New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 73K
Jeg er ligeglad med fodbold generelt. Ser kun AGF. Men til gengæld også alle kampe, hvis det da kan lade sig gøre. Skulle Danmark ryge i en finale, og det er plads på en pub med en skærm, vil jeg dog heller ikke udelukke at se den kamp.

Så jeg må finde noget at være rasende over nu. Der burde dog ikke blive et problem.
Umiddelbart er der nok at tage fat på. Jeg vil tro, du bare skal tænde for nyhederne, så har du. noget at være hvidglødende over inden for et par minutter.
Ellers rækker du bare ud - jeg har en hel staldfuld af kæpheste, som gør mig vanvittigt sur med jævne mellemrum.

Tjek! I ikke prioriteret rækkefølge og frit fra leveren:
Donald Trump
Egoistiske mennesker - altså dem, der ikke lige har i baghovedet at man ALTID er til ulejlighed i det offentlige rum. Pr. definition går vi i vejen for hinanden, meget kan afhjælpes ved at tage hovedet ud af røven og kigge op.
Ordet "rollemodel". Det er en klam angloficering, der startede i en reklame (det engelske speak lød: it's cool to be a model, but it's cooler to be a role model) for vaskemiddel eller sådan noget - jeg vidste med det samme at den ville vinde indpas. Det startede med pædagogerne og siden tog konsulenterne (uh! Konsulenter, sådan helt bredt, er også i stald hos mig) den også til sig, og nu siger folk det bare som om, det er et dansk ord!
Konsulentsprog - det der på moderne dansk åbenbart hedder cooporate speak. Jeg hadet det lort - det er varm luft, helt uden substans
Pengemænd i fodbold - Newcastle, Man City, PSG, Chelsea er jo bare toppen af isbjerget. Det er klammo med klammo på og det ødelægger sporten.
At VM skal spilles i Saudi Arabien
Den stigende polarisering i verden som følge af stadig dummere politikere
Putins krig mod Ukraine og det faktum, at der faktisk findes mennesker, der tror, det er Ukraines skyld at Putin gik til angreb.
Klappepølser
Håndboldhysteri
Betonfeminister der insisterer på at lege pigerne mod drengene (lad os nu arbejde sammen om at løse de problemer, der reelt er)
Racisme
Enhver form for brutal og hensynsløs adfærd overfor dyr, børn og voksne.
Sexisme
Ansvarsforflygtende politikere og erhvervsfolk
Det faktum, at hvis to store selskaber ikke kan blive enige om, hvem der skal betale en regning, så er det altid den lille privatøkonomi, der må holde for.
Reality TV over en kam
At tonen er så hård på sociale medier, at de unge melder sig ud af debatten.
At de unge er så blødsødne, de ikke kan tåle lidt røg i debatten (hey, jeg sagde ikke, at det ikke også var selvmodsigende undervejs).
At Stiften bliver ved med at yppe kiv i forhold til stadion
At mennesker gider bruge tid på at hade mennesker - altså ægte hade dem.
Real Madrid!

Tjek! I ikke prioriteret rækkefølge og frit fra leveren:
Donald Trump
Egoistiske mennesker - altså dem, der ikke lige har i baghovedet at man ALTID er til ulejlighed i det offentlige rum. Pr. definition går vi i vejen for hinanden, meget kan afhjælpes ved at tage hovedet ud af røven og kigge op.
Ordet "rollemodel". Det er en klam angloficering, der startede i en reklame (det engelske speak lød: it's cool to be a model, but it's cooler to be a role model) for vaskemiddel eller sådan noget - jeg vidste med det samme at den ville vinde indpas. Det startede med pædagogerne og siden tog konsulenterne (uh! Konsulenter, sådan helt bredt, er også i stald hos mig) den også til sig, og nu siger folk det bare som om, det er et dansk ord!
Konsulentsprog - det der på moderne dansk åbenbart hedder cooporate speak. Jeg hadet det lort - det er varm luft, helt uden substans
Pengemænd i fodbold - Newcastle, Man City, PSG, Chelsea er jo bare toppen af isbjerget. Det er klammo med klammo på og det ødelægger sporten.
At VM skal spilles i Saudi Arabien
Den stigende polarisering i verden som følge af stadig dummere politikere
Putins krig mod Ukraine og det faktum, at der faktisk findes mennesker, der tror, det er Ukraines skyld at Putin gik til angreb.
Klappepølser
Håndboldhysteri
Betonfeminister der insisterer på at lege pigerne mod drengene (lad os nu arbejde sammen om at løse de problemer, der reelt er)
Racisme
Enhver form for brutal og hensynsløs adfærd overfor dyr, børn og voksne.
Sexisme
Ansvarsforflygtende politikere og erhvervsfolk
Det faktum, at hvis to store selskaber ikke kan blive enige om, hvem der skal betale en regning, så er det altid den lille privatøkonomi, der må holde for.
Reality TV over en kam
At tonen er så hård på sociale medier, at de unge melder sig ud af debatten.
At de unge er så blødsødne, de ikke kan tåle lidt røg i debatten (hey, jeg sagde ikke, at det ikke også var selvmodsigende undervejs).
At Stiften bliver ved med at yppe kiv i forhold til stadion
At mennesker gider bruge tid på at hade mennesker - altså ægte hade dem.
Real Madrid!

Du glemte cykeltråden.

I dag kan man passende være rasende over, at Donald Dumb har erklæret klimakrisen som falsk, og har fået sine håndlangere til at sagsøge NGO'er for svindel for at modtage penge til klimaprojekter.
Så kan du til gengæld grine lidt over hvor latterliggjort han er når han står foran det Hvide Hus og promoverer Teslaer som en anden brugtvognsforhandler for at trøste Musk der går på tv og nærmest er grædefærdig over firmaets aktiekurs.

Dernæst kan man så selvfølgelig blive rasende igen over demonstranter der "forsvinder" og at Trump lægger op til at protester mod Tesla kan blive klassificeret som terrorhandlinger.

Åh...så skete det. Men hvad fanden skal jeg så være sur over nu?

At man ender på 113 point og så er der ikke flere levels; det er lidt ligesom at dø og opdage at der ikke er et afterlife ... Havde der så bare været en nasty boss der skulle nakkes til sidst. Intet ... bare 113 point. Jeg havde forventet noget mere.

Når Trumps taler bliver oversat og skrevet ud som tekst i et interview, får jeg det fysisk dårligt. Hver gang.
Manden siger reelt ikke noget. Hans retorik er helt til hest, og han gentager altid det sidste af sætningerne.
"Vi en en god chance for at klare det her. En god chance. Han er en virkelig god mand. En virkelig god mand.' osv. Trumps lixtal er jammerligt lavt. Han bruger aldrig nogen fagudtryk eller siger noget med substans.
Det er som at høre et barn tale.

Da min datter var tre eller fire år gammel, bad pædagogen Peter i børnehaven hende om at rydde af efter frokost. Hvor efter min datter knastørt replicerede "Peter, det kan der overhovedet ikke blive tale om."

Alle pædagogerne døde af grin, men de vidste også godt, hvad jeg lavede til daglig, og at jeg insisterer på, børn skal lære at tale rigtigt fra barnsben, og forældre kun anvender førsteperson frem for "far vil have at..."

Da min datter var tre eller fire år gammel, bad pædagogen Peter i børnehaven hende om at rydde af efter frokost. Hvor efter min datter knastørt replicerede "Peter, det kan der overhovedet ikke blive tale om."

Alle pædagogerne døde af grin, men de vidste også godt, hvad jeg lavede til daglig, og at jeg insisterer på, børn skal lære at tale rigtigt fra barnsben, og forældre kun anvender førsteperson frem for "far vil have at..."
Min søn udtalte som toårig følgende på vej ud af en børneteaterforestilling med børnehaven: "Jeg er meget utilfreds". Dét vakte også stor jubel (og undren).

Når Trumps taler bliver oversat og skrevet ud som tekst i et interview, får jeg det fysisk dårligt. Hver gang.
Manden siger reelt ikke noget. Hans retorik er helt til hest, og han gentager altid det sidste af sætningerne.
"Vi en en god chance for at klare det her. En god chance. Han er en virkelig god mand. En virkelig god mand.' osv. Trumps lixtal er jammerligt lavt. Han bruger aldrig nogen fagudtryk eller siger noget med substans.
Han skal jo tale til sine rednecks og hillbillies! De har nok ikke evner udover 2-stavelses ord

For at citere HC Andersen: "Men han har jo ikke noget på"

Latest posts

Back