New posts

Den store EM ‘24-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 430
  • Views Views: Views 20K
Status
Not open for further replies.
xG er ikke alt, men England sluttede åbenbart turneringen med lavere xG end Kroatien, der røg ud i gruppespillet. De havde også et xG under 7, efter 7 kampe. Når man har så gode spillere, og bruger dem til så lidt, så er det svært ikke at være lidt glad for, at de ikke belønnes.

Spanien, derimod, har spillet en stor turnering, så det var vel den helt fortjente vinder.

Det er ikke altid de bedste der vinder og hvis man fx er Grækenland er det også fint nok at gøre det med de begrænsede muligheder man har, men det er nu også meget godt når de bedste vinder og rart at dem med gode forudsætninger ikke fedter sig til det. Det var klart det bedste hold der vandt og så er der et par af de andre store lande der måske lige kan overveje om de kunne få mere ud af deres verdensklassespillere med en mere offensiv tilgang.

Jeg kan nu meget godt lide Kane. Jeg synes også Paddy er lidt en Kane super-light: skarp i feltet med både fødder og hoved, men også hårdtarbejdende og i øvrigt en sikker straffesparksskytte. Han var ikke på toppen til det her EM, men England får heller ikke sat ham så meget op. Pickford er lidt en spøjs type som målmænd traditionelt ofte har været :)

Klart det bedste hold der vandt!

Kunne dog have levet med begge mulige udfald.
Er på ingen måde på anti-England holdet, som så mange andre.
Kunne bestemt godt have undet dem at fedte sig til en titel - som vi selv har prøvet i 92.

Spanien bliver dog uhyggeligt farlige de næste mange slutrunder, hvis deres young guns fortsætter den udvikling.

Det er ikke altid de bedste der vinder og hvis man fx er Grækenland er det også fint nok at gøre det med de begrænsede muligheder man har, men det er nu også meget godt når de bedste vinder og rart at dem med gode forudsætninger ikke fedter sig til det. Det var klart det bedste hold der vandt og så er der et par af de andre store lande der måske lige kan overveje om de kunne få mere ud af deres verdensklassespillere med en mere offensiv tilgang.

Jeg kan nu meget godt lide Kane. Jeg synes også Paddy er lidt en Kane super-light: skarp i feltet med både fødder og hoved, men også hårdtarbejdende og i øvrigt en sikker straffesparksskytte. Han var ikke på toppen til det her EM, men England får heller ikke sat ham så meget op. Pickford er lidt en spøjs type som målmænd traditionelt ofte har været :)
Super-light…Super-light siger du, næ Paddy har noget Kane ikke har…Han har en 🏆

og så er der et par af de andre store lande der måske lige kan overveje om de kunne få mere ud af deres verdensklassespillere med en mere offensiv tilgang.
Helt enig - Danmark burde gå forrest og spille mere offensivt som vi viste vi kunne mod netop England🤩

Det var en sejr for fodbolden - England kunne eller ville desværre ikke. De havde en kort opblomstring indtil de fik udlignet.

Jeg kan nu meget godt lide Kane. Jeg synes også Paddy er lidt en Kane super-light: skarp i feltet med både fødder og hoved, men også hårdtarbejdende og i øvrigt en sikker straffesparksskytte. Han var ikke på toppen til det her EM, men England får heller ikke sat ham så meget op. Pickford er lidt en spøjs type som målmænd traditionelt ofte har været
Kane er en diver og jeg har afskyet ham siden semifinalen til EM i 2021. At sammenligne ham med Paddy, som har format og er sympatisk, finder jeg afskyeligt ;)
Pickford kom på min liste da han slagtede Van Dijk i en Premier League kamp for et par år tilbage - det var helt forrykt han ikke fik rødt for den, og Van Dijk fik 9 måneders pause.

Spiller for spiller har England en af de bedste trupper ved slutrunden. Alligevel har de spillet decideret dårligt stort set hele slutrunden og har vel nærmest kun spillet en god halvleg (mod Holland). Det har været individuelle aktioner og held der har bragt dem i finalen. Derfor synes jeg det var fedt, at det var Spanien, som spillede godt som hold, som vandt. Spanien har en offensiv tilgang og det er fedt, men det bedste for mig er at de leverer som et samspillet hold.

Helt enig - Danmark burde gå forrest og spille mere offensivt som vi viste vi kunne mod netop England🤩

Det var en sejr for fodbolden - England kunne eller ville desværre ikke. De havde en kort opblomstring indtil de fik udlignet.
Danmark er nok lidt en mellemting og spillermaterialet lige nu vil jeg sige ikke er så slemt som det kunne være, men bestemt heller ikke i top, så jeg synes forventningerne til hvad holdet skal kunne kan blive lidt for store. Alligevel kan man vel konstatere at det heller ikke rigtig hjælper os at have for defensiv en tilgang. Vores tilgang behøver ikke være som Spanien, vi kan aldrig helt spille som dem og skal være glade hvis vi har en eller to spillere på samme niveau, men kampen mod England viste at man godt kan presse et bedre hold på en god dag. Ligesom et land som England mest skuffer når de ikke viser de er væsentligt bedre end holdene i mellemlaget som de mødte inden semifinalen, skal Danmark også først og fremmest kunne vise det mod dem der er lidt dårligere end os, så på den måde er der kampe i kvalifikationen der er noget mere kritisable end dem til slutrunden, det lægger bare til kritikken at det nu har været lidt trist, hvis ikke skidt, i lidt for mange kampe siden VM.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back