New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 74K
Den store pisser mig af tråd
Arh. Vi snakker tegnestifter i lommen eller sådan noget. Jeg slår ikke på folk, medmindre de slår først.

Jeg er nået så langt som til at fantasere om at spænde ståltråd ud i halshøjde, for at få ram på nogle af ballistiske missiler som flyver rundt i Odense forklædt som fede kvinder på elcykler ... der er ingen respekt for andre cyklister eller færdselsregler og i deres verden betyder rødt lys "Kør!".

De er hverken i kontakt med jorden eller virkeligheden. :mad:

Man skammer sig lidt over andre menneskers opførsel i trafikken.. Jeg kan, med al overbevisning i eget sind, sige, at det er alle andre der er idioter, vanvids- og/eller søndagsbilister og desuden er det alle andre cyklister der kører uden lys på fortovet, mens de har snotten begravet i mobilen eller med høj musik på ørerne.. Gudskelov at man kan forherlige sig selv og ønske at alle andre dog bare var ligesom en selv 😅

Man skammer sig lidt over andre menneskers opførsel i trafikken.. Jeg kan, med al overbevisning i eget sind, sige, at det er alle andre der er idioter, vanvids- og/eller søndagsbilister og desuden er det alle andre cyklister der kører uden lys på fortovet, mens de har snotten begravet i mobilen eller med høj musik på ørerne.. Gudskelov at man kan forherlige sig selv og ønske at alle andre dog bare var ligesom en selv 😅
Ikke alle. Kun de unge ☝🏻☺️

Unge damer, studerende, som skider højt og flot på færdselsreglerne og pløjer af sted på deres latterlige elcykler på fortorvet ... I MODSAT RETNING!!! og med musik i ørerne. 🤬

Jeg var meget tæt på at blive mejet ned af sådan en forleden, og da jeg i morges mødte hende igen samme sted og på engelsk forklarede hende, at den slags ganske enkelt er farligt og i øvrigt koster 700 kroner lige i lysken, fnøs hun hånligt og fortsatte ufortrødent. Tak for besøget, udvekslingsstuderende.

Jeg er, hånden på hjertet, tæt på at gå full-on amok og i koma over det her.
Har du været en tur i Norge for nylig?

I guder hvor er jeg træt af det nye journalistiske begreb "vi har rakt ud til, men de er ikke vendt tilbage..." Nej I har sgu ikke. I har kontaktet personen/virksomheden, som I ikke kunne få fat på eller som ikke havde nogen kommentar. Jeg brækker mig om, at det der businessnetværksbullshitbegreb er lykkedes med at snige sig ind i spalterne. Det er utvivlsomt indført af én eller anden redaktør, der har været på den mørke side nogle år for at tjene en anseelig sjat stakater, og som pludselig og af uransagelige årsager har mærket sit publicistiske hjerte banke igen. Med udsigten til en nogenlunde acceptabel chefhyre.

Det er nemlig vigtigt at kende reglen om cykelsti eller cykelsti med "busfortorv".

Ja, og det er der ikke mange buspassagerer eller cyklister der gør.

Når jeg cykler forbi et overfyldt busstoppested, så identificerer jeg mig (hvis man er moderne, så må man nemlig godt identificere sig, fortæller mine børn mig) som bowlingkugle og ser de ventende bussere som kegler. Det løser ikke rigtig nogen problemer, men det er sjovt. :D

Forklar mig lige en ting: hvad er logikken i vendingerne "han er god på bolden/hovedet"?

Hvis man er god på hovedet, er det så ikke en anden sportsgren, der burde trække? Eksempelvis gymnastik i fjerde klasse.

Og at være god på bolden - det troede jeg slet ikke var lovligt. Husker Stampes gule kort for at sætte sig på bolden engang, men hvorvidt det ligefrem gjorde ham god på den, har jeg nu min tvivl om.

Når jeg læser artikler, hvor der bliver beskrevet, hvordan en spiller scorede kampens mål på hovedet, dannes der et aldeles imponerende akrobatisk billede på min indre skærm.

Hvem var den første til at se sig sur på det stakkels ord "med"? Personen må være helt på månen.

Forklar mig lige en ting: hvad er logikken i vendingerne "han er god på bolden/hovedet"?

Hvis man er god på hovedet, er det så ikke en anden sportsgren, der burde trække? Eksempelvis gymnastik i fjerde klasse.

Og at være god på bolden - det troede jeg slet ikke var lovligt. Husker Stampes gule kort for at sætte sig på bolden engang, men hvorvidt det ligefrem gjorde ham god på den, har jeg nu min tvivl om.

Når jeg læser artikler, hvor der bliver beskrevet, hvordan en spiller scorede kampens mål på hovedet, dannes der et aldeles imponerende akrobatisk billede på min indre skærm.

Hvem var den første til at se sig sur på det stakkels ord "med"? Personen må være helt på månen.
En af mine egne store kæpheste er "nysgerrig på".

Her er en lille liste:

Som artiklen beskriver, smitter sproget hurtigt. Det er også derfor, journalister (og politikere) imø har et udvidet ansvar for korrekt sprogbrug.

Men det er svært, når fx influencere har højere eksponering til unge.

Det er nok en tabt kamp. Men det betyder jo ikke, at man ikke må rase over det ☺️

Latest posts

Back