Der må ikke være reklamer for bryggerier på trøjer til børn, hverken spillertøj eller trøjer til salg..
FCK lavede så den finte for år tilbage, at de lige skrev “Sport” ved siden af Carlsberg, så alle jo vidste at det stadig var en øl-reklame, forklædt en smule som Carlsberg Sport..
Og nej, så vidt jeg lige husker må vi ikke spille med Ceres på trøjen i europæisk sammenhæng - ret mig hvis jeg tager fejl - og der er helt bestemt lande hvor man ikke må spille med reklamer for alkohol på trøjen..
Handler den del ikke om at Heineken (eller andre) har ekslusiv-rettighederne?
I øvrigt synes jeg der er kommet et diskret 0.0% i hjørnet af alle reklamer for bajere til store internationale begivenheder. Så er det problem jo løst!
Jeg er kæmpe modstander af reklamer for betting (og alkohol), klart for regulering, men modstander af forbud!
Jeg er stor fortaler for personligt ansvar og personlig frihed, men vi bliver for pokker nød til at diskutere hvad de begreber indebærer!
Er jeg fri til at vælge (fra) når spilnu (og andre) designer deres spil og reklamer specifikt efter hvordan de udløser så meget dopamin i min hjerne som muligt (klare farver, hurtige klip, tilfredsstillende lyde og animationer, perfekt mængde gulerod, tid mellem spil der er timet til nye dopaminudløsninger osv), eller bliver jeg fanget i en verden der er min vilje overlegen fordi den feeder på en primalhjerne der vinder over den bevidste hjerne hver gang fordi det var godt for overlevelse for 500.000 år siden, men skidt i en sofa med telefonen i hånden? Kan jeg forventes at stilles til ansvar når jeg taber til en dårligt reguleret overmagt?
Hvornår begynder enkelte menneskers problemer at blive så systemistiske at de begrænser helhedens friheder? Det er ikke godt for NOGEN (personer/samfund/stater) at enkelte personer går bankerot på spil eller alkohol. Og når det er systemisk stopper det med at handle om den enkeltes viljestyrke og om at vi bliver manipuleret til at handle mod eget bedste.
Som mange andre siger: spilfirmaer bruger milliarder på annoncering fordi det virker! Og det virker uforholdsmæssigt meget på et fåtal og det synes jeg ikke vi kan være bekendt.
Vi skal ikke forbyde spil - absolut og overhovedet ikke! Men for fanden det skal reguleres. I min lille verden i hvert fald!
For the record: jeg har indbetalt penge til spil 2 gange i mit liv og endte med +50% og +100%. Det siger mig ikke en skid og reklamerne bider 0% på mig, men det er der så meget andet der gør (reels, skodmad, sociale medier, alkohol). Jeg er bare heldig hvad spil angår!