New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 103K
Ved du godt at ludomani er en sygdom?
Præcis som at være alkoholiker, narkoman, shopaholic mv.
Det handler jo af og om afhængigheden og når man mister kontrollen og dømmekraften fuldstændigt.
At jeg spiller gør mig sgu ikke psykisk syg.
Der er en ret simpel regel til det her:
Du kan ikke spille for penge du ikke har!

Så må de andre afhængige, alkoholikerne, narkomanerne rode med deres lort.

Præcis som at være alkoholiker, narkoman, shopaholic mv.
Det handler jo af og om afhængigheden og når man mister kontrollen og dømmekraften fuldstændigt.
At jeg spiller gør mig sgu ikke psykisk syg.
Der er en ret simpel regel til det her:
Du kan ikke spille for penge du ikke har!

Så må de andre afhængige, alkoholikerne, narkomanerne rode med deres lort.

Men så forstår du det jo ikke? Dem som er afhængige kan ikke bare lade være med at spille hvis de ikke har råd?

Du kan sgu da spille alt det du vil, du har jo ingen problemer kan jeg forstå. Vi snakker jo ikke om at det skal være ulovligt at spille?

Men vild holdning du ligger for dagen ellers. De afhængige skal bare tage sig sammen, hvem havde gættet det var så nemt?

Jeg - som better på stort set alt - skal lige have det her skåret ud i vådt bølgepap og lysende neonskilte.
Altså, jeg kan projicere skylden for mit dundrende underskud videre på alt og alle, selv om det er mit mit-id, min konto og min beslutning at sætte penge på et eller andet tilfældigt væddemål?
Smart.
Eller er det kun noget der træder i kraft når man HAR smadret sin økonomi?
Jeg er i plus og det er fordi jeg kan styre det. Det er jo kun folk der har problemer vi hører om her. Jeg har forberedt mig på at bette andre steder end de danske siges når pop-populismen vinder den her debat og får deres forbud.
For det er der vi ender fornemmer jeg. Det er bare et spørgsmål om tid.
Bettingreklamer imellem “Coin toss” og startfløjt, som opfordrer til at live bette, er ekstremt aggressive, det ville svare til at opfordre dig til at bælle an flaske whiskey, eller ryge en pakke smøger om dagen.

Der er rigtigt mange penge i betting reklamer for TV startionerne, fordi der kommer rigtigt mange penge i betting firmaerne via lige præcis den form for aggressiv markedsføring.

Det er ikke pointen at betting skal forbydes, og egenlig heller ikke at betting reklamer skal forbydes. Men når de ikke kan begrænse markedsføringen, og placere denne væk fra kampene, så er der behov for regulering, fordi det koster samfundet rigtigt mage penge at de forstærker ludomaners spillelyst.

Mht Ceres på AGF's trøje, er det så kun tilladt fordi Ceres også laver sodavand eller blev det ændret? Talentholdene må vist ikke have den reklame på tøjet, men det måske nok også lidt noget pjat hvis det er tilladt fordi man også lige laver en sodavand når alle forbinder navnet med øl. Er der ikke også lande hvor vi ikke kunne stille op i den?

Jeg synes i øvrigt Graulund er en utrolig irriterende kommentator i kategorien hvor jeg vælger den anden kamp hvis han er på den ene af dem søndag kl 14. Det er ikke kun holdningerne eller at det ikke er særlig indsigtsfuldt, men jeg bliver også bare utrolig (irrationelt måske) irriteret over at han siger "altså" i samtlige sætninger.

Problemerne går jo væk når man ikke kan se fristelserne......................

Ingen påstår ludomani går væk, hvis der kommer strammere lovgivning om betting reklamer. Vi har i Danmark en ret stram våbenlovgivning men derfor er der stadig nogen som bliver skudt, vi har også alkoholikere selvom der også er strammet op på det område men vi ved, at reklamer virker, vi ved at det er med til at fastholde ludomaner i deres misbrug, derfor er det også ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv tudetosset, vi bliver stopfodret med betting reklamer og det endda selvom branchen selv, har lovet selvregulering (lol).

At Graulund siger, man bare kan tage sig sammen, viser lidt om, folk simpelthen ikke aner, hvor skadelig betting kan være og hvilket misbrug folk kan komme ud i eller bare noget som helst om den menneskelige psyke. De folk burde egentlig bare holde deres kæft.

Ka ik lige la vær - her et citat fra dr.dk om voksende spilafhængighed i Danmark - den halve million danskere kan ik bar lige la vær (med at spille langt ud over, hvad der er godt for dem selv, til gengæld tjener spilfirmaerne styrtende med penge på andres fallit)

En rapport fra 2022, der er lavet af Rambøll på vegne af Spillemyndigheden, viser, at næsten 500.000 danskere har spilproblemer. Det er mere end en fordobling siden 2016, hvor antallet hed 212.000.
Jeg mener heller ikke, at spil skal forbydes
MARCUS MOSSALSKI, FOREDRAGSHOLDER OG LUDOMANIBEHANDLER
Det svarer til, at flere end ti procent af voksne danskere har en grad af spilafhængighed.

Ka ik lige la vær - her et citat fra dr.dk om voksende spilafhængighed i Danmark - den halve million danskere kan ik bar lige la vær (med at spille langt ud over, hvad der er godt for dem selv, til gengæld tjener spilfirmaerne styrtende med penge på andres fallit)

En rapport fra 2022, der er lavet af Rambøll på vegne af Spillemyndigheden, viser, at næsten 500.000 danskere har spilproblemer. Det er mere end en fordobling siden 2016, hvor antallet hed 212.000.

Det svarer til, at flere end ti procent af voksne danskere har en grad af spilafhængighed.

Men de kan jo bare lade være? Så nemt er det...

Mht Ceres på AGF's trøje, er det så kun tilladt fordi Ceres også laver sodavand eller blev det ændret? Talentholdene må vist ikke have den reklame på tøjet, men det måske nok også lidt noget pjat hvis det er tilladt fordi man også lige laver en sodavand når alle forbinder navnet med øl. Er der ikke også lande hvor vi ikke kunne stille op i den?
Der må ikke være reklamer for bryggerier på trøjer til børn, hverken spillertøj eller trøjer til salg..

FCK lavede så den finte for år tilbage, at de lige skrev “Sport” ved siden af Carlsberg, så alle jo vidste at det stadig var en øl-reklame, forklædt en smule som Carlsberg Sport..

Og nej, så vidt jeg lige husker må vi ikke spille med Ceres på trøjen i europæisk sammenhæng - ret mig hvis jeg tager fejl - og der er helt bestemt lande hvor man ikke må spille med reklamer for alkohol på trøjen..

Der må ikke være reklamer for bryggerier på trøjer til børn, hverken spillertøj eller trøjer til salg..

FCK lavede så den finte for år tilbage, at de lige skrev “Sport” ved siden af Carlsberg, så alle jo vidste at det stadig var en øl-reklame, forklædt en smule som Carlsberg Sport..

Og nej, så vidt jeg lige husker må vi ikke spille med Ceres på trøjen i europæisk sammenhæng - ret mig hvis jeg tager fejl - og der er helt bestemt lande hvor man ikke må spille med reklamer for alkohol på trøjen..
Handler den del ikke om at Heineken (eller andre) har ekslusiv-rettighederne?

I øvrigt synes jeg der er kommet et diskret 0.0% i hjørnet af alle reklamer for bajere til store internationale begivenheder. Så er det problem jo løst!

Jeg er kæmpe modstander af reklamer for betting (og alkohol), klart for regulering, men modstander af forbud!

Jeg er stor fortaler for personligt ansvar og personlig frihed, men vi bliver for pokker nød til at diskutere hvad de begreber indebærer!

Er jeg fri til at vælge (fra) når spilnu (og andre) designer deres spil og reklamer specifikt efter hvordan de udløser så meget dopamin i min hjerne som muligt (klare farver, hurtige klip, tilfredsstillende lyde og animationer, perfekt mængde gulerod, tid mellem spil der er timet til nye dopaminudløsninger osv), eller bliver jeg fanget i en verden der er min vilje overlegen fordi den feeder på en primalhjerne der vinder over den bevidste hjerne hver gang fordi det var godt for overlevelse for 500.000 år siden, men skidt i en sofa med telefonen i hånden? Kan jeg forventes at stilles til ansvar når jeg taber til en dårligt reguleret overmagt?

Hvornår begynder enkelte menneskers problemer at blive så systemistiske at de begrænser helhedens friheder? Det er ikke godt for NOGEN (personer/samfund/stater) at enkelte personer går bankerot på spil eller alkohol. Og når det er systemisk stopper det med at handle om den enkeltes viljestyrke og om at vi bliver manipuleret til at handle mod eget bedste.

Som mange andre siger: spilfirmaer bruger milliarder på annoncering fordi det virker! Og det virker uforholdsmæssigt meget på et fåtal og det synes jeg ikke vi kan være bekendt.

Vi skal ikke forbyde spil - absolut og overhovedet ikke! Men for fanden det skal reguleres. I min lille verden i hvert fald!

For the record: jeg har indbetalt penge til spil 2 gange i mit liv og endte med +50% og +100%. Det siger mig ikke en skid og reklamerne bider 0% på mig, men det er der så meget andet der gør (reels, skodmad, sociale medier, alkohol). Jeg er bare heldig hvad spil angår!

Så stop dog! - klovn 🤬
Lad ham endelig fortsætte zigzag-kursen der afhænger af dagsformen og den nyeste konspirationsteori han er blevet gjort opmærksom på. Det gør forhåbentligt mere ondt på amerikanerne, og det er det bedste der i situationen kunne ske frem mod midtvejsvalget.
Men du har ret. En stupid klovn er hvad han er.

Hans planlagte angreb på den Sydafrikanske premierminister Zelinskiy-style med opfundne videoer og artikler var tåkrummende pinligt og raserifremkaldende. Kæmpeidiot.

Latest posts

Back