New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 685
  • Views Views: Views 45K
Den store pisser mig af tråd
Det både pisser mig af og ondskabsfryder mig helt vildt, hvis det virkelig er lykkedes Putin at få placeret sin hånddukke på ærkefjendens præsidentpost.
Ja der har været snak om det længe på sociale medier, men det er dog første gang at man ser et dansk medie tale om det. Jeg kan godt li den personlighedskarakteristik KGB fik lavet på ham i 80’erne:

Fornemmelsen var, at han var ekstremt sårbar intellektuelt og psykologisk, og at han var modtagelig for smiger.

Det er en fantastisk præsident de har fået sig der ovre - han passer perfekt til vælgeres tilsvarende “sårbare intellekt”.

3 forskellige tidligere KGB agenter fortæller samme historie - desuden har Woodward & Bernstein også gravet ting frem omkring Trump og Putin. Problemet er at da de afslørede Richard Nixon i Watergate skandalen, der var det strafbart for en siddende præsident, i dag sker der ikke noget hvis Trump gør noget tilsvarende, for han har fået et fripas af Højesteret der giver ham immunitet for lovbrud, som siddende præsident.

Så det er nok ikke kun Trump men flere dele af det republikanske parti der er blevet kompromitteret af russiske agenter.

Ja der har været snak om det længe på sociale medier, men det er dog første gang at man ser et dansk medie tale om det. Jeg kan godt li den personlighedskarakteristik KGB fik lavet på ham i 80’erne:

Det er en fantastisk præsident de har fået sig der ovre - han passer perfekt til vælgeres tilsvarende “sårbare intellekt”.

3 forskellige tidligere KGB agenter fortæller samme historie - desuden har Woodward & Bernstein også gravet ting frem omkring Trump og Putin. Problemet er at da de afslørede Richard Nixon i Watergate skandalen, der var det strafbart for en siddende præsident, i dag sker der ikke noget hvis Trump gør noget tilsvarende, for han har fået et fripas af Højesteret der giver ham immunitet for lovbrud, som siddende præsident.

Så det er nok ikke kun Trump men flere dele af det republikanske parti der er blevet kompromitteret af russiske agenter.
Det der bringer USA i knæ er først og fremmest den totale korruption af hele det politiske og juridiske system og massemedierne, det er en årtier lang udvikling, men det er meget interessant at KGB/FSB så langsigtet kunne satse på den rigtige hest, selvom det selvfølgelig også kun er en af flere heste. Russerne er helt sikkert også i europæisk politik, forbindelserne til SPD i Tyskland er velkendte, men både amerikanerne og russerne og flere andre laver da deres påvirkningskampagner herovre og har snor i nogle politikere med penge eller afpresning, osv.

A pro pos Nixon så slap han jo sådan set også for straf ved at gå af og derefter blive benådet. Siden har det været normen for præsidenter, det nye med Trump er mest at det er så ekstremt og åbent korrupt og for egen vinding, men det fjerner klart nok nogle hæmninger at han ikke er afhængig af at andre politikere ikke vil gøre noget ved det, men at Højesteret på forhånd har sagt at han er hævet over loven.

Der var lidt flere detaljer om Trumps forbindelser til Rusland i denne gennemgang fra sidste måned (Thom Hartmann har bl.a. skrevet en del bøger om amerikansk politisk historie):

Det både pisser mig af og ondskabsfryder mig helt vildt, hvis det virkelig er lykkedes Putin at få placeret sin hånddukke på ærkefjendens præsidentpost.

Hvad betyder ondskabsfryder :unsure: At du er glad for det er lykkedes eller?

Det har kørt i lang tid men ikke rigtig i Danske medier.

Det var Steve Bannons strategi sidst Trump var i det Hvide hus - problemet er, at de denne gang er forberedt og kører den gange 1.000:oops:

Lige så snart Trump / Musk er ude i noget snavs, så vælter det ud med beskeder fra dem på sociale medier og det hele drukner i den "alternative virkelighed".

Må indrømme jeg frygter for, hvad vi kommer til at se i de kommende år. Det der sker, virker fuldstændig løsrevet fra virkeligheden og det lader til, at halvdelen af den Amerikanske befolkning sluger det råt. De læser sociale medier som fanden læser biblen og deltager selv i, at sprede de budskaber "ledelsen" ønsker skal ud. Det er et stort ekkokammer som forstærker egne holdninger og derfor bliver kløften mellem de to sider større og større. Det bliver grimt og det er slet ikke sikkert det kun tager 4 åro_O

Hjemmelavet ord som betyder noget i retning af at jeg opfyldes af følelser af ondskab og fryd på en gang. Sådan en form for skadefryd med et perverst twist i erkendelsen af det ironiske i at The Deal himself, er blevet et - måske uvidende (ironien er dobbelt!) - redskab for de sørgelige rester af et kommunistisk diktatur.

Som sagt, det både pisser mig af og morer mig helt vildt. Det er en temmelig schizoid følelse. :LOL:

Det var Steve Bannons strategi sidst Trump var i det Hvide hus - problemet er, at de denne gang er forberedt og kører den gange 1.000:oops:

Lige så snart Trump / Musk er ude i noget snavs, så vælter det ud med beskeder fra dem på sociale medier og det hele drukner i den "alternative virkelighed".

Må indrømme jeg frygter for, hvad vi kommer til at se i de kommende år. Det der sker, virker fuldstændig løsrevet fra virkeligheden og det lader til, at halvdelen af den Amerikanske befolkning sluger det råt. De læser sociale medier som fanden læser biblen og deltager selv i, at sprede de budskaber "ledelsen" ønsker skal ud. Det er et stort ekkokammer som forstærker egne holdninger og derfor bliver kløften mellem de to sider større og større. Det bliver grimt og det er slet ikke sikkert det kun tager 4 åro_O
Det er også en udvikling der har stået på i årtier og sociale medier er i bund og grund en forlængelse af de traditionelle medier, der er ejet og kontrolleret af de samme mennesker. Det er gået helt galt bl.a. fordi man har fjernet enhver kontrol og begrænsning. Så er der virkelig lavet en grundlag for ‘flood the zone,’ men at det virker har også en hel del at gøre med alle de millioner der flyder ind i højreekstrem propaganda.

Når sådan en som Zuckerberg hele tiden taler om at han skal have hjælp af Trump, når Musk forsøger at hjælpe AfD og når Vance er i Europa og taler om ytringsfrihed handler det om at man vil have fjernet de begrænsninger der stadig eksisterer indenfor EU (Vestager har jo bl.a. spillet en rolle i det.) Der findes open source alternativer og projekter støttet af EU, men hvis man i EU vil beskytte sig mod den her samfundsundergravende påvirkning fra både USA og Rusland burde man virkelig presse på for at få flyttet folk over på noget der er offentligt ejet, med åbne algoritmer og med databeskyttelse. Jeg mener det europæiske marked er stort nok, men det vil nok også kunne tiltrække mange udenfor EU. Det skal selvfølgelig også beskyttes mod europæiske pengeinteresser og europæiske politikeres indflydelse, dem skal man ikke stole på, men det er næsten udelukket hvis det er placeret i lande uden demokratisk kontrol. Man bør også lave en handelsplatform som Amazon, så der faktisk skabes et friere marked, så der ikke sidder en i USA og tager en ‘lejeafgift’ som han ikke engang betaler skat af, og så der skabes neutralitet på serviceniveau (altså ligesom der er med data på nettet, man må ikke kunne betale sig fra at ens hjemmeside åbner hurtigere end konkurrentens, men man skal også modarbejde at forbruget, materielt og immaterielt styres af enkeltes private interesser.)

Når renterne og inflationen begynder at stige derovre, og turismen fra udlandet lider et knæk. Når specifikke produkter bliver absurd dyre eller nærmeste uopdrivelige. Når stemningen befolkningen imellem bliver tiltagende anspændt. Når de rigeste amerikanere begynder at kunne mærke det på tegnebogen. Når arbejdsløsheden stiger. Når de offentlige ansatte får alt for travlt, fordi deres kollegaer bliver fyret. Når mere af den slags sker. Da tror jeg, at folkestemningen langsomt vender sig mod Trump og hans regime.

At 3+ har 2 fucking timers optakt til BIF-SIF !
Jeg vil vædde en hæmoride på, at så snart deres indledende reklameblok #46 er slut kl. 15, så starter de med mørk og voldsom stryger-ensemble, som leder hen mod KATASTROFEN, som vi nu alle må forstå ikke må indtræffe...at BIF ryger i nedrykningsspillet.
TV2 laver en times optakt, reelt er det vel stort set lige så lang tid effektiv sendetid som 3+, til FCK-VFF, men det er vist mere om runden i det hele taget. Det kunne 3+ også gøre med fordel, men der er en halv times optakt til VB-AGF så det er nok ikke sådan det bliver. At der er noget ekstra fokus på den direkte kamp om den sidste plads i top-6 er rimeligt nok under alle omstændigheder, men det er lidt voldsomt at padle rundt i i to timer og Synne-ÅB er da fx også en kamp med væsentlige perspektiver. Vores kamp er den eneste af de gamle rivalopgør, det kan også noget. Randers er med i medaljekampen men har ikke vundet i Herning nærmest siden Thomasberg var aktiv. Osv. De kunne selvfølgelig også bare sende nogle af de mange Brøndby og FCK-særudsendelser de laver, det er godt nok et vildt fokus de har på de klubber.

Når renterne og inflationen begynder at stige derovre, og turismen fra udlandet lider et knæk. Når specifikke produkter bliver absurd dyre eller nærmeste uopdrivelige. Når stemningen befolkningen imellem bliver tiltagende anspændt. Når de rigeste amerikanere begynder at kunne mærke det på tegnebogen. Når arbejdsløsheden stiger. Når de offentlige ansatte får alt for travlt, fordi deres kollegaer bliver fyret. Når mere af den slags sker. Da tror jeg, at folkestemningen langsomt vender sig mod Trump og hans regime.
Det gør de i stort omfang allerede ifølge meningsmålingerne hvor man også skal tage i betragtning at de normalt er ekstra positive i starten for en ny præsident. Republikanske politikere er også holdt op med at tage ud og mødes med deres vælgere fordi der er så meget utilfredshed. Det er ikke engang godt for dem der er ‘lidt rige,’ kun for de ultrarige, dem der sidder på en masse midler de kan bruge til at opkøbe alt det det der bliver privatiseret og alt det der kan samles op billigt når økonomien er crashet.

Edit: I øvrigt værd lige at huske at det de selv kalder en jordskredssejr er en minimal sejr baseret på lav valgdeltagelse og millioner af kasserede stemmer. Det er jo langt fra halvdelen af befolkningen der har stemt på Trump uanfægtet at mange af dem der har stemt på ham troede de stemte for noget andet (også typisk de mindst politisk oplyste.)

Last edited:
Vladimir Putin har bestilt en lukning af Radio Free Europe, så der ikke er alt det bøvl med fakta i det russiske mediebillede, og Trump gør selvfølgelig hvad han får besked på:

…RFE var blandt de første medier, der blev erklæret som “fremmede agenter", da Rusland gav pressefriheden et nyk nedad i 2017. Senere er medier idømt millionbøder af Rusland….

Vladimir Putin har bestilt en lukning af Radio Free Europe, så der ikke er alt det bøvl med fakta i det russiske mediebillede, og Trump gør selvfølgelig hvad han får besked på:

Det er sikkert også bedre at have i Europa. Vi skal vel også snart til at kommunikere ind i USA... Det lægger sig også lidt til det andet med sociale medier, man er nød til at have kontrol over de her kommunikationsplatforme, det er en form for kritisk infrastruktur. I USA må man også forvente at der vil blive slået ned på uafhængige stemmer der er i opposition og er det fx på Youtube kan de bare lukke kanalen. Det tager tid at flytte brugere et andet sted hen, men det kan accelereres af omstændighederne.

Det pisser mig af, at vi i AGF har fans der synes de kan tillade sig at give spillerne voksenskældud og ikke kan tåle et nederlag.. Jeg er da også træt af at holdet ikke præsterer for 3. Kamp i træk, men der er da ingen der er mere træt af det end spillerne selv..

Den måde at agere på er bare ynkeligt..
Hvis jeg ikke hørte helt forkert i 'det hvide snit' så havde nogle af dem fat i trøjen på nogle spillere.
Hvis det er rigtigt, så skal de udelukkes fra at komme på stadion

Hvis jeg ikke hørte helt forkert i 'det hvide snit' så havde nogle af dem fat i trøjen på nogle spillere.
Hvis det er rigtigt, så skal de udelukkes fra at komme på stadion
Ja det hører ingen steder hjemme. Jeg tror dog at Paddy gik forrest, og han prøvede at tale situationen ned.
Meget sympatisk Kaptajn vi har

Det pisser mig ikke af men i mangel af bedre tråd.

Kan i huske vi dengang, AGF havde et Counter Strike hold diskuterede om det var et modefænomen.
Tja, nu er en spiller angiveligt solgt for 17 mio. kr. Samtidig tjener de bedste spillere mindst 2 mio om året og CS er ikke engang det største indenfor esport.

Squ meget godt gået med de fordomme som esport har haft og stadig har.

Når det er sagt kæmper sporten - jo, esport er sport men ikke idræt - stadig med dårlig økonomi pga. høje lønninger og manglende indtægter, fordi streams fra turneringerne er gratis. Årsagen til TV2 stoppede med at sende CS, de kunne naturligvis ikke konkurrere med gratis streams på bl.a Twitch.

Back