New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 832
  • Views Views: Views 49K
Den store stemningstråd
Jeg ved ikke lige hvor jeg skal lægge denne, men Politiken har lavet en artikel om FCKs stemningssektion og hooliganproblemer mm.
(Har ikke læst andet end de første linjer).

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal lægge denne, men Politiken har lavet en artikel om FCKs stemningssektion og hooliganproblemer mm.
(Har ikke læst andet end de første linjer).

det kunne være interessant at vide om de kommer ind på eventuelle tråde længere op i systemet. Det er slemt nok med fansenes forbindelser til organiseret kriminalitet, men ligesom i Brøndby kunne man godt mistænke, at der heller ikke er helt lukkede skodder mellem dem og ledelsen i klubben. FCK har vel i hvert fald udadtil taget lidt mere afstand fra dem end man har i Brøndby, men det er jo fx næppe tilfældigt hvem der ender som fankoordinator.

det kunne være interessant at vide om de kommer ind på eventuelle tråde længere op i systemet. Det er slemt nok med fansenes forbindelser til organiseret kriminalitet, men ligesom i Brøndby kunne man godt mistænke, at der heller ikke er helt lukkede skodder mellem dem og ledelsen i klubben. FCK har vel i hvert fald udadtil taget lidt mere afstand fra dem end man har i Brøndby, men det er jo fx næppe tilfældigt hvem der ender som fankoordinator.
Direkte citeret fra Politikens udmærkede artikel

Endnu tættere på FCK er ham, der optræder som formand for selskabet bag Haralds Bodega. Han har også forbindelse til en stor del af de hårdkogte fans, men samtidig var han indtil for ganske nylig ansat af klubben som bindeled til tilhængerskaren – blandt andet med det formål at komme voldelige optrin til livs.

Efter at Politiken har gjort FCK opmærksom på hans engagement i værtshuset, er han ikke længere ansat i klubben.

»Der er tale om en forhenværende medarbejder, og vi kommenterer ikke på ansættelsesforhold«, skriver FCK i en mail.

Har i set AGFs opslag på facebook om udvikling fra "Speakers Corner" på C1-C3 (vel kun C3), til stemningsafsnittet nu.

Voldsom udvikling.

Jeg husker selv da man stod i C2, og hvor galehuset stod i C3. C1 var ofte helt tomt, og både C2 og 3 var vel 75% fyldte. Nedre gabende tom.

Nu er der jo flere kampe, hvor B1-B3 øvre OG nedre er fyldt. Det var fuldstændig urealistisk dengang. der er plads il 450 pr "blok".

Det er nok en forskel på omkring 1000 dengang til nu 2.700 i stemningsafsnittet.

Har i set AGFs opslag på facebook om udvikling fra "Speakers Corner" på C1-C3 (vel kun C3), til stemningsafsnittet nu.

Voldsom udvikling.

Jeg husker selv da man stod i C2, og hvor galehuset stod i C3. C1 var ofte helt tomt, og både C2 og 3 var vel 75% fyldte. Nedre gabende tom.

Nu er der jo flere kampe, hvor B1-B3 øvre OG nedre er fyldt. Det var fuldstændig urealistisk dengang. der er plads il 450 pr "blok".

Det er nok en forskel på omkring 1000 dengang til nu 2.700 i stemningsafsnittet.
Det er vildt og jeg tror kun at det bliver ved med at vokse😎

Som en der var super aktiv dengang og som nu bor i udlandet på 15. år er det ret vildt at komme tilbage og til kamp den nok gennemsnitligt en gang om året det sker. Specielt de sidste 5-8 år er det bare gået stærkt. Til FCK kampen hjemme i oktober sidste år var jeg afsted med nogle af de gamle drenge og det slog mig hårdt hvordan den yngre generation gennemsnitligt bare har en helt anden mentalitet nu. For mig/os er det på godt og godt, en del herinde synes jo så desværre det er på godt og ondt :)

Som en der var super aktiv dengang og som nu bor i udlandet på 15. år er det ret vildt at komme tilbage og til kamp den nok gennemsnitligt en gang om året det sker. Specielt de sidste 5-8 år er det bare gået stærkt. Til FCK kampen hjemme i oktober sidste år var jeg afsted med nogle af de gamle drenge og det slog mig hårdt hvordan den yngre generation gennemsnitligt bare har en helt anden mentalitet nu. For mig/os er det på godt og godt, en del herinde synes jo så desværre det er på godt og ondt :)
Det er jo kun fordi du mener at pyroteknik nødvendigvis må følge med bedre stemning, mig bekendt er der ingen herinde der har udtrykt andet end en positiv holdning til at der er flere der vil være med til at skabe stemning.

Jeg har også hele vejen igennem været enormt positiv over at man bygger det nye stadion med ét dæk. Forudsætningerne må være meget bedre på den måde, ikke bare ift den kommende hvide mur men også ift at sprede det lidt mere ud på stadion.

Det er jo kun fordi du mener at pyroteknik nødvendigvis må følge med bedre stemning, mig bekendt er der ingen herinde der har udtrykt andet end en positiv holdning til at der er flere der vil være med til at skabe stemning.

Min kommentar skulle slet ikke tages som en provokation eller en hentydning til at der skulle være folk herinde som er imod stemning. Jeg mente bare at den nye generation af fans tydeligvis har holdt fast i romerlysene som en del af stemningen. Og det er vi så nogle der er glade for og stolte af mens andre er kede af det.

Min kommentar skulle slet ikke tages som en provokation eller en hentydning til at der skulle være folk herinde som er imod stemning. Jeg mente bare at den nye generation af fans tydeligvis har holdt fast i romerlysene som en del af stemningen. Og det er vi så nogle der er glade for og stolte af mens andre er kede af det.
OK, fint nok så. Jeg tror nu ikke der var nogen af dem ovenfor der talte om andet end stemning generelt.

Teknologien gør, at vi ikke alene kan genkende ansigter i realtid, men også dokumentere deres handlinger, så vi har et solidt grundlag for at straffe dem og ikke mindst videregive vores materiale til politiet for videre efterforskning, så de kan retsforfølge dem. Vi ønsker, at dem som ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, tildeles lange karantæner, så de ikke får adgang til stadion, siger Palmå til Brøndbys hjemmeside.

Så har de blot balladen hvis de to ender i finalen i Pokalen…..

Jeg læser det blot som et citat fra Peter Hummelgaard, der her snakket med divisionsforeningen.
Mon ikke de blot har fortalt ham at der vil være udebaneforbud til derbys i minimum resten af Superligasæsonen.

Jeg tvivler på at divisionsforeningen tager stilling til pokalfinalen, før efter tidligst de to første dobbeltopgør.
Imens krydser de nok fingre for at et af holdene snubler.

Jeg læser det blot som et citat fra Peter Hummelgaard, der her snakket med divisionsforeningen.
Mon ikke de blot har fortalt ham at der vil være udebaneforbud til derbys i minimum resten af Superligasæsonen.

Jeg tvivler på at divisionsforeningen tager stilling til pokalfinalen, før efter tidligst de to første dobbeltopgør.
Imens krydser de nok fingre for at et af holdene snubler.
Sidste kamp i ligaen er fem dage inden pokalfinalen. Forestil jer lige et scenarie, hvor enten BIF eller FCK vil vinde mesterskabet i sidste runde og ikke mindst skal mødes i pokalfinalen uden at må have udebanetilskuere til nogen af kampene? Det bliver jo borgerkrig inde i København og på Vestegnen med 100 bilaterale arrangementer.

Og hvis de beslutter sig for, at der må være udebanetilskuere til pokalfinalen, skal det være afgjort inden sidste runde i superligaen, hvis der skal kunne nå at sælges billetter. Hvad er alternativet - neutrale pladser på hele stadion? Umiddelbart virker den model en anelse tvivlsom i sikkerhedsmæssig forstand. ;-)

Åbner de for fuldt stadion til pokalfinalen mellem de to hold, deler billetterne nogenlunde ligeligt, og FCK vinder hjemmebanefordelen, kunne det være grumme underholdene, hvis de nakkede Sydsiden. Men hvordan fanden vil i givet fald de få 15.000-16.000 FCK-fans eskorteret fra stationen til stadion uden ragnarok?

Det er en catch22. Jeg nægter at tro på, at Brøndby og FCK kommer til at mødes i slutspillets sidste eller sågar næstsidste runde, hvor mesterskabet også kan afgøres i den kamp, uden det vil være fuldstændig usandsynligt. Tredjesidste runde vil det være matematisk urealistisk, hvis enten FCK eller Brøndby sikrer sig mesterskabet med en sejr over den anden. Medmindre de to hold da smadrer slutspillet fuldstændig og distancerer alle de resterende fire.

Der bliver urent trav i den tombola, når kampene i slutspillet skal fordeles. Jeg vil gerne vædde fem stadionplatter på, at Brøndby og FCK ikke får kampe mod hinanden de sidste to runder af slutspillet. Nogen der tør indgå det væddemål?

Det fremgår i øvrigt af datoplanen, at der skulle have været lodtrækning til semifinalerne den 16. december, medmindre jeg ikke forstår noget som helst.

Men jeg er da glad for, at det om ikke andet tyder på, lodtrækningen endnu ikke har fundet sted.

Der bliver urent trav i den tombola, når kampene i slutspillet skal fordeles. Jeg vil gerne vædde fem stadionplatter på, at Brøndby og FCK ikke får kampe mod hinanden de sidste to runder af slutspillet. Nogen der tør indgå det væddemål?
Kampkalenderen fastlægges ikke bare ved lodtrækning da der kan være klubber der har særlige ønsker man forsøger at tilgodese, fx ville vi gerne slutte efteråret af med et par udekampe så man kunne rive mere af stadion ned lidt hurtigere (før vi vidste at der alligevel ville komme en pokalkamp hvor vi så byttede med Brøndby så vi startede hjemme. Det var næppe en fordel.) Det kan godt være man ikke fortæller det direkte, men selvfølgelig er sikkerhedshensyn ifm de to kampe mellem FCK og BIF også med i overvejelserne. Alene det at hele runden afvikles på samme tid i de sidste to (er det vist) runder gør vel at man ikke kan have en kamp der ellers skulle afvikles tidligt på dagen og som kræver massiv tilstedeværelse af politiet.

Jeg har lidt svært ved at se hvordan der vil kunne være tilskuere til en pokalfinale imellem dem. Det vil være lidt underligt hvis man siger at det er forsvarligt til en pokalfinale hvis det ugen inden ikke er det til en ligakamp.

Latest posts

Back