Den store EM ‘24-tråd
Jeg har ikke sagt at han spiller i en lille klub. Han spiller i en stor klub i en lille liga, og det betyder, at han spiller enormt mange kampe, hvor der stort set ikke er modstand. 29 sejre i 38 kampe og 95 scoret mål. De har 25 point ned til 3. pladsen og dobbelt så mange point som 5. pladsen. Der er ingen konkurrence i den liga. Spillerne i den belgiske liga får mere modstand oftere og det gør dem skarpere. Jeg giver ikke vildt meget for præstationer i den skotske liga. Den er ikke bedre end Superligaen og der er heller ikke nogen superligaspillere med. Hvis O'riley bliver matchet på et højere niveau til dagligt, så vil han også blive udtaget. Har har jo også været udtaget og har også spillet for landsholdet, men til en slutrunde hiver man sjældent nye spillere ind.Det her argument bliver ikke bedre i mine ører af at blive gentaget. Kasper Schmeichel spiller i Anderlecht, en mindre klub end Celtic. Andreas Skov Olsen spiller i Club Brugge, som jeg ikke ser som større end Celtic. Brian Laudrup spillede i Rangers, da han havde en kanon slutrunde i 1998. Cornelius er rejst fra Trabzonspor til landsholdet, i 21 var Anders Christensen med fra Malmø.
Så "Celtic er en lille klub" gælder kun for den spiller, der vel har haft den mest spændende sæson i CL og generelt har fremtiden for sig. Det forstår jeg ikke.
Men mon ikke en ny landstræner kommer med nye navne og nye kæledægger.