Jo, vi er næsten alle fascineret af ild, men jeg oplever ikke at stemningen på stadion løftes af det.

Så når det både er farligt, ulovligt, koster klubben penge og (er min påstand) ikke er stemningsskabende i sig selv, så forstår jeg ikke deres insisteren på pyro.

Selvfølgelig kriller det at brænde stadion ned mod FCK, der var planlagt som værende sidste kamp på det rædderlige stadion. Men i guder hvor vil det være SNOTDUMT med pyro i den kamp. Prisen vil være lukning af stemningsafsnittet og måske flere afsnit mod Brøndby i returen i pokalen. Til den kamp får spillerne brug for al den vokale støtte de kan få. Sat på spidsen: pyro mod FCK vil være at sætte sig selv over klubben.

Hvis kanten bliver afbrudt er der garanti for bøder, ellers kan det vel have noget med omfang at gøre, og så selvfølgelig, om det bringer andres sikkerhed i fare.

Hvis kanten bliver afbrudt er der garanti for bøder, ellers kan det vel have noget med omfang at gøre, og så selvfølgelig, om det bringer andres sikkerhed i fare.
Og det er jo det der er latterligt. Og det som nogle af de budskaber der blev haglet ned herinde gik ud på. At det er sådan lidt la la og kommer an på hvor meget opmærksomhed der er på det om man får den ene eller den anden straf eller slet ingen.

Men der kommer vel ikke pyro til den hjemmekamp?

JN er jo meget imod pyro hører vi, så ham og klubben sørger jo for ordentlig indgangs kontrol, og at få kigget tifo gruppen efter før kampen. Ikke som i kampen mod Brøndby hvor samtlige vagter stod og kiggede på alt det der foregik.
Jeg tror godt du kan regne med at der bliver arbejdet på et pyro-show i relativt stor skala… Sidste superliga-kamp på Ceres Park, og vi kan potentielt set ligge nummer 1 når kampen er slut… Det ville ligne SFA/Nysir dårligt at lade den mulighed passere..

Men der kommer vel ikke pyro til den hjemmekamp?

JN er jo meget imod pyro hører vi, så ham og klubben sørger jo for ordentlig indgangs kontrol, og at få kigget tifo gruppen efter før kampen. Ikke som i kampen mod Brøndby hvor samtlige vagter stod og kiggede på alt det der foregik.
Jeg tror ikke at det fyrværkeri vi så mod Brøndby var noget der kom ind gennem indgangskontrollen. Nogen har fået det ind på tribunen på en anden måde. Bare mit gæt.

Pyro omfatter i øvrigt alt hvad der affyres med ild i. Debatten kan godt blive lidt diffus. Romerlysene skal nok komme på søndag og der skal også nok falde en stor bøde igen - som minimumsstraf.

Jeg tror ikke at det fyrværkeri vi så mod Brøndby var noget der kom ind gennem indgangskontrollen. Nogen har fået det ind på tribunen på en anden måde. Bare mit gæt.

Pyro omfatter i øvrigt alt hvad der affyres med ild i. Debatten kan godt blive lidt diffus. Romerlysene skal nok komme på søndag og der skal også nok falde en stor bøde igen - som minimumsstraf.

Ja jeg tror da også det kommer igen. Nu har klubben jo set igennem fingre med at det er eskaleret i årevis, så stopper det selvfølgelig ikke bare på en weekend.

Det kan godt være det ikke kom igennem indgangs kontrollen, men ind er det kommet. Det er trods alt et lille område alt det her foregår på, så jeg mener stadigvæk at hvis man fra AGFs side virkelig vil det til livs, så kan man godt komme det.

Jeg tror godt du kan regne med at der bliver arbejdet på et pyro-show i relativt stor skala… Sidste superliga-kamp på Ceres Park, og vi kan potentielt set ligge nummer 1 når kampen er slut… Det ville ligne SFA/Nysir dårligt at lade den mulighed passere..
Hvad er bøderne oppe i efterhånden - en kvart til en halv mio? Man kan altså få pænt mange voldsparate, karseklippede ekstravagter med store muskler, lavt selvværd og indestængte aggressioner for de penge.
Puds sådan en flok på pyromanerne - gi' dem knippelsuppe og et girokort med hjem og brug deres kujonhætter til at tørre røv i. Just my two cents.

Latest posts

D
Replies
827
Views
55K
Back