New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 719
  • Views Views: Views 49K
Ja. Eller titler. Grader. Eller hvad fanden det kan kaldes. Du bærer den største som er "erfarent medlem". Jeg er kun velkendt. Men når jeg har skrevet 1.000 gange nonsens, bliver jeg også erfaren.

Modsat majoriteten herinde får jeg dog mere rygklapperi, end jeg leverer linjer, hvilket faktisk passer ganske godt til min karriere som halvdoven, selvfed skriverkarl. Men det giver mig ikke den sidste og afgørende forfremmelse. Og derfor vil jeg gerne have ham @SNowMan til at lave det om. Det anser jeg som aldeles rimeligt.

Ja. Eller titler. Grader. Eller hvad fanden det kan kaldes. Du bærer den største som er "erfarent medlem". Jeg er kun velkendt. Men når jeg har skrevet 1.000 gange nonsens, bliver jeg også erfaren.

Modsat majoriteten herinde får jeg dog mere rygklapperi, end jeg leverer linjer, hvilket faktisk passer ganske godt til min karriere som halvdoven, selvfed skriverkarl. Men det giver mig ikke den sidste og afgørende forfremmelse. Og derfor vil jeg gerne have ham @SNowMan til at lave det om. Det anser jeg som aldeles rimeligt.
Jeg er ikke sikker på, jeg forstår. Kan du gentage det på en simplificeret måde? 😏

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår. Kan du gentage det på en simplificeret måde? 😏
Klik på dit eget profilnavn. Så får du en oversigt, der giver dig mulighed for at se, hvilke trofæer du har fået, og hvad der skal til at få andre.

Du har så fuld spilleplade. Det har jeg ikke. Hvilket nærmest gør fysisk ondt og har en voldsom negativ indflydelse på min selvforståelse.

1000060209.webp

1000060226.webp

1000060227.webp

1000060228.webp

Attachments

• 1000060228.webp
    1000060228.webp
    126.6 KB · Views: 3
  • 1000060227.webp
    1000060227.webp
    84.8 KB · Views: 1
  • 1000060226.webp
    1000060226.webp
    86.6 KB · Views: 1
  • 1000060209.webp
    1000060209.webp
    130.3 KB · Views: 1
Klik på dit eget profilnavn. Så får du en oversigt, der giver dig mulighed for at se, hvilke trofæer du har fået, og hvad der skal til at få andre.

Du har så fuld spilleplade. Det har jeg ikke. Hvilket nærmest gør fysisk ondt og har en voldsom negativ indflydelse på min selvforståelse.

View attachment 4082

View attachment 4083

View attachment 4084

View attachment 4085
Jeg er stadig ikke med. Kan du gentage det 320 gange? 😁

Edit: Ej, det var næsten ondt. Du måtte virkelig arbejde for at lave det indlæg, og jeg er bekendt med det hele.

En af mine egne store kæpheste er "nysgerrig på".

Her er en lille liste:

Som artiklen beskriver, smitter sproget hurtigt. Det er også derfor, journalister (og politikere) imø har et udvidet ansvar for korrekt sprogbrug.

Men det er svært, når fx influencere har højere eksponering til unge.

Det er nok en tabt kamp. Men det betyder jo ikke, at man ikke må rase over det ☺️
Det er interessant at “jeg tænker at” er det han synes er allerværst, det er vel netop en måde hvormed man kan udtrykke noget der er mere usikkert, som man modsat noget man mener ikke har en klar holdning til eller indsigt i, dvs noget man gætter på eller forestiller sig baseret på ufuldstændig viden. Jeg tænker SIB og Uwe gør sig nogle overvejelser om dybden på VWB hvis ikke Bach er klar til at træde ind. Det mener jeg også de bør. Det er vel under alle omstændigheder mere en indholdsmæssig ting end en sprogteknisk fejl, men det er måske derfor det generer ham i særlig grad.

Det er interessant at “jeg tænker at” er det han synes er allerværst, det er vel netop en måde hvormed man kan udtrykke noget der er mere usikkert, som man modsat noget man mener ikke har en klar holdning til eller indsigt i, dvs noget man gætter på eller forestiller sig baseret på ufuldstændig viden. Jeg tænker SIB og Uwe gør sig nogle overvejelser om dybden på VWB hvis ikke Bach er klar til at træde ind. Det mener jeg også de bør. Det er vel under alle omstændigheder mere en indholdsmæssig ting end en sprogteknisk fejl, men det er måske derfor det generer ham i særlig grad.
Vi er aldeles enige, @Winther
Jeg synes også, det er meget værre, når nogen skriver/siger om en spiller, at han/hun er god på en bold, end når de blot tænker, at spilleren er det. Medmindre naturligvis, man vælger at tænke temmelig højt.

Vi er aldeles enige, @Winther
Jeg synes også, det er meget værre, når nogen skriver/siger om en spiller, at han/hun er god på en bold, end når de blot tænker, at spilleren er det. Medmindre naturligvis, man vælger at tænke temmelig højt.
Hvis der er et udtryk jeg altid bemærker og ryster på hovedet af, så er det det meget benyttede "mere optimalt". Optimal betyder som bekendt 100%.

Hvis der er et udtryk jeg altid bemærker og ryster på hovedet af, så er det det meget benyttede "mere optimalt". Optimal betyder som bekendt 100%.
Helt enig. Enten er det optimalt ellers er det suboptimalt/ikke optimalt.

Jeg undskylder på forhånd, hvis der er nogle herinde der bruger det. Det er ikke ment som en bebrejdelse.
Et andet udtryk jeg har det svært med er det engelske fordanskede 'at se ind i', når det bliver brugt ifm. situationer, udfordringer mm.
Hvad er der galt med 'at stå over for'? Det giver ikke mening for mig. Man kan se ind i et rum, men man kan mig bekendt ikke se ind i en situation. Det giver ikke mening.

Der er også personer, som er mere end 100 procent sikker på noget.

Hvilket jeg er 100 procent sikker på ikke er optimalt at hævde.

(slet bare, hvis det går over gevind. Jeg går gerne til grænsen men har kun intention om at være lidt irriterende, ikke over the top belastende.:)

Det her kunne jo være tråden for politiske udsagn i tråd med: 'det pisser mig af at gerningsmændene vil have kompensation for at skulle stoppe med at smadre vore indre farvande' (eller rettere: det pissede mig af at deres betalte 2nd. Opinion-rapport var så tæt på at blive vedtaget, og det pisser mig af der er risiko for effekten bliver udvandet fordi gerningsmanden skal kompenseres).

Det pisser mig af man ikke for længst har forbudt brændeovne, i hvert fald i villakvarterer.

Det pisser mig af når man er så frustreret over Israels manglende hensyntagen til dem der uforvarende er fanget i konflikten, at man går efter herboende jøder (gælder hele Europa).

Det pisser mig af man er så utilfreds med den eksisterende amerikanske regerings håndtering af Israel-Palæstina konflikten, at man vælger at stemme på en kandidat der hele vejen har udstedt blankocheck til Israel.

Det 'ærgrer mig lidt af, at der i debatten ikke er nogen israel-kritiske røster der taler om behovet for at frigøre sig fra Iran og Hamas, for at kunne tilbyde en troværdig og fredelig tostatsløsning.

Så kunne andre blive pisset af af det, og så kører den - her ville det være efter hensigten (?).

Der pisser mig selv lidt af at reducere ærlige landmænd til 'gerningsmænd', men jeg gider ikke høre mere på landmænd og fiskere (og især deres organisationer), der 'er så meget i pagt med naturen', at de som det naturligste skal have lov til at ødelægge den.

Kunne man tage fx 10 mia af overbetalingen til minkavlerne og give den med her i stedet, var det bedre

Last edited:

Gad vide hvor mange folk jeg kan pisse af, hvis jeg smider de sidste 84 nonsenser i aften?

Hvis vi vinder 4-0 er det kun 21 kommentarer per mål. Det kan jeg godt. :cool:

Screenshot_20241122_191849.webp

Back