New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 832
  • Views Views: Views 49K
Den store stemningstråd
Kampkalenderen fastlægges ikke bare ved lodtrækning da der kan være klubber der har særlige ønsker man forsøger at tilgodese, fx ville vi gerne slutte efteråret af med et par udekampe så man kunne rive mere af stadion ned lidt hurtigere (før vi vidste at der alligevel ville komme en pokalkamp hvor vi så byttede med Brøndby så vi startede hjemme. Det var næppe en fordel.) Det kan godt være man ikke fortæller det direkte, men selvfølgelig er sikkerhedshensyn ifm de to kampe mellem FCK og BIF også med i overvejelserne. Alene det at hele runden afvikles på samme tid i de sidste to (er det vist) runder gør vel at man ikke kan have en kamp der ellers skulle afvikles tidligt på dagen og som kræver massiv tilstedeværelse af politiet.

Jeg har lidt svært ved at se hvordan der vil kunne være tilskuere til en pokalfinale imellem dem. Det vil være lidt underligt hvis man siger at det er forsvarligt til en pokalfinale hvis det ugen inden ikke er det til en ligakamp.
Alt, hvad du skriver, giver mening. Hovedparten af det, jeg skrev, gav ingen mening efter at have læst dit.

Men det vil sgu være absurd at få en coronapokalfinale. Især for spillerne. Der er knap så sjovt at vinde et mesterskab eller en pokal og så juble til tom beton.

Alt, hvad du skriver, giver mening. Hovedparten af det, jeg skrev, gav ingen mening efter at have læst dit.

Men det vil sgu være absurd at få en coronapokalfinale. Især for spillerne. Der er knap så sjovt at vinde et mesterskab eller en pokal og så juble til tom beton.
Altså konklusionen er jo den samme, der er i virkeligheden (formentlig) bare ikke så mange ubesvarede spørgsmål - udover lige det væsentligste i den her sammenhæng, nemlig hvad man gør ift tilskuere hvis FCK og Brøndby mødes i pokalfinalen. Der skal nok være nogle der sidder og håber lidt på at det ikke bliver tilfældet. Det vil være absurd ja, men jeg har lidt svært ved at se hvordan de kan gøre det anderledes.

Jeg er nu officielt røget i kategorien af de edb-imbecile.
Brugen af forkortelsen for elektronisk databehandling (EDB), som vist i meget høj grad er forsvundet ud af det danske sprog og erstattet af betegnelsen informationsteknologi (IT), kunne måske tyde lidt i den retning? Men vi kan jo ikke være nørder alle sammen. ;) Bortset fra det, er det nu en ret rodet side de har til den pokalturnering.

Altså konklusionen er jo den samme, der er i virkeligheden (formentlig) bare ikke så mange ubesvarede spørgsmål - udover lige det væsentligste i den her sammenhæng, nemlig hvad man gør ift tilskuere hvis FCK og Brøndby mødes i pokalfinalen. Der skal nok være nogle der sidder og håber lidt på at det ikke bliver tilfældet. Det vil være absurd ja, men jeg har lidt svært ved at se hvordan de kan gøre det anderledes.
Det vil sgu være underholdende at se Viborg-Silkeborg på Brøndby Stadion, eftersom den bedste fryd er skadefryd. Mon de kan tænde røde lamper i forening?

Hvis FCK skal møde Silkeborg på Brøndby Stadion, tror jeg sgu også på en mindre sikkerhedskrise. Jeg antager, at der må være en stak blågule, som vi være en anelse forsmåede over, at det falske byens hold indtager Vestegnen som hjemmebane.

Jeg vil hade at se de to københavnerklubber ryge i finalen. Men hvis det betyder, at de skal spille foran tomme tribuner, vil det dog alligevel være fantastisk grinagtigt. Og stakkels hovedstad siger jeg bare.

Det vil sgu være underholdende at se Viborg-Silkeborg på Brøndby Stadion, eftersom den bedste fryd er skadefryd. Mon de kan tænde røde lamper i forening?

Hvis FCK skal møde Silkeborg på Brøndby Stadion, tror jeg sgu også på en mindre sikkerhedskrise. Jeg antager, at der må være en stak blågule, som vi være en anelse forsmåede over, at det falske byens hold indtager Vestegnen som hjemmebane.

Jeg vil hade at se de to københavnerklubber ryge i finalen. Men hvis det betyder, at de skal spille foran tomme tribuner, vil det dog alligevel være fantastisk grinagtigt. Og stakkels hovedstad siger jeg bare.
Der skal nok blive ballade hvis FCK eller BIF er indblandet på den ene eller anden måde, det bliver bare ekstra slemt hvis det er dem begge. FCK på Brøndby Stadion er rigtig nok også noget der kan give problemer uanset modstander.

Jeg håber på Viborg-Silkeborg i finalen, jeg foretrækker at hverken FCK eller BIF vinder noget som helst, men er lidt ligeglad med de andre to, men det kan jo vise sig at AGF får en europæisk plads hvis der er et bestemt hold der vinder og det hold vil jo nok ikke være SIF eller VFF...

Der skal nok blive ballade hvis FCK eller BIF er indblandet på den ene eller anden måde, det bliver bare ekstra slemt hvis det er dem begge. FCK på Brøndby Stadion er rigtig nok også noget der kan give problemer uanset modstander.

Jeg håber på Viborg-Silkeborg i finalen, jeg foretrækker at hverken FCK eller BIF vinder noget som helst, men er lidt ligeglad med de andre to, men det kan jo vise sig at AGF får en europæisk plads hvis der er et bestemt hold der vinder og det hold vil jo nok ikke være SIF eller VFF...
Jeg håber at FCK vinder, fordi det så gør vores europæiske muligheder bedre. Enten direkte kvalifikation med en 3. plads eller en kamp mod nr. 7 ved en 4. plads. En Brøndby-sejr kan få samme virkning, men det scenarie håber jeg ikke på.

Jeg håber at FCK vinder, fordi det så gør vores europæiske muligheder bedre. Enten direkte kvalifikation med en 3. plads eller en kamp mod nr. 7 ved en 4. plads. En Brøndby-sejr kan få samme virkning, men det scenarie håber jeg ikke på.
Jo, men jo kun fordi du antager at vi vil ligge til at få en europæisk plads eller få den plads forbedret. Det er bestemt sandsynligt at vi kan ende omkring en 3.-4.-plads, men der kan ske meget i mellemtiden. Det vil være helt fint fx at blive opgraderet og slippe for den sidste playoff-kamp.

Det står i turneringsreglerne, at i runde 10 i mesterskabsslutspillet har nummer 1,2 og 3 i grundspillet, hjemmebane mod nummer 4, 5 og 6. Den præcise fordeling foretages af turneringsudvalget når de fastlægger kampene for mesterskabsslutspillet.

Jeg gætter på at både Brøndby og FCK ligger i top 3 efter de første 22 runder. Hvorved de altså ikke kan mødes i sidste runde.

Det står i turneringsreglerne, at i runde 10 i mesterskabsslutspillet har nummer 1,2 og 3 i grundspillet, hjemmebane mod nummer 4, 5 og 6. Den præcise fordeling foretages af turneringsudvalget når de fastlægger kampene for mesterskabsslutspillet.

Jeg gætter på at både Brøndby og FCK ligger i top 3 efter de første 22 runder. Hvorved de altså ikke kan mødes i sidste runde.
Imponerende godt gravet frem.

Jeg var lige en tur forbi simulatoren (det er den tid på året!), og jeg får det til, at vi ligger nr. 3 efter grundspillet. Det kræver mindst 3 sejre og 2 uafgjorte. Vi vil være 5 point efter FCM, men vi holder Brøndby bag os. Vi ender med at skulle spille mod Brøndby i sidste runde af mesterskabsspillet (hvis det er givet, at det er nr. 3 mod nr. 4 fra grundspillet). Det bliver så hjemme i Vejlby, at vi skal vride 1. pladsen fra FCM med en 3-3 udligning i overtiden.

Interessant detalje der er værd at huske når man ser slutspilsprogrammet, men det handler vel mest om at give noget ekstra man kan spille for i grundspillet og så er det rigtigt at det kan udelukke at BIF og FCK mødes i sidste runde, men jeg tror nu de vil undgå det under alle omstændigheder og tilsvarende i runden før.

Vi ender med at skulle spille mod Brøndby i sidste runde af mesterskabsspillet (hvis det er givet, at det er nr. 3 mod nr. 4 fra grundspillet).
Det tror jeg så ikke er givet. Blot at holdene fra puljen 1-3 møder holdene fra puljen 4-6. Men det kunne da være interessant at få en direkte bronzekamp mod dem i sidste runde, hvis det også skulle falde sådan ud efter 9 runder af slutspillet.

Jeg tror ikke rigtig på FCN og Randers (eller Silkeborg for den sags skyld) i forhold til top-4.

Forstår slet ikke denne debat
Brøndby ender udenfor top 6... :sneaky:

Det tror jeg så ikke er givet. Blot at holdene fra puljen 1-3 møder holdene fra puljen 4-6. Men det kunne da være interessant at få en direkte bronzekamp mod dem i sidste runde, hvis det også skulle falde sådan ud efter 9 runder af slutspillet.

Jeg tror ikke rigtig på FCN og Randers (eller Silkeborg for den sags skyld) i forhold til top-4.
Helt rigtigt.
Jeg fik ikke skrevet tydeligt nok, at nummer 1-3 møder nummer 4-6, men rækkefølgen er ikke giver.

Forstår slet ikke denne debat
Brøndby ender udenfor top 6... :sneaky:
Brøndby går stensikkert i top 3.
De har holdt sammen på en meget stærk trup og fået tilført en bosnisk landsholdsspiller med kampe for Roma og Ajax.
De kørte os ud på røv og albuer i den sidste kamp i 2024, for dem der måtte tro at vi er bedre end dem.
De kommer ud med speederen i bund med en masse indestængt energi efter trænerskiftet.
De har det letteste slutprogram af alle i grundspillet.

Latest posts

Back